Sida 27 av 28

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Postat: 16 dec 2022 09:53
av R_Edvinsson
Trenden håller i sig.

Passerat tre ggr idag.
Tvärfullt och kö vid två tillfällen.

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Postat: 16 dec 2022 10:25
av Bankiren
dfa skrev:
Bankiren skrev:
We Charge med 3,15 kr/kWh hos IONITY och 3,9 kr/kWh hos andra DC-laddare verkar svårslaget just nu. Men lär väl vara enorma köer där under julen.
Det är ju just när det är mycket trafik och kö som man laddar på SuC, annars där det är billigare.
Ja, så är det ju. Tesla tar garanterat många kunder som stod i kön hos IONITY men som gav upp.

Det jag dock inte förstår är varför priset på natten inte är betydligt billigare hos Tesla. Laddarna står väl typ tomma sent på kvällarna och nätterna.

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Postat: 16 dec 2022 10:49
av mikebike
Bankiren skrev:
dfa skrev:
Bankiren skrev:
We Charge med 3,15 kr/kWh hos IONITY och 3,9 kr/kWh hos andra DC-laddare verkar svårslaget just nu. Men lär väl vara enorma köer där under julen.
Det är ju just när det är mycket trafik och kö som man laddar på SuC, annars där det är billigare.
Ja, så är det ju. Tesla tar garanterat många kunder som stod i kön hos IONITY men som gav upp.

Det jag dock inte förstår är varför priset på natten inte är betydligt billigare hos Tesla. Laddarna står väl typ tomma sent på kvällarna och nätterna.
De har ju provat några modeller med diffentierad prissättning, just nu verkar det skilja (bara) 90 öre mellan lågtrafik och högtrafik.
Har andra operatörer differentierade priser?

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Postat: 17 dec 2022 10:23
av Skabb1
mikebike skrev:
Bankiren skrev:
dfa skrev:
Bankiren skrev:
We Charge med 3,15 kr/kWh hos IONITY och 3,9 kr/kWh hos andra DC-laddare verkar svårslaget just nu. Men lär väl vara enorma köer där under julen.
Det är ju just när det är mycket trafik och kö som man laddar på SuC, annars där det är billigare.
Ja, så är det ju. Tesla tar garanterat många kunder som stod i kön hos IONITY men som gav upp.

Det jag dock inte förstår är varför priset på natten inte är betydligt billigare hos Tesla. Laddarna står väl typ tomma sent på kvällarna och nätterna.
De har ju provat några modeller med diffentierad prissättning, just nu verkar det skilja (bara) 90 öre mellan lågtrafik och högtrafik.
Har andra operatörer differentierade priser?
Inte vad jag känner till.

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Postat: 17 dec 2022 10:32
av OfarligTesla
R_Edvinsson skrev:
Trenden håller i sig.

Passerat tre ggr idag.
Tvärfullt och kö vid två tillfällen.
Ovanligt att det är taxis som är ivägen och blockerar laddare, de verkar ladda till 100% i väntan på körningar.

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Postat: 17 dec 2022 11:11
av Skabb1
Enyaq har verkligen blivit taxiförarnas favorit.

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Postat: 17 dec 2022 12:39
av R_Edvinsson
OfarligTesla skrev:
R_Edvinsson skrev:
Trenden håller i sig.

Passerat tre ggr idag.
Tvärfullt och kö vid två tillfällen.
Ovanligt att det är taxis som är ivägen och blockerar laddare, de verkar ladda till 100% i väntan på körningar.
Funderar på om det finn någon form av avtal för taxi hos CK.

Idag stod det åter 6st gula bil vid macken i Väsby.

Kan vara en förklaring på deras koncentration mellan Stockholm/Uppsala och Arlanda då kundunderlaget bara kommer bli bättre och bättre ju fler Taxi som går över till EL.

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Postat: 31 dec 2023 14:15
av Jerker
Stavsjö är igång och har varit så ett par veckor minst. Visste inte det, men de här laddarna har ju en Chademo också per "burk" som alternativ. Den gamla MER 50 kW-laddaren står också kvar, så här finns nu 4 Chademo, 7 CCS och en AC Typ 2.

