Utrustning i S60D behöver åsikter

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Re: Utrustning i S60D behöver åsikter

Inlägg av HelectriC »

Niclas skrev:
Gillar fö 21" turbin, den gamla stora frunken, panotaket.
Gillar ej nextgen-stolarna, lilla värdelösa frunken.

AP är inte värt mycket för mig i dess nuvarande form.

Väntar på vita X-säten till min nästa model S!
Förvånar mig att du inte gillar Next gen, men samtidigt verkar du gilla mycket aktiv kurvkörning? Jag har (än så länge) standardstolarna jag också och dom är helt ok, men dom har ju inget sidostöd what so ever. Vet inte hur man kan kombinera dom med aktiv körning och fortfarande vara nöjd?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Niclas
Teslaägare

Inlägg av Niclas »

Nextgen tycker jag är för tajta och sidostöden går ut för långt framåt. Sedan avskyr jag när det trycker på lårens utsidor.
Sen är det svårt att sätta sig och gå ur sätet för det är så tajt mot ratten.
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)

Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
18650

Inlägg av 18650 »

Niclas skrev:
Nextgen tycker jag är för tajta och sidostöden går ut för långt framåt. Sedan avskyr jag när det trycker på lårens utsidor.
Sen är det svårt att sätta sig och gå ur sätet för det är så tajt mot ratten.
Min kroppsform kräver jeans med 31" i midjan och 36" midja för benen. Nextgen är behagliga under vinterhalvåret när man är lagom Michelin guide. :-)
BMW i3 REX i väntan på Model3
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Nu är jag sen till festen pga semester men vill gärna ge min input. Jag har en 85D med nextgen, pano, och bakåtvända säten. Vad jag tycker om olika tillval:

Nextgen hade jag inte köpt en Tesla utan, så stor är skillnaden imho. Det är såklart väldigt personligt så provkör både med och utan. Men det tycker de är en enorm förbättring.

Panoramataket älskar jag. Jag öppnar det så fort det är vår- eller sommarväder och bara njuter.

Luftfjädring har jag inte valt och jag ångrar inte det alls. Jag hade en lånebil med luft i en vecka och den var inte alls lika fin att köra. Mindre vägkänsla och knappt bättre komfort för det. Däremot har jag också haft en P85+ en dag som hade sportluftfjädringen och den var riktigt trevlig. Men annars ser jag ingen anledning att köpa luft annat än om man ofta kör över väldigt branta kanter eller på riktigt dåliga vägar. Vanliga farthinder är aldrig något problem.

HiFi-paketet är inte värt pengarna (har provat även det i en vecka). Grundstereon har riktig fint ljud och vill man ha bättre (kanske framförallt mer bas) är det bättre med eftermarknad.

Räckvidden har aldrig känts som ett större problem. De enda gångerna jag önskat mig mer räckvidd var ett par gånger i vintras då vi körde Göteborg-Jönköping tur och retur plus körde lite i och runt Jönköping. Då fick vi ladda CHAdeMO vilket är lite segt. Annars är det nästan alltid så att vi behöver stanna oftare och längre än bilen (vi har småbarn). Just ju är vi i norra Danmark och har inte ens använt en supercharger sen Falkenberg (och där stannade vi för att vi behövde äta, inte för att vi behövde ladda). Destinationsladdning har löst hela laddbehovet. Och utöver det finns gott om suoerchargers. Ska ni köra mycket i områden utan superchargers däremot så är det nog lönt att uppgradera batteriet.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Inlägg av apkungen »

Jag tycker inte att 24mil på vintern på motorväg är tillräckligt betryggande. Om du tycker detsamma så hade jag byggt bilen på ett annat sätt. Jag hade nog ändå köpt en 60 men det är för att jag inte har pengarna till mer men Om jag hade haft pengarna till en så dyr bil hade jag hellre tagit bort en del tillbehör och tagit en med större batteri.

