Vet inte om det kan vara till någon hjälp, men så här valde jag när jag köpte min bil privat (idag finns det andra val och paket, men i stort är de lika):
- Jag ville ha en 60D men den fanns inte att köpa i januari 2015. Istället fick det bli en 85D med teknikpaket, säkerhetspaket och dubbelladdare.
- AWD var ett måste pga att jag har en backe till fritidshuset som inte går att ta sig upp för under den kalla årstiden utan AWD.
- Luftfjädring - kan inte minnas när jag hade en bil med stålfjädring

dåliga vägar, ofta tungt lastad bil - bara fördelar med luftfjädring (också på autobahn - inställd på låg nivå = drar mindre energi).
- Panoramatak - nej tack! Jag har aldrig haft ett takräcke eller suttit i ett baksäte så därför var det lätt att välja bort (går bara att montera takräcke på bilar med panoramatak. Lär också ge någon cm bättre takhöjd invändigt). Fördelen med mitt val är att taket är garanterat tätt (många har läckageproblem med takluckan) samt att jag slipper kallras vintertid.
- Vinterpaket - finns dom som tycker det är världens dyraste rattvärme, speciellt på en bil som kan förvärmas. Håller inte med. Många ggr står min bil utan möjlighet till laddning och med ett halvtomt batteri. Med ratt- och sätesvärme så är det bara att sätta sig i en kall bil och åka. Dessutom behöver jag inte hålla 24 C för att det ska kännas skönt och varmt i bilen (inklusive de som sitter där bak)
- Stolar - Svart skinn. Älskar skinn, speciellt när den har fått den där rätta, härliga patinan (ofta efter ett par års flitigt nyttjande i kombination med rätt skötsel).
- Ljud - jag lyssnar till 99 procent på radio när jag kör så ljudpaketet var inte aktuellt
- Färg. För mig fanns det bara en färg på en Tesla och det var MC Red. Idag är jag mer öppen för andra färgval. Den blå och silver tycker jag allt mer om.