Sida 36 av 64

Re: Model 3 Highland

Postat: 11 sep 2023 09:49
av HelectriC
SwedishAdvocate skrev: 11 sep 2023 09:43
Bjelke skrev: 11 sep 2023 09:33
taliz skrev: 09 sep 2023 17:27
Lurkern skrev: 09 sep 2023 16:16
Airlift skrev: 08 sep 2023 23:25


Helt enig. Enkelt att byta baklucka iaf. Bort med gamla lamporna och lucka och på med nya.
Framändan ser inte färdig ut.
Franändan är sannolikt kostnadsoptimerad, designen fick bli vad den kunde bli.
Jepp, garanterat därför de i sista stund inte inkluderade kamera fram tex(ratten fick ju en knapp för kamera av en anledning).
Men med nuvarande konjunktur måste de klämma ut varenda öre.
De tog ju också bort dimljusen.
Och samtidigt lägger man till saker som kostar, som en touchskärm bak…? Märkligt tycker jag iaf.
De ventilerade sätena borde väl också addera en del kostnad...
Fast dom har man verkligen nytta av och det är många, speciellt i varma delstater i USA, som önskat ventilerade stolar. Helt rätt beslut om du frågar mig :)

Re: Model 3 Highland

Postat: 11 sep 2023 10:19
av BjornS
Som Teslabjørn konstaterar i någon av sina videos så har ju Tesla stenkoll på vilka funktioner kunderna faktiskt använder, och hur. Sannolikt är det denna data som bl.a fått dem att inse att majoriteten av Model 3-kunderna inte vill ha en hård och bullrig sportbil utan en tyst och komfortabel vardagsbil.

Förmodligen är det samma sak med dimljusen. De används i princip aldrig av någon och är därmed bara en kostnad utan värde, både för Tesla och för kunderna. Jag är själv en av många som drabbats av extra utgifter pga de tramsiga dimljusen som jag aldrig bett om.

Teorin att Highland är en strippad budgetkonstruktion håller inte, som flera redan konstaterat. Dyrare fönsterglas, dyrare säten, dyrare ratt, dyrare interiörmaterial, flera skärmar, flera högtalare osv. Ni som är missnöjda får nog helt enkelt inse att Teslas åsikter om vad en Model 3 ska vara skiljer sig från era.

Re: Model 3 Highland

Postat: 11 sep 2023 10:20
av DanneLKPG
HelectriC skrev: 11 sep 2023 09:49
SwedishAdvocate skrev: 11 sep 2023 09:43
De ventilerade sätena borde väl också addera en del kostnad...
Fast dom har man verkligen nytta av och det är många, speciellt i varma delstater i USA, som önskat ventilerade stolar. Helt rätt beslut om du frågar mig :)
Det är stor nytta även här i Norden på somrarna. Min sambo har sagt att vi aldrig får byta till en bil utan ventilerade säten nu när vi har det på vår bil. :lol:

Re: Model 3 Highland

Postat: 11 sep 2023 10:26
av Legato
DanneLKPG skrev: 11 sep 2023 10:20
HelectriC skrev: 11 sep 2023 09:49
SwedishAdvocate skrev: 11 sep 2023 09:43
De ventilerade sätena borde väl också addera en del kostnad...
Fast dom har man verkligen nytta av och det är många, speciellt i varma delstater i USA, som önskat ventilerade stolar. Helt rätt beslut om du frågar mig :)
Det är stor nytta även här i Norden på somrarna. Min sambo har sagt att vi aldrig får byta till en bil utan ventilerade säten nu när vi har det på vår bil. :lol:
Enig, det är väldigt skönt på varma sommardagar!

Re: Model 3 Highland

Postat: 11 sep 2023 11:21
av Niklas Z
BjornS skrev: 11 sep 2023 10:19
Som Teslabjørn konstaterar i någon av sina videos så har ju Tesla stenkoll på vilka funktioner kunderna faktiskt använder, och hur. Sannolikt är det denna data som bl.a fått dem att inse att majoriteten av Model 3-kunderna inte vill ha en hård och bullrig sportbil utan en tyst och komfortabel vardagsbil.

Förmodligen är det samma sak med dimljusen. De används i princip aldrig av någon och är därmed bara en kostnad utan värde, både för Tesla och för kunderna. Jag är själv en av många som drabbats av extra utgifter pga de tramsiga dimljusen som jag aldrig bett om.