Metalic färg - 12k
Panoramatak - 16k
Aktiv Luftfjädring - 27k
Ultra Hi-Fi Ljudpaket - 27k
Köldpaket - 10k
= 82k

Vanlig vit räcker bra. Man kan foilera i efterhand.
Panoramatak gör att de strålar kallt, läcker mer värme, gör att man har högre värme/kyla på acn, ger alltså sämre räckvidd och läcker för vissa o innebär service.
Stålfjädring funkar prima. Den går ganska högt. Luftfjädring är mest för att det är snyggt att köra lågt.
Hifi är inte värt om man inte verkligen gillar ljud. Strd ljud låter helt ok.
Köldpaket är helt onödigt. Men förvärmer alltid med app på vintern.

Uppgradering till 75 kostar runt 90k. Om du ändå vill ha vissa av ovanstående så skulle jag ta bort D. Behöver du awd?
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Inlägg av apkungen »

vigge50 skrev:
Är lite förvånad att ni är spekulerar i räckvidden under olika förhållanden utan att kolla på Teslas hemsida. Nästan längst ner på sidan om Model S så kan du kolla räckvidden för de olika modellerna under olika förhållanden. Om du kör i 120 km/h, det är -10° och du har AC igång så är räckvidden enligt Tesla följande:
60: 242 km
60D: 247 km
75: 293 km
75D: 302 km
90D: 336 km
P90D: 326 km

Nu är detta inte exakt och det finns fler parametrar som påverkar men efter vad jag har förstått på forumet så stämmer den ganska bra.
Exakt det jag skrev med andra ord ;)!... Nej men den där räknesnurran är bra.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

apkungen skrev:
Jag tycker inte att 24mil på vintern på motorväg är tillräckligt betryggande. Om du tycker detsamma så hade jag byggt bilen på ett annat sätt. Jag hade nog ändå köpt en 60 men det är för att jag inte har pengarna till mer men Om jag hade haft pengarna till en så dyr bil hade jag hellre tagit bort en del tillbehör och tagit en med större batteri.

Metalic färg - 12k
Panoramatak - 16k
Aktiv Luftfjädring - 27k
Köldpaket - 10k
= 82k

Panoramatak gör att de strålar kallt, läcker mer värme, gör att man har högre värme/kyla på acn, ger alltså sämre räckvidd och läcker för vissa o innebär service.
Stålfjädring funkar prima. Den går ganska högt. Luftfjädring är mest för att det är snyggt att köra lågt.

Uppgradering till 75 kostar runt 90k. Om du ändå vill ha vissa av ovanstående så skulle jag ta bort D. Behöver du awd?
Du har väl ingen Model S? Hur kan du veta att taket läcker värme och strålar kallt om du inte har någon vidare erfarenhet? Det är ju rent struntprat, jag har aldrig upplevt något av det där. Stålfjädring samma där, har du haft det till vardags över en längre stund? Snyggt att köra lågt? Nej, det är inte orsaken till att man väljer det. Vit färg är väl högst personligt? Man kan ju inte generellt säga att vit är bra bara för att den går att foliera?

Önskar lite nyansering av åsikter! Bara för att man hör folk på youtube uttala sig om bilar betyder inte att man VET hur det är. Det får man när man själv har kört en bil under olika förhållanden över en längre tid.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Vidio
Teslaägare

Inlägg av Vidio »

HelectriC skrev:
apkungen skrev:

Metalic färg - 12k
Panoramatak - 16k
Aktiv Luftfjädring - 27k
Köldpaket - 10k
= 82k

Du har väl ingen Model S? Hur kan du veta att taket läcker värme och strålar kallt om du inte har någon vidare erfarenhet? Det är ju rent struntprat, jag har aldrig upplevt något av det där. Stålfjädring samma där, har du haft det till vardags över en längre stund? Snyggt att köra lågt? Nej, det är inte orsaken till att man väljer det. Vit färg är väl högst personligt? Man kan ju inte generellt säga att vit är bra bara för att den går att foliera?

Önskar lite nyansering av åsikter! Bara för att man hör folk på youtube uttala sig om bilar betyder inte att man VET hur det är. Det får man när man själv har kört en bil under olika förhållanden över en längre tid.
Med all respekt HelectriC, men det där resonemanget blir lite lustigt, då det i princip diskvalificerar samtliga icke-Tesla ägare att uttala sig öht...

