Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
- Martin E-tron
- Teslaägare
Re: Väntrum Model 3
Även jag är intresserad på hur folk vet vilka båtar deras bilar är på, hur ser man det ?
Det är snarare en kalkylerad gissningMartin E-tron skrev:Även jag är intresserad på hur folk vet vilka båtar deras bilar är på, hur ser man det ?

Jag har följt denna tråd:
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... ts.252035/
Model 3 LR 2022 – EAP – 18" Aero Wheels
Samma frågaMartin E-tron skrev:Även jag är intresserad på hur folk vet vilka båtar deras bilar är på, hur ser man det ?

- Martin E-tron
- Teslaägare
ME3 skrev:Det är snarare en kalkylerad gissningMartin E-tron skrev:Även jag är intresserad på hur folk vet vilka båtar deras bilar är på, hur ser man det ?
Blev inte klokare av den tråden...

Haha, nää det är ju anyones guess egentligenMartin E-tron skrev:ME3 skrev:Det är snarare en kalkylerad gissningMartin E-tron skrev:Även jag är intresserad på hur folk vet vilka båtar deras bilar är på, hur ser man det ?
Blev inte klokare av den tråden...![]()

Men något måste man ju sysselsätta sig med när man är i den här bedrööövliga fasen strax innan leverans

Hämtar du i Trosta?
- Martin E-tron
- Teslaägare
Japp, har 28 feb till 14 mars i appen men enligt min SA så kommer den till Trosta 18 mars, vet inte vad som gällerME3 skrev:Haha, nää det är ju anyones guess egentligenMartin E-tron skrev:ME3 skrev:Det är snarare en kalkylerad gissningMartin E-tron skrev:Även jag är intresserad på hur folk vet vilka båtar deras bilar är på, hur ser man det ?
Men något måste man ju sysselsätta sig med när man är i den här bedrööövliga fasen strax innan leverans
Hämtar du i Trosta?
Prova fråga Tesla snällt och vänligt kan ju vara så att ni får svar. De vet vilken båt bilen är på om ni fått VIN.
M3P grå 2022 - såld
M3 SR+ vit 2020 - såld
M3 SR+ vit 2020 - såld
All right! Så fort dom får den så behöver dom ett par dagar att göra den leveransklar. Både du och jag borde ju få mer info under nästa veckaMartin E-tron skrev:Japp, har 28 feb till 14 mars i appen men enligt min SA så kommer den till Trosta 18 mars, vet inte vad som gällerME3 skrev:Haha, nää det är ju anyones guess egentligenMartin E-tron skrev:ME3 skrev:Det är snarare en kalkylerad gissningMartin E-tron skrev:Även jag är intresserad på hur folk vet vilka båtar deras bilar är på, hur ser man det ?
Hämtar du i Trosta?

- Martin E-tron
- Teslaägare
Haha, guld! Säg till när du fått svar!Martin E-tron skrev:Topp, ska maila direkt
- DanielOrneling
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/daniel114610
This! Funkade finemang i mitt fallJOhlsson skrev:Prova fråga Tesla snällt och vänligt kan ju vara så att ni får svar. De vet vilken båt bilen är på om ni fått VIN.

- Martin E-tron
- Teslaägare
Fick till svar att hon inte kunde se vilken båt den är på, samma svar med 18 Mars igen
Får snällt vänta ett tag till då

Intressant hur vissa SA kan se sån info baserat på VIN och andra "inte" kan det. Beror väl på hur pass bemötande dom känner för att vara just där och dåMartin E-tron skrev:Fick till svar att hon inte kunde se vilken båt den är på, samma svar med 18 Mars igen![]()

För en vecka sedan fick jag SMS om att mitt leveransfönster var 28/2-9/3, i fredags uppdaterades detta fönstret i mitt teslakonto till 23/2-3/3, men fortfarande inte fått något SMS med bokad leveransdag. Nu närmar det ju sig trots allt, 23e är på onsdag. Hur långt i förväg har ni andra fått detta meddelande? Upphämtning skall ske i Malmö.
Ingen bländande återkoppling från TA heller.
Ingen bländande återkoppling från TA heller.
Hmm, en fundering/fråga. Min lev är pausad till 1 april. Vill gärna ha min bil till 1 juli. Hur går båtarna? När är det safe att ta bort pausningen så att möljligheten till lev är runt juni/juli? Vill inte stå utan bil över sommaren. Är medveten att även om jag avpausar "rätt tid" så kan jag ändå bli utan bil i juli... 