Teorin att Highland är en strippad budgetkonstruktion håller inte, som flera redan konstaterat. Dyrare fönsterglas, dyrare säten, dyrare ratt, dyrare interiörmaterial, flera skärmar, flera högtalare osv. Ni som är missnöjda får nog helt enkelt inse att Teslas åsikter om vad en Model 3 ska vara skiljer sig från era.
Min Model 3 ska i morgon till bilprovningen för första gången. Det slog mig att jag aldrig använt dimljusen. Om bilprovningen hittar fel på dem skulle jag ha föredragit att inte ha dimljus alls.
När det gäller sport vs komfort kan jag inte heller förstå varför tillverkarna ofta prioriterar sport. Det är extremt sällan jag ser någon köra sportigt. Jag själv hör till det mycket lilla fåtal som faktiskt gör det då och då, men på en vardagsbil skulle jag i så fall vilja ha adaptivt chassi (som jag hade på min förra bil).

Re: Model 3 Highland

Postat: 11 sep 2023 19:45
av SkipperO
En detalj men, blev förvånad över att Highland inte har de vertikala luftintagen i fronten som styr luften runt framhjulen för att minska luftmotståndet. Verkar varit konsensus i industrin att de är bra, men Tesla verkar vara av annan åsikt. Ett utrymme mindre att tvätta och rensa från grus.

Re: Model 3 Highland

Postat: 12 sep 2023 21:22
av p3tT4n
Ni som beställt nya Model 3 LR - vad har ni för uppskattad leveranstid?
Beställde ett par dagar efter att försäljningen började. Min är beräknad för leverans mellan November 22 - Februari 05, trots att det på hemsidan, fortfarande, står leverans mellan okt. - nov. 2023.
Bör kanske tillägga att det enda tillvalet jag gjort är vinterhjul (friktion).

Re: Model 3 Highland

Postat: 12 sep 2023 21:35
av SwedishAdvocate
SkipperO skrev: 11 sep 2023 19:45
En detalj men, blev förvånad över att Highland inte har de vertikala luftintagen i fronten som styr luften runt framhjulen för att minska luftmotståndet. Verkar varit konsensus i industrin att de är bra, men Tesla verkar vara av annan åsikt. Ett utrymme mindre att tvätta och rensa från grus.
En gissning:

Såna luftkanaler kanske inte gör så stor skillnad ifall bilen har den typ av 18'' aerofälgsidor som många M3 säljs med.

Re: Model 3 Highland

Postat: 12 sep 2023 21:37
av DanielR82
p3tT4n skrev: 12 sep 2023 21:22
Ni som beställt nya Model 3 LR - vad har ni för uppskattad leveranstid?
Beställde ett par dagar efter att försäljningen började. Min är beräknad för leverans mellan November 22 - Februari 05, trots att det på hemsidan, fortfarande, står leverans mellan okt. - nov. 2023.
Bör kanske tillägga att det enda tillvalet jag gjort är vinterhjul (friktion).
M3 SR Stealth Grey + Drag. Endast reservationsnummer, ingen beräknad lev ännu. Beställd 1:a sept.

Re: Model 3 Highland

Postat: 12 sep 2023 23:49
av weizf
BjornS skrev:
Som Teslabjørn konstaterar i någon av sina videos så har ju Tesla stenkoll på vilka funktioner kunderna faktiskt använder, och hur. Sannolikt är det denna data som bl.a fått dem att inse att majoriteten av Model 3-kunderna inte vill ha en hård och bullrig sportbil utan en tyst och komfortabel vardagsbil.

Förmodligen är det samma sak med dimljusen. De används i princip aldrig av någon och är därmed bara en kostnad utan värde, både för Tesla och för kunderna. Jag är själv en av många som drabbats av extra utgifter pga de tramsiga dimljusen som jag aldrig bett om.

Teorin att Highland är en strippad budgetkonstruktion håller inte, som flera redan konstaterat. Dyrare fönsterglas, dyrare säten, dyrare ratt, dyrare interiörmaterial, flera skärmar, flera högtalare osv. Ni som är missnöjda får nog helt enkelt inse att Teslas åsikter om vad en Model 3 ska vara skiljer sig från era.
Lite märkligt resonemang.. de är ju till för att användas i dimma/snöstorm vilket kanske inte är allt för ofta, men behövs likväl. Som att säga att airbags inte behövs för att de inte används så ofta.