Jag tycker Apkungen hade en del vettiga poänger, även om jag förstår dig att det kanske borde funnits ett "kan" här och var.
Du verkar inte ha råkat ut för de saker som Apkungen beskriver, men fakta är att jag läst flera personer som upplevt "kallras", samt lika många som tycker att man klarar sig utan luftfjädring till att det är ett måste.
Själv får jag snart min och får göra en ordentlig utvärdering, men så länge uppskattar jag både dina och apkungens tips!
Senast redigerad av Vidio, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
+46
Teslaägare

Inlägg av +46 »

Jag blir lite imponerad av hur tvärsäkra många är när de ska välja modell och tillbehör. Själv velade jag en hel del innan jag slog till. Det enda som jag var säker på var att min nästa bil skulle vara en Tesla. Därför var jag även helt inställd på att behöva vänta ett par år på Model X eftersom jag pga boendeförhållanden inte klarar mig utan AWD en stor del av året.
Innan jag beställde min 85D så fick jag låna en P85+ i närmare tre veckor av en bekant och fick då tillfälle att köra den på torrt- och blött väglag men också på slaskiga vägar, oplogade vägar och isiga vägar. Jag hann även uppleva hur det var att åka i den när utetemperaturen var från +10 C ner till -20 C.
Hade jag något att klaga på? Absolut inte! Bästa RWD bil jag kört. Satt jag bekvämt eller var stolarna undermåliga? Jag hade inga problem att hitta rätt körställning, sitta bekvämt och hålla mig kvar i stolen (ett tips; dra alltid åt bältet i midjan när du sätter på dig säkerhetsbältet - det kan även rädda dig från onödiga personskador vid en olycka).
Jag är övertygad om att alla inlägg i den här tråden är välmenande men bör också läsas för vad de är och kan aldrig ersätta egna personliga preferenser, erfarenheter och provkörningar.
Med detta sagt så är i alla fall jag supernöjd med mitt val även fast jag inte valde till allt som denna fullutrustade P85+ hade att erbjuda.
Installerat 13,2 kWp solceller
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Vidio skrev:
HelectriC skrev:
apkungen skrev:

Metalic färg - 12k
Panoramatak - 16k
Aktiv Luftfjädring - 27k
Köldpaket - 10k
= 82k

Med all respekt HelectriC, men det där resonemanget blir lite lustigt, då det i princip diskvalificerar samtliga icke-Tesla ägare att uttala sig öht...

Jag tycker Apkungen hade en del vettiga poänger, även om jag förstår dig att det kanske borde funnits ett "kan" här och var.
Du verkar inte ha råkat ut för de saker som Apkungen beskriver, men fakta är att jag läst flera personer som upplevt "kallras", samt lika många som tycker att man klarar sig utan luftfjädring till att det är ett måste.
Själv får jag snart min och får göra en ordentlig utvärdering, men så länge uppskattar jag både dina och apkungens tips!

det jag är ute efter är kanske att man mer tydligt lyfter fram att man har en ide/tanke om något snarare än reella långtidserfarenheter. Att använda andras youtubevideo som referenser kan vara farligt. Vem som helst får naturligtvis skriva vad dom vill, men om någon står i köptanker eller precis har beställt och fundera rpå att ändra sig och man får råd från någon som utger sig för att faktiskt ha erfarenhet av de olika valen, så känns det lite fel. Ber om ursäkt om jag inte fick fram DET tillräckligt tydligt.
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

Inlägg av Gustafsson »

