Stöldmärka WC.
Moderator: Redaktion
Stöldmärka WC.

- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Stöldmärka WC.
Kan koppla en trådad/trådlös magnet mellan fasad och wc.
Alltså koppla till sitt larm.
Alltså koppla till sitt larm.
Senast redigerad av Tars, redigerad totalt 1 gånger.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning

Re: Stöldmärka WC.
Använda engångs skruvar eller vad det kan heta
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- Tars
- Teslaägare
Sätt upp en kamera. Finns mycket standalone kameror. Kjell&Co har en del.
Stenen kan jag ta hand om det är nära Sthlm, köping, Gävle.
Stenen kan jag ta hand om det är nära Sthlm, köping, Gävle.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.

Tars skrev:Sätt upp en kamera. Finns mycket standalone kameror.
Men tänk om någon knycker kameran...

Har du ett låst förråd på andra sidan väggen? Isf kan du borra två hål rakt igenom och dra igenom en vajer som du spänner ordentligt.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Meeen så dumt tänk av dig, givetvis ska man ju ha en kamera som bevakar kamran som bevakar WCnSurfaren skrev:Tars skrev:Sätt upp en kamera. Finns mycket standalone kameror.
Men tänk om någon knycker kameran...
Har du ett låst förråd på andra sidan väggen? Isf kan du borra två hål rakt igenom och dra igenom en vajer som du spänner ordentligt.
Samma som att installera larmlarm alltså...Kulingen skrev:Meeen så dumt tänk av dig, givetvis ska man ju ha en kamera som bevakar kamran som bevakar WCn
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Eller larmlarmlarm till ett gökurSvenssons skrev:Samma som att installera larmlarm alltså...Kulingen skrev:Meeen så dumt tänk av dig, givetvis ska man ju ha en kamera som bevakar kamran som bevakar WCn
Kan man inte etsa in namn och adress med såndana där etsskyltar som stöldskyddsföreningen har för bilrutor?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- Tars
- Teslaägare
Hehe...
Bulta fast en kamera, larma kameran, skaffa molnlagring, sätt dit en brytare på WC och koppla till larmet, och för att vara på den säkra sidan, fixa även en fallgrop om någon börjar slita loss WC.
Bulta fast en kamera, larma kameran, skaffa molnlagring, sätt dit en brytare på WC och koppla till larmet, och för att vara på den säkra sidan, fixa även en fallgrop om någon börjar slita loss WC.

Elektrifiera den så tjuven lär sig en läxa om han vill ta den! men glöm inte att avelektrifiera den innan du använder den 
Och tänk på att det kan finnas barn också i närheten.....ehh det va nog ingen bra rekommendation det här

Och tänk på att det kan finnas barn också i närheten.....ehh det va nog ingen bra rekommendation det här

- Tars
- Teslaägare
Då måste man få till DC ström så man dör.mgorgis skrev:Elektrifiera den så tjuven lär sig en läxa om han vill ta den! men glöm inte att avelektrifiera den innan du använder den

Likström?Tars skrev:Då måste man få till DC ström så man dör.mgorgis skrev:Elektrifiera den så tjuven lär sig en läxa om han vill ta den! men glöm inte att avelektrifiera den innan du använder den
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- snowtroll
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peter15233
Tars skrev:Hehe...
...Men alltså var det ett förråd där bakom.. Kanske montera en hasp, brukar ju vara behändigt
Hehe ja alltså inifrån, så blir det behändigt vid ev underhåll på WCn.

Skämt å sido men jag gillar det här med strömförande grejer om någon obehörig pillar.
Sådan elmoj man har till häst hagen, kanske det är än mer smäll i de som används till ko-stängsel

2023-06-30 MYLR awd PärlVit
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
2019-06-04 M3LR awd Blå, 1:a i SE med vit int.+drag Såld.
Är det fredag redan eller med tanke på humorn? Fast ofta firar vi ju på väl valda torsdagar 

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Precis min tanke...Men det måste vara ett tyst larmlarmlarm.Kulingen skrev:Eller larmlarmlarm till ett gökurSvenssons skrev:Samma som att installera larmlarm alltså...Kulingen skrev:Meeen så dumt tänk av dig, givetvis ska man ju ha en kamera som bevakar kamran som bevakar WCn
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- Tars
- Teslaägare
Korrektbylund skrev:Likström?Tars skrev:Då måste man få till DC ström så man dör.mgorgis skrev:Elektrifiera den så tjuven lär sig en läxa om han vill ta den! men glöm inte att avelektrifiera den innan du använder den

DC = DöCtröm
Man ska synliga kameror som tilltänkta brottslingar ser och kan sabotera. Då känner de sig trygga. Sen ska man ha väl dolda kameror som är den verkliga övervakningen och som de sen inte letar efter. Man kan också ha nåt liknande arrangemang med larmet.
Man ska synliga kameror som tilltänkta brottslingar ser och kan sabotera. Då känner de sig trygga. Sen ska man ha väl dolda kameror som är den verkliga övervakningen och som de sen inte letar efter. Man kan också ha nåt liknande arrangemang med larmet.
Men vad hjälper kameran om WC är borta?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Fysisk märkning som andra varit inne på tror jag är bra, gravera in gatuadress eller liknande. Ett annat alternativ kan vara DNA märkning typ detta: http://www.smartdna.se/
Nu ska du inte komma och förstöra den fina lösningen som blivit uttänkt häre5m1r skrev:Men vad hjälper kameran om WC är borta?

Model 3-24/Polestar 3-24
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Antar att det är ditt förråd som den är monterad på? Om du nu är orolig för stöld så skulle du monterat WC på insidan och bara ha kabeln ut genom ett hål i väggen!
Smutt! och snyggt!
Smutt! och snyggt!
Tesla Model Y
Bygg in en hundkoja i väggen där WCn är monterad. Där låter du sedan denna krabat husera så ska du se att det är lugnt:
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.