Re: Model 3 Highland

Postat: 13 sep 2023 07:57
av p3tT4n
weizf skrev: 12 sep 2023 23:49
BjornS skrev:
Som Teslabjørn konstaterar i någon av sina videos så har ju Tesla stenkoll på vilka funktioner kunderna faktiskt använder, och hur. Sannolikt är det denna data som bl.a fått dem att inse att majoriteten av Model 3-kunderna inte vill ha en hård och bullrig sportbil utan en tyst och komfortabel vardagsbil.

Förmodligen är det samma sak med dimljusen. De används i princip aldrig av någon och är därmed bara en kostnad utan värde, både för Tesla och för kunderna. Jag är själv en av många som drabbats av extra utgifter pga de tramsiga dimljusen som jag aldrig bett om.

Teorin att Highland är en strippad budgetkonstruktion håller inte, som flera redan konstaterat. Dyrare fönsterglas, dyrare säten, dyrare ratt, dyrare interiörmaterial, flera skärmar, flera högtalare osv. Ni som är missnöjda får nog helt enkelt inse att Teslas åsikter om vad en Model 3 ska vara skiljer sig från era.
Lite märkligt resonemang.. de är ju till för att användas i dimma/snöstorm vilket kanske inte är allt för ofta, men behövs likväl. Som att säga att airbags inte behövs för att de inte används så ofta.
Jag instämmer med BjornS resonemang, men det är inte helt svart eller vitt.

Tänk så här i stället: hur många skulle välja tillvalet airbags om det fanns på en tillvalslista, kontra dimljus?
Gissningsvis en hel del mer kryss på airbags än dimljus, även om airbagsen används i en lägre utsträckning enligt Teslas statistik.

Jag kan dock instämma med att det är en knepig balansgång, för, precis som du säger, så kan det röra sig om tillval som man faktiskt har nytta av vid vissa situationer, som t.ex. varningsblinkers, ABS eller antisladd. Så, bara för att en funktion sällan används, så följer det inte att den är ointressant och meningslös, och således kan tas bort.

Vad gäller dimljusen så kan det ju faktiskt även röra sig om mycket annat; kanske de påverkade aerodynamiken till en hög grad, ja, vem vet...

Re: Model 3 Highland

Postat: 13 sep 2023 07:59
av p3tT4n
DanielR82 skrev: 12 sep 2023 21:37
p3tT4n skrev: 12 sep 2023 21:22
Ni som beställt nya Model 3 LR - vad har ni för uppskattad leveranstid?
Beställde ett par dagar efter att försäljningen började. Min är beräknad för leverans mellan November 22 - Februari 05, trots att det på hemsidan, fortfarande, står leverans mellan okt. - nov. 2023.
Bör kanske tillägga att det enda tillvalet jag gjort är vinterhjul (friktion).
M3 SR Stealth Grey + Drag. Endast reservationsnummer, ingen beräknad lev ännu. Beställd 1:a sept.
Jaså, inget beräknat datum alls - det var märkligt! Jag har också endast ett reservationsnummer nämligen.

Re: Model 3 Highland

Postat: 13 sep 2023 08:18
av mikebike
weizf skrev: 12 sep 2023 23:49
BjornS skrev:
Som Teslabjørn konstaterar i någon av sina videos så har ju Tesla stenkoll på vilka funktioner kunderna faktiskt använder, och hur. Sannolikt är det denna data som bl.a fått dem att inse att majoriteten av Model 3-kunderna inte vill ha en hård och bullrig sportbil utan en tyst och komfortabel vardagsbil.

Förmodligen är det samma sak med dimljusen. De används i princip aldrig av någon och är därmed bara en kostnad utan värde, både för Tesla och för kunderna. Jag är själv en av många som drabbats av extra utgifter pga de tramsiga dimljusen som jag aldrig bett om.

Teorin att Highland är en strippad budgetkonstruktion håller inte, som flera redan konstaterat. Dyrare fönsterglas, dyrare säten, dyrare ratt, dyrare interiörmaterial, flera skärmar, flera högtalare osv. Ni som är missnöjda får nog helt enkelt inse att Teslas åsikter om vad en Model 3 ska vara skiljer sig från era.
Lite märkligt resonemang.. de är ju till för att användas i dimma/snöstorm vilket kanske inte är allt för ofta, men behövs likväl. Som att säga att airbags inte behövs för att de inte används så ofta.
Min senaste Volvo hade inga främre dimljus och på mina Teslor har jag inte ens testat dem.