Läsare av det här forumet har förhoppningsvis en gnutta insikt om att "alla håller på sitt". En del är bara mer envisa att hävda att alla andra bör tycka likadant, annars är de obegripligt puckade :o De flesta antar jag har valt de tillbehör som just de tycker är bäst/ viktigast för just dem. Bilindustrin har dock förstått att det inte finns något alternativ som är "bäst". Därav finns alla alternativ, onödigt med alla valmöjligheter annars. Själv tycker jag ju att rattvärmen är värd en hel del trots förvärmningen :-). Förstår mig inte på folk som inte köper den :evil:
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Gustafsson skrev:
Läsare av det här forumet har förhoppningsvis en gnutta insikt om att "alla håller på sitt". En del är bara mer envisa att hävda att alla andra bör tycka likadant, annars är de obegripligt puckade :o De flesta antar jag har valt de tillbehör som just de tycker är bäst/ viktigast för just dem. Bilindustrin har dock förstått att det inte finns något alternativ som är "bäst". Därav finns alla alternativ, onödigt med alla valmöjligheter annars. Själv tycker jag ju att rattvärmen är värd en hel del trots förvärmningen :-). Förstår mig inte på folk som inte köper den :evil:
håller fullt ut med. Det viktiga är ju kanske inte att återge vad man tycker om de val man har gjort eftersom det är så subjektivt, men snarare om de val man själv har gjort har medfört några speciella fördelar/nackdelar. Om du gillar rattvärme och jag gillar förvärmning ger ju inte så mkt för en tredje person, men om du tex säger att ratten väldigt ofta blir glödhet och inte kan stängas av förrän efter 15min eller att jag säger att förvärmningen ofta inte fungerar via appen (som är ett problem hos eGolfen), så är det ju ett bra tips. Men generellt så föredrar jag utsagor om själva funktionen från de som faktiskt har erfarenhet av dessa och inte från något som man läst har hänt någon på internet. Jag hade en lång diskussion med en BMW fan boy på ett annat forum om Teslas automatiska parkeringsfunktion. Han menade att BMWs var lika bra! Men han hade ju ingen aning eftersom det inte hade leverats någon bil från BMW vid tidspunkten för diskussionen och inte heller gav han intryck av att vara en potentiell kund av just den BMW 7-serien, som diskuterades.
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

Inlägg av Gustafsson »

Goda synpunkter.
Jag kom då osökt på en iakttagelse om next gen från i vintras. Jag tyckte i den lånebil jag hade med next gen att stolsvärmen var betydligt långsammare än i standardsätena. Dock har jag själv textilsäten och vet inte om skillnaden ligger där.
/70D
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare

Inlägg av Zoidberg »

Har också textilsäten och värmen chockerande snabb!
Nästan så det bränner till i häcken bara man slänger på ettans läge.
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Användarvisningsbild
apkungen
Teslaägare

Inlägg av apkungen »

Det är klart att detta är åsikter och visst kan jag ha fel också. Jag ville bara skriva kort och överskådligt om hur jag skulle gjort och hur jag tänker om tillval man kan välja bort och varför. Om jag ska lägga in massa "kan" och "tycker" och brasklappar på varje ställe jag inte är 100%, då skulle texten ha blivit längre, tagit tid att skriva o formulera sig och fokus kunde ha flyttats från det jag ville poentera.

Jag har läst väldigt mycket och tittat på mycket Youtube. Jag har även provkört tesla fyra gånger som demobilar, jag har en kompis som har en som jag åkt med och kört en längre sträcka, åkt teslataxi fem gånger, åkt tesla på tmc träffen och säkert ett par gånger jag glömmer. Jag har även kört mycket andra elbilar många långturer. Nu säger jag inte att det ger mig mer erfarenhet än teslaägare som åkt tusentals mil men jag har lite kött på benen ändå och faktum är att jag många gånger lärt teslaägare fiffiga saker om deras egna bilar :).

Den erfarenhet jag har av soltaket är just att solen lyser in och är det strålar varmt då, och att jag hört folk som sagt är det även strålar kallt på vintern vilket inte låter speciellt otroligt om det strålar varmt på sommaren. Björn nyland har tom täckt för sitt tak med skumgummi.

Jag skriver inte att vit är bättre heller. Jag skrev i början av texten att jag inte skulle klara mig så bra på räckvidden o vad jag skulle byta ut för att få en större batteri.

