Sida 3 av 3
Re: Vilken biltillverkare har sämst framtidsstrategi
Postat: 03 jun 2017 09:23
av ovelundkvist
Så kan det såklart vara, men det var liksom inte det som var poängen...
Varje gång jag och min Teslatokiga dotter går förbi frågar jag högt "Men BMW, var har ni elbilarna?" och hon svarar "I framtiden!!!"

Re: Vilken biltillverkare har sämst framtidsstrategi
Postat: 03 jun 2017 09:25
av Smutt
LarsL skrev:Har för mig att BMW har gjort sådana där popupp butiker förut. Det fanns väl en på Avenyn för några årsedan tex. Är inte helt säker på vem som kopierat vem här.
Det spelar ju ingen roll igentligen frågan är vilken butik som drar kunder?
Re: Vilken biltillverkare har sämst framtidsstrategi
Postat: 03 jun 2017 10:43
av ovelundkvist
Varje gång jag gått förbi BMW-storen har den varit tom...
Re: Vilken biltillverkare har sämst framtidsstrategi
Postat: 03 jun 2017 13:14
av joel80
Om frågan om vem som var först kommer upp bör man nog komma ihåg Marmorhallarna.
http://naringslivshistoria.se/bizstorie ... bilnation/
Re: Vilken biltillverkare har sämst framtidsstrategi
Postat: 03 aug 2017 18:57
av Surfaren
Sergio Marchionne, VD:n för Fiat-Chrysler Group, som vi har skakat på huvet åt tidigare verkar ha fått upp ena ögat åtminstone. Maserati ska gå över till "elektrifierat" rakt av.
https://www.topgear.com/car-news/electr ... -heres-why
The new emphasis on electrification is a major change of heart for FCA. Remember, so far it has made just one solitary electric car, an electrified version of the Fiat 500 which sold from 2012 to 2016 to meet a California state law. Marchionne publicly urged people not to buy it, because he said Fiat would lose $10,000 on each one.