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Postat: 14 jul 2024 08:52
av Hertsh
Hur ser det ut hos Circle K nu? Är de på väg att bli störst i Sverige? :)

Fortfarande dyrt. Laddade på IONITY i Gränna förra veckan. Alla Circle Ks egna lediga, IONITY fullt/nästan fullt.

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Postat: 14 jul 2024 08:58
av chaffis75
Hertsh skrev: 14 jul 2024 08:52
Hur ser det ut hos Circle K nu? Är de på väg att bli störst i Sverige? :)

Fortfarande dyrt. Laddade på IONITY i Gränna förra veckan. Alla Circle Ks egna lediga, IONITY fullt/nästan fullt.
Vet inte om de är störst men jag upplever som de har laddare väldigt många siter.. see bilden från chargefinder.
Screenshot_20240714-085703.png

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Postat: 14 jul 2024 09:44
av Fredrik j
Off Grid Byggaren skrev: 15 dec 2022 12:54
LarsOJ skrev:
Nu jäklar är det bra snurr på laddningen hos Cirkle K. Första gången jag sett kö mitt på dan. Brukar alltid va öde. En Id4 och en Enyaq väntar.
Det ut som Upplands Väsby.

Kollar jag i Chargefinder är det princip kö på alla 150 kW i Stockholm nu. Det finns ju bara ett fåtal.

Vad har hänt senaste veckorna, från nästan öde till fullbelagt?
Semestertider?

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Postat: 14 jul 2024 10:26
av Hertsh
Fredrik j skrev:
Off Grid Byggaren skrev: 15 dec 2022 12:54
LarsOJ skrev:
Nu jäklar är det bra snurr på laddningen hos Cirkle K. Första gången jag sett kö mitt på dan. Brukar alltid va öde. En Id4 och en Enyaq väntar.
Det ut som Upplands Väsby.

Kollar jag i Chargefinder är det princip kö på alla 150 kW i Stockholm nu. Det finns ju bara ett fåtal.

Vad har hänt senaste veckorna, från nästan öde till fullbelagt?
Semestertider?
15e December 2022 publicerades meddelandet du svarade på… inte direkt semestertider och inte helt aktuellt Bild

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Postat: 14 jul 2024 11:23
av R_Edvinsson
Hertsh skrev: 14 jul 2024 08:52
Hur ser det ut hos Circle K nu? Är de på väg att bli störst i Sverige? :)

Fortfarande dyrt. Laddade på IONITY i Gränna förra veckan. Alla Circle Ks egna lediga, IONITY fullt/nästan fullt.
5.35:- är en ganska bra prisbild idag, speciellt då det inte kräver något abonnemang.

Dock kommer ionity åter igen bli fullsatt i semestertrafiken då folk hellre köar än byter till lediga laddare bredvid för att spara mellanskillnaden.

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Postat: 14 jul 2024 11:35
av Fredrik j
Hertsh skrev: 14 jul 2024 10:26
Fredrik j skrev:
Off Grid Byggaren skrev: 15 dec 2022 12:54
LarsOJ skrev:
Nu jäklar är det bra snurr på laddningen hos Cirkle K. Första gången jag sett kö mitt på dan. Brukar alltid va öde. En Id4 och en Enyaq väntar.
Det ut som Upplands Väsby.

Kollar jag i Chargefinder är det princip kö på alla 150 kW i Stockholm nu. Det finns ju bara ett fåtal.

Vad har hänt senaste veckorna, från nästan öde till fullbelagt?
Semestertider?
15e December 2022 publicerades meddelandet du svarade på… inte direkt semestertider och inte helt aktuellt Bild
My bad. Poppade upp i senaste inlägg.
Men 15 dec låter ju ändå som att det skulle kunna varit semestertider.
Sjukt många elbilar levererade i december-22

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Postat: 14 jul 2024 11:46
av Pontus
R_Edvinsson skrev: 14 jul 2024 11:23
Hertsh skrev: 14 jul 2024 08:52
Hur ser det ut hos Circle K nu? Är de på väg att bli störst i Sverige? :)

Fortfarande dyrt. Laddade på IONITY i Gränna förra veckan. Alla Circle Ks egna lediga, IONITY fullt/nästan fullt.
5.35:- är en ganska bra prisbild idag, speciellt då det inte kräver något abonnemang.