Re: Model 3 Highland

Postat: 13 sep 2023 08:29
av mwest
p3tT4n skrev: 12 sep 2023 21:22
Ni som beställt nya Model 3 LR - vad har ni för uppskattad leveranstid?
Beställde ett par dagar efter att försäljningen började. Min är beräknad för leverans mellan November 22 - Februari 05, trots att det på hemsidan, fortfarande, står leverans mellan okt. - nov. 2023.
Bör kanske tillägga att det enda tillvalet jag gjort är vinterhjul (friktion).
Samma för mig, 22 nov - 5 feb. Ultra Red, vit klädsel, 19" och vinterhjul (friktion). Nu har jag visserligen inte så bråttom då jag har en M3P att göra mig av med först.

Re: Model 3 Highland

Postat: 13 sep 2023 08:44
av Legato
mwest skrev: 13 sep 2023 08:29
p3tT4n skrev: 12 sep 2023 21:22
Ni som beställt nya Model 3 LR - vad har ni för uppskattad leveranstid?
Beställde ett par dagar efter att försäljningen började. Min är beräknad för leverans mellan November 22 - Februari 05, trots att det på hemsidan, fortfarande, står leverans mellan okt. - nov. 2023.
Bör kanske tillägga att det enda tillvalet jag gjort är vinterhjul (friktion).
Samma för mig, 22 nov - 5 feb. Ultra Red, vit klädsel, 19" och vinterhjul (friktion). Nu har jag visserligen inte så bråttom då jag har en M3P att göra mig av med först.
Intressant att "vi" med P beställning har tidigare leveransdatum. Något säger mig att det inte kommer infrias :roll:

Re: Model 3 Highland

Postat: 13 sep 2023 09:55
av Gadiel
Legato skrev: 13 sep 2023 08:44
mwest skrev: 13 sep 2023 08:29
p3tT4n skrev: 12 sep 2023 21:22
Ni som beställt nya Model 3 LR - vad har ni för uppskattad leveranstid?
Beställde ett par dagar efter att försäljningen började. Min är beräknad för leverans mellan November 22 - Februari 05, trots att det på hemsidan, fortfarande, står leverans mellan okt. - nov. 2023.
Bör kanske tillägga att det enda tillvalet jag gjort är vinterhjul (friktion).
Samma för mig, 22 nov - 5 feb. Ultra Red, vit klädsel, 19" och vinterhjul (friktion). Nu har jag visserligen inte så bråttom då jag har en M3P att göra mig av med först.
Intressant att "vi" med P beställning har tidigare leveransdatum. Något säger mig att det inte kommer infrias :roll:
Han ska göra sig av med en P. Han har inte beställt någon.

Re: Model 3 Highland

Postat: 13 sep 2023 10:20
av mwest
Gadiel skrev: 13 sep 2023 09:55
Legato skrev: 13 sep 2023 08:44
mwest skrev: 13 sep 2023 08:29
p3tT4n skrev: 12 sep 2023 21:22
Ni som beställt nya Model 3 LR - vad har ni för uppskattad leveranstid?
Beställde ett par dagar efter att försäljningen började. Min är beräknad för leverans mellan November 22 - Februari 05, trots att det på hemsidan, fortfarande, står leverans mellan okt. - nov. 2023.
Bör kanske tillägga att det enda tillvalet jag gjort är vinterhjul (friktion).
Samma för mig, 22 nov - 5 feb. Ultra Red, vit klädsel, 19" och vinterhjul (friktion). Nu har jag visserligen inte så bråttom då jag har en M3P att göra mig av med först.
Intressant att "vi" med P beställning har tidigare leveransdatum. Något säger mig att det inte kommer infrias :roll:
Han ska göra sig av med en P. Han har inte beställt någon.
Jag gissar att han har en pre-refresh P beställd och sedan ev. bytt till en Highland LR eller fortfarande har ett leveransdatum på en P.

