Med en Tesla Model Y och en BMW iX3 så stöttar du både arbeten hos ÅF och andra i Sverige, men framför allt en tillverkning i Europa, av bolag som inte ägs varken av en diktatur (dit vinsterna annars gåt) samt bolag som inte stöttar Rysslands krige i Ukraina.
Men du får avgöra själv vad du tycker är viktigast av dessa saker. Var och står fritt att ha sin egna moral och övertygelse. Jag lägger mig inte i det (även om jag har mina personliga egna).
Förstår dig. Är inte själv så känslig för buller, men både Tesla och BMW har säkert något mer buller än Volvo skulle jag gissa på.Dafro skrev: ↑16 jun 2026 06:31Jag vill ha tygklädsel så jag äntligen kan slippa sitta på plast och minnas uppväxten i amazonen, men visst ventilation gör det bättre men den ör ju inte direkt tyst om man inte kör på lägsta läget men då blir det för dålig effekt och inte ens det skulle väl ix3 få. I en en bullrig bil störs man nog inte men i IX så gör jag det. Men håller med dig om ratten, skulle vilja ha den svarta men den går ju inte få till tygklädsel.
Gällande stolar så håller jag med dig 100%. Tycker minst om vår Tesla M3 med galon/plast som blir lite svettiga på långresor (dock inte så illa som Polestar 2 jag suttit i). Gillar inte heller det riktigt.
För mig så blir det i alla kommande bilar antingen stolar med ventilerande AC (bäst), eller av tyg (näst bäst), eller äkta läder (tredje bäst).