Dock kommer ionity åter igen bli fullsatt i semestertrafiken då folk hellre köar än byter till lediga laddare bredvid för att spara mellanskillnaden.
Vad tar Ionity nu för tiden?

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Postat: 14 jul 2024 12:17
av R_Edvinsson
Pontus skrev: 14 jul 2024 11:46
R_Edvinsson skrev: 14 jul 2024 11:23
Hertsh skrev: 14 jul 2024 08:52
Hur ser det ut hos Circle K nu? Är de på väg att bli störst i Sverige? :)

Fortfarande dyrt. Laddade på IONITY i Gränna förra veckan. Alla Circle Ks egna lediga, IONITY fullt/nästan fullt.
5.35:- är en ganska bra prisbild idag, speciellt då det inte kräver något abonnemang.

Dock kommer ionity åter igen bli fullsatt i semestertrafiken då folk hellre köar än byter till lediga laddare bredvid för att spara mellanskillnaden.
Vad tar Ionity nu för tiden?
6.40:- utan abonnemang.
4.50:- för 65:-/mån och 3.50:- för 136:-/mån.

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Postat: 14 jul 2024 14:35
av martinot
R_Edvinsson skrev: 14 jul 2024 11:23
Hertsh skrev: 14 jul 2024 08:52
Hur ser det ut hos Circle K nu? Är de på väg att bli störst i Sverige? :)
5.35:- är en ganska bra prisbild idag, speciellt då det inte kräver något abonnemang.
R_Edvinsson skrev: 14 jul 2024 12:17
Pontus skrev: 14 jul 2024 11:46
Vad tar Ionity nu för tiden?
6.40:- utan abonnemang.
Själv laddar jag aldrig på Ionity. Alltid dyrast (om man inte har en massa kostsamma abb. som jag inte orkar med).

Laddar på Tesla SuC i första hand, även för våra elbilar som är icke-Tesla (och inte har abb. hos Tesla), och i andra hand CK eller OKQ8.

Tycker att det är klart rimligare priser hos CK, OKQ8 och Tesla SuC (även för icke-Teslor) jämfört med Ionity.

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Postat: 14 jul 2024 15:06
av chaffis75
martinot skrev: 14 jul 2024 14:35
R_Edvinsson skrev: 14 jul 2024 11:23
Hertsh skrev: 14 jul 2024 08:52
Hur ser det ut hos Circle K nu? Är de på väg att bli störst i Sverige? :)
5.35:- är en ganska bra prisbild idag, speciellt då det inte kräver något abonnemang.
R_Edvinsson skrev: 14 jul 2024 12:17
Pontus skrev: 14 jul 2024 11:46
Vad tar Ionity nu för tiden?
6.40:- utan abonnemang.
Själv laddar jag aldrig på Ionity. Alltid dyrast (om man inte har en massa kostsamma abb. som jag inte orkar med).

Laddar på Tesla SuC i första hand, även för våra elbilar som är icke-Tesla (och inte har abb. hos Tesla), och i andra hand CK eller OKQ8.

Tycker att det är klart rimligare priser hos CK, OKQ8 och Tesla SuC (även för icke-Teslor) jämfört med Ionity.
Liknade här men undviker gärna tesla då de åtminstone på sista tiden är dyrare än ck men även för slippa sura miner från Tesla ägare som anser jag står fel med vår id3 även om de är rätt enligt Teslas reger. Kan dock lägga till eon på listan (som har liknande pris) då jag redan har de där 200 kronorna på ett kort jag skaffade för massor av år sedan till vår Nissan leaf 24.

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Postat: 14 jul 2024 21:40
av R_Edvinsson
martinot skrev: 14 jul 2024 14:35
R_Edvinsson skrev: 14 jul 2024 11:23
Hertsh skrev: 14 jul 2024 08:52
Hur ser det ut hos Circle K nu? Är de på väg att bli störst i Sverige? :)
5.35:- är en ganska bra prisbild idag, speciellt då det inte kräver något abonnemang.
R_Edvinsson skrev: 14 jul 2024 12:17
Pontus skrev: 14 jul 2024 11:46
Vad tar Ionity nu för tiden?
6.40:- utan abonnemang.
Själv laddar jag aldrig på Ionity. Alltid dyrast (om man inte har en massa kostsamma abb. som jag inte orkar med).