Re: Model 3 Highland

Postat: 13 sep 2023 10:45
av Legato
mwest skrev: 13 sep 2023 10:20
Gadiel skrev: 13 sep 2023 09:55
Legato skrev: 13 sep 2023 08:44
mwest skrev: 13 sep 2023 08:29
p3tT4n skrev: 12 sep 2023 21:22
Ni som beställt nya Model 3 LR - vad har ni för uppskattad leveranstid?
Beställde ett par dagar efter att försäljningen började. Min är beräknad för leverans mellan November 22 - Februari 05, trots att det på hemsidan, fortfarande, står leverans mellan okt. - nov. 2023.
Bör kanske tillägga att det enda tillvalet jag gjort är vinterhjul (friktion).
Samma för mig, 22 nov - 5 feb. Ultra Red, vit klädsel, 19" och vinterhjul (friktion). Nu har jag visserligen inte så bråttom då jag har en M3P att göra mig av med först.
Intressant att "vi" med P beställning har tidigare leveransdatum. Något säger mig att det inte kommer infrias :roll:
Han ska göra sig av med en P. Han har inte beställt någon.
Jag gissar att han har en pre-refresh P beställd och sedan ev. bytt till en Highland LR eller fortfarande har ett leveransdatum på en P.
Ja, jag syftade alltså på mig och övriga som beställt P men inte justerat vår beställning. På Teslakontot står det fortfarande november-januari.

Re: Model 3 Highland

Postat: 13 sep 2023 12:02
av DanielR82
Legato skrev: 13 sep 2023 10:45
mwest skrev: 13 sep 2023 10:20
Gadiel skrev: 13 sep 2023 09:55
Legato skrev: 13 sep 2023 08:44
mwest skrev: 13 sep 2023 08:29


Samma för mig, 22 nov - 5 feb. Ultra Red, vit klädsel, 19" och vinterhjul (friktion). Nu har jag visserligen inte så bråttom då jag har en M3P att göra mig av med först.
Intressant att "vi" med P beställning har tidigare leveransdatum. Något säger mig att det inte kommer infrias :roll:
Han ska göra sig av med en P. Han har inte beställt någon.
Jag gissar att han har en pre-refresh P beställd och sedan ev. bytt till en Highland LR eller fortfarande har ett leveransdatum på en P.
Ja, jag syftade alltså på mig och övriga som beställt P men inte justerat vår beställning. På Teslakontot står det fortfarande november-januari.
Då lär ni väl få en ikke uppdaterad bil från USA då det inte finns någon P ”Highland” i dagsläget?

Re: Model 3 Highland

Postat: 13 sep 2023 12:25
av SwedishAdvocate
p3tT4n skrev: 13 sep 2023 07:57
weizf skrev: 12 sep 2023 23:49
BjornS skrev:
Som Teslabjørn konstaterar i någon av sina videos så har ju Tesla stenkoll på vilka funktioner kunderna faktiskt använder, och hur. Sannolikt är det denna data som bl.a fått dem att inse att majoriteten av Model 3-kunderna inte vill ha en hård och bullrig sportbil utan en tyst och komfortabel vardagsbil.

Förmodligen är det samma sak med dimljusen. De används i princip aldrig av någon och är därmed bara en kostnad utan värde, både för Tesla och för kunderna. Jag är själv en av många som drabbats av extra utgifter pga de tramsiga dimljusen som jag aldrig bett om.

Teorin att Highland är en strippad budgetkonstruktion håller inte, som flera redan konstaterat. Dyrare fönsterglas, dyrare säten, dyrare ratt, dyrare interiörmaterial, flera skärmar, flera högtalare osv. Ni som är missnöjda får nog helt enkelt inse att Teslas åsikter om vad en Model 3 ska vara skiljer sig från era.
Lite märkligt resonemang.. de är ju till för att användas i dimma/snöstorm vilket kanske inte är allt för ofta, men behövs likväl. Som att säga att airbags inte behövs för att de inte används så ofta.
Jag instämmer med BjornS resonemang, men det är inte helt svart eller vitt.

Tänk så här i stället: hur många skulle välja tillvalet airbags om det fanns på en tillvalslista, kontra dimljus?
Gissningsvis en hel del mer kryss på airbags än dimljus, även om airbagsen används i en lägre utsträckning enligt Teslas statistik.

Jag kan dock instämma med att det är en knepig balansgång, för, precis som du säger, så kan det röra sig om tillval som man faktiskt har nytta av vid vissa situationer, som t.ex. varningsblinkers, ABS eller antisladd. Så, bara för att en funktion sällan används, så följer det inte att den är ointressant och meningslös, och således kan tas bort.

