Mercedes CLA EV

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

psaaf

Re: Mercedes CLA EV

Inlägg av psaaf »

Nån som har nappat på en CLA ännu? Räckvidden är imponerande. Är inte heller någon fan av inredningen dock. Tycker mest det ser ut som en 15-årig gamer har designat.
Användarvisningsbild
TobbeW
Teslaägare

Inlägg av TobbeW »

Jag tycker den känns för dyr i förhållande till det man får, jämfört andra bilar.

Hörde även att det varit endel strul med SW på nya bilar
(misstänker att det gäller MBs egenutvecklade OS i bilen), men detta kanske löser sig vartefter. :)
Model 3 Performance Highland
lawe

Inlägg av lawe »

Det tråkiga med att mjukvara ska behöva fixas i efterhand är att du inte vet vad du köper. Vilka egenskaper kommer bilen jag köpt ha om två år? Hur kommer laneassist, farthållare m.m. fungera? Kommer ändringar i mjukvaran vara sådant jag uppskattar eller inte. Det är för mig baksidan med OTA; Tillverkarna kan släppa en inte helt klar produkt, låta köpare stå för sluttesterna och fixa buggar och funktioner man inte hann med till lanseringen i efterhand.

Kolla mina bilar i signaturen så tror jag ni fattar vad jag menar. Den senare är 100% den bil jag köpte (och allt funkar).
Q8 e-tron 55 S-line 2024
Polestar 2 LE PP 2021
Användarvisningsbild
TobbeW
Teslaägare

Inlägg av TobbeW »

"Tillverkarna kan släppa en inte helt klar produkt, låta köpare stå för sluttesterna och fixa buggar och funktioner man inte hann med till lanseringen i efterhand."

Jag håller helt med i din beskrivning, och tyvärr är det så det ser ut hos många tillverkare numera...Det gäller även andra "prylar" som kan strula och inte bara SW.
Det är ju såklart inte rätt mot konsument/brukare.

Kollar man mängd och antal återkallelser/aktioner/kampanjer eller vad nu tillverkaren kallar dessa så har mängden ökat markant under den senaste 10-årsperioden. Det gäller i högsta grad tyvärr även MB.
Model 3 Performance Highland
Skriv svar