mikebike skrev: ↑12 jan 2025 11:16
Jag är inte direkt ensam om att ha problem och SC hävdar att det inte är något fel på min bil.
Finns det verkligen de som aldrig upplever torrtorkningar?
Eller spökbromsningar?
Eller att farthållaren sänker hastigheten eller är otillgänglig p.g.a dålig sikt?
Dels finns det olika körmönster, dels finns det folk som kanske aldrig kör med AP annat ön på motorväg.
Det finns ett oerhört stort antal *förnekare*.
Jag vill absolut inte anklaga någon specifik här men på tex Facebook är det väldigt vanligt.
Det blir väldigt uppenbart att man skulle förneka det till döden, man undrar om en del har stora summor i Teslaaktier och är rädda att aktiekursen rasar och dessutom tror att de kan påverka den
Så vi har såklart många olika anledningar att vi har olika upplevelser, eller olika statements.
Jag har haft två, kört oftast uppdateringar direkt och haft ett gäng lånebilar vid olika tillfällen. Det är många bekanta/kollegor som kör Tesla, så jag har både kört och åkt många olika och av de bekanta/kollegor som det diskuteras med har ingen en märkbart annan uppfattning än jag har.
Tesla är (förutom rätt okey elbilar) en form av hype som Apple blev för ~ 10 år sedan.
Automattorkningen var exakt 0% bättre när jag bytte från HW3 till HW4.
Den har blivit mindre dålig med uppdateringar med tiden (jag vill inte ens skriva ”bättre”, för den går överlag inte ha i auto).