Re: Circle K vill bli störst i Sverige på snabba laddare
Postat: 16 dec 2022 09:53
Trenden håller i sig.
Passerat tre ggr idag.
Tvärfullt och kö vid två tillfällen.
Passerat tre ggr idag.
Tvärfullt och kö vid två tillfällen.
https://teslaclubsweden.se/forum/
Ja, så är det ju. Tesla tar garanterat många kunder som stod i kön hos IONITY men som gav upp.dfa skrev:Det är ju just när det är mycket trafik och kö som man laddar på SuC, annars där det är billigare.Bankiren skrev:We Charge med 3,15 kr/kWh hos IONITY och 3,9 kr/kWh hos andra DC-laddare verkar svårslaget just nu. Men lär väl vara enorma köer där under julen.
De har ju provat några modeller med diffentierad prissättning, just nu verkar det skilja (bara) 90 öre mellan lågtrafik och högtrafik.Bankiren skrev:Ja, så är det ju. Tesla tar garanterat många kunder som stod i kön hos IONITY men som gav upp.dfa skrev:Det är ju just när det är mycket trafik och kö som man laddar på SuC, annars där det är billigare.Bankiren skrev:We Charge med 3,15 kr/kWh hos IONITY och 3,9 kr/kWh hos andra DC-laddare verkar svårslaget just nu. Men lär väl vara enorma köer där under julen.
Det jag dock inte förstår är varför priset på natten inte är betydligt billigare hos Tesla. Laddarna står väl typ tomma sent på kvällarna och nätterna.
Inte vad jag känner till.mikebike skrev:De har ju provat några modeller med diffentierad prissättning, just nu verkar det skilja (bara) 90 öre mellan lågtrafik och högtrafik.Bankiren skrev:Ja, så är det ju. Tesla tar garanterat många kunder som stod i kön hos IONITY men som gav upp.dfa skrev:Det är ju just när det är mycket trafik och kö som man laddar på SuC, annars där det är billigare.Bankiren skrev:We Charge med 3,15 kr/kWh hos IONITY och 3,9 kr/kWh hos andra DC-laddare verkar svårslaget just nu. Men lär väl vara enorma köer där under julen.
Det jag dock inte förstår är varför priset på natten inte är betydligt billigare hos Tesla. Laddarna står väl typ tomma sent på kvällarna och nätterna.
Har andra operatörer differentierade priser?
Ovanligt att det är taxis som är ivägen och blockerar laddare, de verkar ladda till 100% i väntan på körningar.R_Edvinsson skrev:Trenden håller i sig.
Passerat tre ggr idag.
Tvärfullt och kö vid två tillfällen.
Funderar på om det finn någon form av avtal för taxi hos CK.OfarligTesla skrev:Ovanligt att det är taxis som är ivägen och blockerar laddare, de verkar ladda till 100% i väntan på körningar.R_Edvinsson skrev:Trenden håller i sig.
Passerat tre ggr idag.
Tvärfullt och kö vid två tillfällen.
Vet inte om de är störst men jag upplever som de har laddare väldigt många siter.. see bilden från chargefinder.
Semestertider?Off Grid Byggaren skrev: ↑15 dec 2022 12:54Det ut som Upplands Väsby.LarsOJ skrev:Nu jäklar är det bra snurr på laddningen hos Cirkle K. Första gången jag sett kö mitt på dan. Brukar alltid va öde. En Id4 och en Enyaq väntar.
Kollar jag i Chargefinder är det princip kö på alla 150 kW i Stockholm nu. Det finns ju bara ett fåtal.
Vad har hänt senaste veckorna, från nästan öde till fullbelagt?
15e December 2022 publicerades meddelandet du svarade på… inte direkt semestertider och inte helt aktuelltFredrik j skrev:Semestertider?Off Grid Byggaren skrev: ↑15 dec 2022 12:54Det ut som Upplands Väsby.LarsOJ skrev:Nu jäklar är det bra snurr på laddningen hos Cirkle K. Första gången jag sett kö mitt på dan. Brukar alltid va öde. En Id4 och en Enyaq väntar.
Kollar jag i Chargefinder är det princip kö på alla 150 kW i Stockholm nu. Det finns ju bara ett fåtal.
Vad har hänt senaste veckorna, från nästan öde till fullbelagt?
5.35:- är en ganska bra prisbild idag, speciellt då det inte kräver något abonnemang.