Blir ofta så här att ägare blir upprörda när man säger negativa saker om bilen. Du skulle nog inte ens reagerat om jag skrivit positiva saker om tillvalen på samma sätt.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

Inlägg av Gustafsson »

Zoidberg skrev:
Då ska du se när man lägger i tvåan !! :D
Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare

Inlägg av Zoidberg »

Gustafsson skrev:
Zoidberg skrev:
Då ska du se när man lägger i tvåan !! :D
image.png
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

apkungen skrev:

Blir ofta så här att ägare blir upprörda när man säger negativa saker om bilen. Du skulle nog inte ens reagerat om jag skrivit positiva saker om tillvalen på samma sätt.
nej då, jag blir inte upprörd om negativa saker, där de är sanna, men jag har ALDRiG haft problem med för stark solinstrålning eller kyla. Glastaket har ett mycket bra solskydd. När jag köpte min bil och skulle hämta den så hade jag faktiskt tänkt köpa Teslas egna solskydd, men DS rekommenderade mig att testa utan först (dom hade inte sålt till någon från det SC tidigare, rekommenderat alla att först testa utan och ingen hade kommit tillbaks och velat ha det trots allt). Det har inte varit en enda resa där jag önskat ha mer solskydd än det redan är i glaset. Därför reagerar jag på att någon rekomenderar att man INTE väljer panotaket av den grunden (med tanke på alla andra fördelar det kommer med: takfästen, öppningsbar på sommaren, ljusare coupe etc). Det blir för mig HELT fel! Självklart kan det finnas nån känslig stjäl som helst vill ha natt konstant och då kan jag förstå att man inte vill ha glastak, men det gäller nog ganska få.
Hade du skrivit att man måste absolut ha panotak eftersom det t.ex. blir för låg takhöjd bak, så hade jag reagerat på det också (trots att detta så är något positivt om det jag själv har) eftersom det är väldigt avgörande vem som främst ska sitta bak.
Model 3-24/Polestar 3-24
Användarvisningsbild
Oktavos
Teslaägare

Inlägg av Oktavos »

Ojoj, det är många inlägg och många känslor som är igång och kanske på gång :D
Det är fantastiskt roligt att så många vill hjälpa till med råd och även starka åsikter, jag är mycket tacksam.
Jag läser skriver och försöker att sortera ibland era råd och intryck, hela tiden så kommer det ny input
detta är icke lätt, men roligt.
Att min beställning kommer att ändras är det inget tvivel om, det blir att ruska om lite när det gäller tillvalen.
En sak är säker, blå skall den vara och soltak, AWD och rattvärme, detta är spikat.
På tal om soltaket då, enligt vad jag läst och sett på film så är ju den uppdaterad, så att den läcker stämmer väl inte längre?
Kallras ifrån soltaket stämmer inte på min bil, jag har i alla fall inte märkt något, jag har dessutom en elektrisk rullgardin
som täcker hela innertaket, men den använder jag endast vid stark sol.
Rattvärme har jag också idag och på kalla vinterdagar smäller man på rattvärme och sätesvärmen sen räcker det gott, när
värmen sen kommer i resten av bilen är ointressant. Detta måste ju vara en fördel i en elbil eller hur?

En annan intressant grej är ju vilka säte, enligt er själv så sitter man ju bra i next gen men kanske lite högt trots nedersta läget
på stolen, och värmen kanske är lite slö.
Standard sätena i tyg sitter man tydligen också bra i och dessa sitter man också lite lägre i, och har inga problem att elda rumpa :lol:
undrar vad som händer på läge 3 :D

Jag är lång o synnerligen stabil med en väldigt rak hållning och utan gamnacke, så att sitta så lågt som möjligt är prio.
Har endast suttit i next gen läder och finner det både svårt att gå i o ur bilen och även sitter lite för högt trots nedersta läge.
Kanske blir knivigt att hitta en bil som har original stolarna, för dem måste man ju också prova.

Stereon blir säkert original inte värstingen, det låter som en hel del tycker original är ok.
Autopilot får nog stryka på foten, men den är ju uppgraderingsbar.