Vad gäller dimljusen så kan det ju faktiskt även röra sig om mycket annat; kanske de påverkade aerodynamiken till en hög grad, ja, vem vet...
Har tyvärr inte M3 utan en ca sju år gammal gasdriven Golfkombi. Och det var ett drygt år sen jag använde dimljus senast. Då hade jag ett jobb med en längre pendlingssträcka, så det blev körning i dimma ibland. Som jag minns det så blev det mer behaglig ljusbild för ögonen med dimljus. Och lite bättre (längre) sikt (vid motorvägskörning).

Hur ser användargränssnittet för att aktivera dimljus ut på Model 3? Är dimljusen lätta att aktivera eller kräver det mkt agerande med skärmen? På Golfen aktiveras dimljus med ett vred till vänster om ratten. I de här situationerna vill man ju undvika att ta ögonen från vägen så mkt som möjligt. Det kanske kan vara en faktor i hur ofta dimljus aktiveras på Teslor. Sen kanske olika människor kan vara olika ljuskänsliga i situationer som de här...

Re: Model 3 Highland

Postat: 13 sep 2023 12:34
av Holve
mikebike skrev: 13 sep 2023 08:18

Min senaste Volvo hade inga främre dimljus och på mina Teslor har jag inte ens testat dem.
Jag har aldrig testat dimljusen jag heller. Det är väl mest 18 åringar som använder dessa för de tycker det ser fräsigt ut.

Re: Model 3 Highland

Postat: 13 sep 2023 13:13
av mikebike
Holve skrev: 13 sep 2023 12:34
mikebike skrev: 13 sep 2023 08:18

Min senaste Volvo hade inga främre dimljus och på mina Teslor har jag inte ens testat dem.
Jag har aldrig testat dimljusen jag heller. Det är väl mest 18 åringar som använder dessa för de tycker det ser fräsigt ut.
Ja, jag mötte en 740 på lunchen med dimljus. Och halvljus. I centrala Stockholm.

Re: Model 3 Highland

Postat: 13 sep 2023 13:31
av Gadiel
Holve skrev: 13 sep 2023 12:34
mikebike skrev: 13 sep 2023 08:18

Min senaste Volvo hade inga främre dimljus och på mina Teslor har jag inte ens testat dem.
Jag har aldrig testat dimljusen jag heller. Det är väl mest 18 åringar som använder dessa för de tycker det ser fräsigt ut.
Tycker att dimljus och drl i kombination ser bra ut.
Men boomers tycker att det är coolt att inte köra så. :geek:

Re: Model 3 Highland

Postat: 13 sep 2023 14:59
av mikebike
Gadiel skrev: 13 sep 2023 13:31
Holve skrev: 13 sep 2023 12:34
mikebike skrev: 13 sep 2023 08:18

Min senaste Volvo hade inga främre dimljus och på mina Teslor har jag inte ens testat dem.
Jag har aldrig testat dimljusen jag heller. Det är väl mest 18 åringar som använder dessa för de tycker det ser fräsigt ut.
Tycker att dimljus och drl i kombination ser bra ut.
Men boomers tycker att det är coolt att inte köra så. :geek:
Meningen är nog inte att de skall se bra ut, utan att man skall se bra. 8-)

Re: Model 3 Highland

Postat: 13 sep 2023 15:38
av Legato
DanielR82 skrev: 13 sep 2023 12:02
Legato skrev: 13 sep 2023 10:45
mwest skrev: 13 sep 2023 10:20
Gadiel skrev: 13 sep 2023 09:55
Legato skrev: 13 sep 2023 08:44


Intressant att "vi" med P beställning har tidigare leveransdatum. Något säger mig att det inte kommer infrias :roll:
Han ska göra sig av med en P. Han har inte beställt någon.
Jag gissar att han har en pre-refresh P beställd och sedan ev. bytt till en Highland LR eller fortfarande har ett leveransdatum på en P.
Ja, jag syftade alltså på mig och övriga som beställt P men inte justerat vår beställning. På Teslakontot står det fortfarande november-januari.
Då lär ni väl få en ikke uppdaterad bil från USA då det inte finns någon P ”Highland” i dagsläget?
Nej vi får ingen alls förrän nya 3P kommer. Men den lär komma senare än så.