M3RWD 2022
- Martin E-tron
- Teslaägare
Jag hade nog avpausat i mars redan, glöm inte att Tesla lotteriet kan VEM SOM HELST vinna före digelvisp skrev:Hmm, en fundering/fråga. Min lev är pausad till 1 april. Vill gärna ha min bil till 1 juli. Hur går båtarna? När är det safe att ta bort pausningen så att möljligheten till lev är runt juni/juli? Vill inte stå utan bil över sommaren. Är medveten att även om jag avpausar "rätt tid" så kan jag ändå bli utan bil i juli...

Jag sa nej till första matchen, ringde tillbaka 30 min senare för att ändra mig, då var bilen borta, sa åt SA att öppna upp beställningen, fick träff dagen efter igen.
I hennes ord dagen efter " Det e fan heellttt sjukt att du fick träff igen", på detta så har folk bokat 2 månader INNAN mig och är utan träff....
Haha, nää det är ju anyones guess egentligenMartin E-tron skrev:ME3 skrev:Det är snarare en kalkylerad gissningMartin E-tron skrev:Även jag är intresserad på hur folk vet vilka båtar deras bilar är på, hur ser man det ?

Hämtar du i Trosta?[/quote]
Japp, har 28 feb till 14 mars i appen men enligt min SA så kommer den till Trosta 18 mars, vet inte vad som gäller[/quote]
All right! Så fort dom får den så behöver dom ett par dagar att göra den leveransklar. Både du och jag borde ju få mer info under nästa vecka

Spännande. Jag har samma tidsfönster. Inte fått mer info än vad som framgår i appen. Hoppas på sms och leveransdatum i veckan. Hoppas inte stormarna påverkar leveranstiden för mycket. Antar att jag kommer hämta i Trosta då jag bor i Upplands Väsby. Kul
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Ok tackPatteng skrev:Både leaseplan och gomore har höjt till 6095:-/mån nu,zaros skrev:Hos gomore så din kompis kan leasa en model 3 rwd 2022 med 1500mil/år för 5990kr/mån om jag inte minns fel. Då ingår försäkring, vinterdäck, skatt i priset.Bjelke skrev:Måste stjäla tråden lite, tror det är flest insatta i min fråga just här, jag har en kompis som
fått en väldigt trevlig start på sin karriär men är också bara i början av den så….
Hon är nyfiken på en Tesla även om den är lite dyr och undrar vilket det billigaste upplägget är idag,
det lär ju behöva bli en privatleasing gissar jag så vad är det billigaste alternativet?
Det räcker med en standard model 3:a…
(Hon har börjat kolla på en Kia Eniro).
Jag har lagt ganska mycket kontant och dessutom köpt model S hittills så har usel koll på 3:orna därav frågan
Ingen stor höjning men endå.

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Åh, vilken jobbig väntan!!!!
11 dagar kvar tills jag får ta pågatåget till Malmö för att hämta hem min gråa M3LR
11 dagar kvar tills jag får ta pågatåget till Malmö för att hämta hem min gråa M3LR
Du har ju iaf ett definitivt datum – tänk på alla oss stackare som fortfarande är i estimated-landFemulen skrev:Åh, vilken jobbig väntan!!!!

- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Du har iaf en beställning - tänk på alla oss stackare som inte beställt nån (än)ME3 skrev:Du har ju iaf ett definitivt datum – tänk på alla oss stackare som fortfarande är i estimated-landFemulen skrev:Åh, vilken jobbig väntan!!!!

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Ah, sant! Men en klen tröst dagar som denna...Bjelke skrev:Du har iaf en beställning - tänk på alla oss stackare som inte beställt nån (än)ME3 skrev:Du har ju iaf ett definitivt datum – tänk på alla oss stackare som fortfarande är i estimated-landFemulen skrev:Åh, vilken jobbig väntan!!!!

Men Bjelke, join the M3 side – we have cookies, Ryzen processors and Matrix-lights!
-
Loggade in på Tesla och såg att jag hade en slutfaktura som stod daterad till 10/2. Står att det är preliminär leverans 19 Mars, Lördag. Hur nära sanningen brukar de komma på den typen av estimeringar när de skrivit med det på slutfakturan?
Helt bommat att detta hade dykt upp på sidan.
-
Är det någon som kan rekommendera en bra firma för lackbehandling / PPF med rimliga priser runt Varberg med omnejd?
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Tidigare samma vecka eller veckan därpå.krosussorken skrev:Loggade in på Tesla och såg att jag hade en slutfaktura som stod daterad till 10/2. Står att det är preliminär leverans 19 Mars, Lördag. Hur nära sanningen brukar de komma på den typen av estimeringar när de skrivit med det på slutfakturan?
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri