Sida 4 av 4

Re: Powerstop Mjölby

Postat: 09 okt 2021 08:50
av Dinsdale
Man undrar ju hur mycket utsläpp det medförde att markbereda, tillverka och gjuta betong, asfaltera, gräva ner kablar och tillverka och montera allt övrigt kring laddplatsen bara för att sedan lämna allt vind för våg.

Re: Powerstop Mjölby

Postat: 09 okt 2021 11:43
av martinot
Dinsdale skrev:
Man undrar ju hur mycket utsläpp det medförde att markbereda, tillverka och gjuta betong, asfaltera, gräva ner kablar och tillverka och montera allt övrigt kring laddplatsen bara för att sedan lämna allt vind för våg.
Jo, lite kortsiktigt tänkt. Både gällande miljö, men även gällande marknadsföring på ett sätt.

På ett annat sätt så tycker jag det var ett kreativt nytt sätt att marknadsföra sina bilar på (trots misslyckandet som jag råkade ut för, på flera plan).

Det negativa är ju att det belyser hur viktig laddlösningen är för kunder, och att Volvo/Geely/Polestar inte har någon långsiktig varaktig kundlösning på området. Så även om kreativt sätt att sälja bilar på, så kan det även slå lite bakut genom att kunder märker av vikten av bra laddlösningar på resa.

Så både + och - på den idéen tycker jag.

Re: Powerstop Mjölby

Postat: 09 okt 2021 11:51
av Remuz
Fattar man inte 2021 att kunderna vill ha ekosystem som bara funkar så tror jag man kommer få det svårt. Du kan inte bara bygga rn bil, du måste bygga 3n mobilitetstjänst