Laddar på Tesla SuC i första hand, även för våra elbilar som är icke-Tesla (och inte har abb. hos Tesla), och i andra hand CK eller OKQ8.

Tycker att det är klart rimligare priser hos CK, OKQ8 och Tesla SuC (även för icke-Teslor) jämfört med Ionity.
Fast just nu är ju Tesla klart dyrast för alla som inte har en bil från dem eller ett abonnemang.

Och även inkl en månads abonnemang hos ionity så blir de billigare än Tesla för teslaägare efter 60-80kWh beroende på station.
Så att klaga på att ionity är dyrt blir ju bara knas. 🤷‍♂️

Sen är det ju så att för alla med 800v bilar ja då är det CK, ionity mfl som är enda vettiga alternativet och man vill ladda med lite fart, vi slipper automatiskt snacket om felparkerade bilar. 😎🤣

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Postat: 14 jul 2024 21:53
av Hertsh
martinot skrev:
R_Edvinsson skrev: 14 jul 2024 11:23
Hertsh skrev: 14 jul 2024 08:52
Hur ser det ut hos Circle K nu? Är de på väg att bli störst i Sverige? :)
5.35:- är en ganska bra prisbild idag, speciellt då det inte kräver något abonnemang.
R_Edvinsson skrev: 14 jul 2024 12:17
Pontus skrev: 14 jul 2024 11:46
Vad tar Ionity nu för tiden?
6.40:- utan abonnemang.
Själv laddar jag aldrig på Ionity. Alltid dyrast (om man inte har en massa kostsamma abb. som jag inte orkar med).

Laddar på Tesla SuC i första hand, även för våra elbilar som är icke-Tesla (och inte har abb. hos Tesla), och i andra hand CK eller OKQ8.

Tycker att det är klart rimligare priser hos CK, OKQ8 och Tesla SuC (även för icke-Teslor) jämfört med Ionity.
Det stämmer inte. SuC är dyrast för alla som inte kör Tesla. Om man kör Tesla och laddar mycket på SuC kan man till och med spara pengar på IONITY jmf Tesla.

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Postat: 14 jul 2024 21:55
av Hertsh
R_Edvinsson skrev:
Hertsh skrev: 14 jul 2024 08:52
Hur ser det ut hos Circle K nu? Är de på väg att bli störst i Sverige? :)

Fortfarande dyrt. Laddade på IONITY i Gränna förra veckan. Alla Circle Ks egna lediga, IONITY fullt/nästan fullt.
5.35:- är en ganska bra prisbild idag, speciellt då det inte kräver något abonnemang.

Dock kommer ionity åter igen bli fullsatt i semestertrafiken då folk hellre köar än byter till lediga laddare bredvid för att spara mellanskillnaden.
Ja, jag hade fel. Circle K har sänkt sina priser sedan jag kollade senast och är rimliga nu. Tack för att du påpekade. Nu har jag lagt in CK som alternativ i ABRP igen.

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Postat: 14 jul 2024 21:58
av teslaponken
frun försökte ladda på en cirkle K laddare förrigår. Tog 15 min fipplande och hon fick ändå inte igång laddaren.

Blev att åka iväg och leta efter SUC 10 min bort istället

De får jobba på sina system. Skitdåliga

Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Postat: 14 jul 2024 22:55
av themax
teslaponken skrev:
De får jobba på sina system. Skitdåliga
Jag aktiverade enkelt deras autocharge eller vad de kallar den. Supersmidigt med samma upplevelse som med Tesla. Bara plugga in.

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Postat: 14 jul 2024 23:28
av wheels
teslaponken skrev: 14 jul 2024 21:58
frun försökte ladda på en cirkle K laddare förrigår. Tog 15 min fipplande och hon fick ändå inte igång laddaren.

Blev att åka iväg och leta efter SUC 10 min bort istället

De får jobba på sina system. Skitdåliga
Handhavandefel?

Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare

Postat: 14 jul 2024 23:45
av ObscureEconomist
Skulle tro det, circle k är ungefär lika komplicerade som eviny. Tryck på ladda och då startar det.