Premiumsatsen är inte lönt om man köper med textilsäte det är förstås synd på elektrisk baklucka.
Men allt förändras kanske när provkört o suttit in sig i bilen, hoppas de :)
Användarvisningsbild
+46
Teslaägare

Inlägg av +46 »

HelectriC skrev:
apkungen skrev:

nej då, jag blir inte upprörd om negativa saker, där de är sanna, men jag har ALDRiG haft problem med för stark solinstrålning eller kyla. Glastaket har ett mycket bra solskydd. När jag köpte min bil och skulle hämta den så hade jag faktiskt tänkt köpa Teslas egna solskydd, men DS rekommenderade mig att testa utan först (dom hade inte sålt till någon från det SC tidigare, rekommenderat alla att först testa utan och ingen hade kommit tillbaks och velat ha det trots allt). Det har inte varit en enda resa där jag önskat ha mer solskydd än det redan är i glaset. Därför reagerar jag på att någon rekomenderar att man INTE väljer panotaket av den grunden (med tanke på alla andra fördelar det kommer med: takfästen, öppningsbar på sommaren, ljusare coupe etc). Det blir för mig HELT fel! Självklart kan det finnas nån känslig stjäl som helst vill ha natt konstant och då kan jag förstå att man inte vill ha glastak, men det gäller nog ganska få.
Hade du skrivit att man måste absolut ha panotak eftersom det t.ex. blir för låg takhöjd bak, så hade jag reagerat på det också (trots att detta så är något positivt om det jag själv har) eftersom det är väldigt avgörande vem som främst ska sitta bak.
Jag tror att alla här på forumet har tillräckligt brett mellan öronen för att kunna skilja på objektiva fakta, subjektiva värderingar och upplevelser samt allmänt svammel.
Oktavus som skapade den här tråden hyllade vårt forum för den goda tonen och medlemmarnas engagemang och hjälpsamhet. Fortsätt så!
;)
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

Inlägg av Gustafsson »

Har du gamnacke rekommenderas Ludicrous, Ett par- tre tryck på den högra plattan i golvet så rätar halsryggen ut sig fint:-).
/70D med gamnacke...
Senast redigerad av Gustafsson, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Oktavos
Teslaägare

Inlägg av Oktavos »

Jag tror att alla här på forumet har tillräckligt brett mellan öronen för att kunna skilja på objektiva fakta, subjektiva värderingar och upplevelser samt allmänt svammel.
Oktavus som skapade den här tråden hyllade vårt forum för den goda tonen och medlemmarnas engagemang och hjälpsamhet. Fortsätt så!
;)

Du menade väl Oktavos eller :D :lol:
Användarvisningsbild
grenhall
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mattias4765

Inlägg av grenhall »

Vidio skrev:
HelectriC skrev:
apkungen skrev:

Metalic färg - 12k
Panoramatak - 16k
Aktiv Luftfjädring - 27k
Köldpaket - 10k
= 82k

Angående att inte Teslaägare uttalar sig om tillbehör eller erfarenheter som härrör ägande av bilen är väl inte fel. Det är som att jag skulle uttala mig om cockpitens utformning i en Boeing 747 efter att ha läst eller sett videos om den.

Helt meningslöst. Jag kommer inte uttala mig om ngt som rör Tesla förrän jag ägt den tillräckligt länge för att ha hunnit bilda mig en egen uppfattning. Jag har bara hunnit använda luftfjädringen en gång sedan jag hämtade bilen i fredags t.ex.

Om man refererar till något man läst, hört osv så får man naturligtvis framställa det med hänvisning till källan. Men som personliga åsikter om ngt man aldrig använt själv blir bara märkligt.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 - Såld
Model Y Performance 2023
Användarvisningsbild
+46
Teslaägare

Inlägg av +46 »

Oktavos skrev:
;)

Du menade väl Oktavos eller :D :lol:
Se där, hur trovärdig är jag som inte ens kan stava rätt? :oops:
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

Inlägg av Gustafsson »

Håller inte helt med om det sista. Det finns många tillfällen när pålästa "kalenderbitare" kan bidra med mycket kunskap. Det blir dock lite suddigt när det inte framgår vad som är "kunskap" och vad som är "erfarenhet".
Bägge bidrar i hög grad till ett kul forum.
Skriv svar