My bad. Poppade upp i senaste inlägg.Hertsh skrev: ↑14 jul 2024 10:2615e December 2022 publicerades meddelandet du svarade på… inte direkt semestertider och inte helt aktuelltFredrik j skrev:Semestertider?Off Grid Byggaren skrev: ↑15 dec 2022 12:54Det ut som Upplands Väsby.LarsOJ skrev:Nu jäklar är det bra snurr på laddningen hos Cirkle K. Första gången jag sett kö mitt på dan. Brukar alltid va öde. En Id4 och en Enyaq väntar.
Kollar jag i Chargefinder är det princip kö på alla 150 kW i Stockholm nu. Det finns ju bara ett fåtal.
Vad har hänt senaste veckorna, från nästan öde till fullbelagt?![]()
Vad tar Ionity nu för tiden?R_Edvinsson skrev: ↑14 jul 2024 11:235.35:- är en ganska bra prisbild idag, speciellt då det inte kräver något abonnemang.
Dock kommer ionity åter igen bli fullsatt i semestertrafiken då folk hellre köar än byter till lediga laddare bredvid för att spara mellanskillnaden.
6.40:- utan abonnemang.Pontus skrev: ↑14 jul 2024 11:46Vad tar Ionity nu för tiden?R_Edvinsson skrev: ↑14 jul 2024 11:235.35:- är en ganska bra prisbild idag, speciellt då det inte kräver något abonnemang.
Dock kommer ionity åter igen bli fullsatt i semestertrafiken då folk hellre köar än byter till lediga laddare bredvid för att spara mellanskillnaden.
Själv laddar jag aldrig på Ionity. Alltid dyrast (om man inte har en massa kostsamma abb. som jag inte orkar med).
Liknade här men undviker gärna tesla då de åtminstone på sista tiden är dyrare än ck men även för slippa sura miner från Tesla ägare som anser jag står fel med vår id3 även om de är rätt enligt Teslas reger. Kan dock lägga till eon på listan (som har liknande pris) då jag redan har de där 200 kronorna på ett kort jag skaffade för massor av år sedan till vår Nissan leaf 24.martinot skrev: ↑14 jul 2024 14:35Själv laddar jag aldrig på Ionity. Alltid dyrast (om man inte har en massa kostsamma abb. som jag inte orkar med).
Laddar på Tesla SuC i första hand, även för våra elbilar som är icke-Tesla (och inte har abb. hos Tesla), och i andra hand CK eller OKQ8.
Tycker att det är klart rimligare priser hos CK, OKQ8 och Tesla SuC (även för icke-Teslor) jämfört med Ionity.
Fast just nu är ju Tesla klart dyrast för alla som inte har en bil från dem eller ett abonnemang.martinot skrev: ↑14 jul 2024 14:35Själv laddar jag aldrig på Ionity. Alltid dyrast (om man inte har en massa kostsamma abb. som jag inte orkar med).
Laddar på Tesla SuC i första hand, även för våra elbilar som är icke-Tesla (och inte har abb. hos Tesla), och i andra hand CK eller OKQ8.
Tycker att det är klart rimligare priser hos CK, OKQ8 och Tesla SuC (även för icke-Teslor) jämfört med Ionity.
Det stämmer inte. SuC är dyrast för alla som inte kör Tesla. Om man kör Tesla och laddar mycket på SuC kan man till och med spara pengar på IONITY jmf Tesla.martinot skrev:Själv laddar jag aldrig på Ionity. Alltid dyrast (om man inte har en massa kostsamma abb. som jag inte orkar med).
Laddar på Tesla SuC i första hand, även för våra elbilar som är icke-Tesla (och inte har abb. hos Tesla), och i andra hand CK eller OKQ8.
Tycker att det är klart rimligare priser hos CK, OKQ8 och Tesla SuC (även för icke-Teslor) jämfört med Ionity.
Ja, jag hade fel. Circle K har sänkt sina priser sedan jag kollade senast och är rimliga nu. Tack för att du påpekade. Nu har jag lagt in CK som alternativ i ABRP igen.R_Edvinsson skrev:5.35:- är en ganska bra prisbild idag, speciellt då det inte kräver något abonnemang.
Dock kommer ionity åter igen bli fullsatt i semestertrafiken då folk hellre köar än byter till lediga laddare bredvid för att spara mellanskillnaden.
Jag aktiverade enkelt deras autocharge eller vad de kallar den. Supersmidigt med samma upplevelse som med Tesla. Bara plugga in.teslaponken skrev:De får jobba på sina system. Skitdåliga
Handhavandefel?teslaponken skrev: ↑14 jul 2024 21:58frun försökte ladda på en cirkle K laddare förrigår. Tog 15 min fipplande och hon fick ändå inte igång laddaren.
Blev att åka iväg och leta efter SUC 10 min bort istället
De får jobba på sina system. Skitdåliga