Hjälp - akut!

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Laddad

Hjälp - akut!

Inlägg av Laddad »

Ny här! Efter långvarigt dreglande på Teslabilar, så har jag äntligen fått ok från "regeringen" att köpa en ny Tesla! Det blir vår enda bil i familjen. Har ingen möjlighet till leasingupplägg, utan måste köpa den privat och försöker därför spara där det går. Blir nog en naken S75.
Förstår att det är bråttom om man skall hinna få 9000:- rabatt. Fattar jag det rätt så försvinner troligen även gratisladdning?

Jag är lite vilse i pannkakan dock. Ena dagen är Tesla i topp på kundnöjdhetsundersökningarna, nästa dag är den i botten! Vad är rätt och vad är fel? Har nya bilar fortfarande en massa fel? Vore det bättre att satsa på en modernare X?

Jo, till sist:
Barnen vill väldigt gärna ha en "Tesla minibil", så jag har lovat att kolla om någon kan tänka sig dela med sig av en rabattkod så att mina barn får leksaksbilen i utbyte? Du hamnar högre upp i listan över rekommendationer och har större chans att få annat Teslagodis högre upp på listan och mina barn får den efterlängtade lillbilen. Win - win?
Användarvisningsbild
Smutt
Teslaägare

Re: Hjälp - akut!

Inlägg av Smutt »

Jag är sjukt nöjd med min nakna S bra val!
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
Nicklas
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ida2603

Inlägg av Nicklas »

Du behöver inte ha så bråttom... Det är bara de 9000 i rabatt som försvinner nu vid månadsskiftet. Fri supercharging fortsätter.
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare

Hjälp - akut!

Inlägg av oscfor »

Visst, kör med min kod så får du min ännu ej uthämtade bil av mig. Mina barn är ändå för stora.

Min kod: oscar4215
Senast redigerad av oscfor, redigerad totalt 1 gånger.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare

Inlägg av oscfor »

Och stort grattis! Du kommer att bli kanonnöjd! Själv kör jag en naken X90D, så när som på dragkrok som var extra tillbehör i början på året.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare

Inlägg av Feddan »

Du kan få min bil om du använder min kod vid beställning, för då får jag en Powerwall och mitt barn är för liten för bilen (hon är 8 mån. bara).

Bilen är inte uthämtad än, så sprillans ny!
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare

Inlägg av oscfor »

Och då måste jag svara på felfrågan också. Ja, det finns en del småfel. Allt fixar sig dock via SC eller så har man tur och får ett praktexemplar från början. X är, i mina ögon lite mer förfinad, en del av missarna i de tekniska detaljerna är lösta jämfört med S. Men samtidigt så har man skapat nya möjligheter till problem med FWD (Falcon wing doors). Så det är nog hugget som stucket. Oavsett så finns alltid SC där och hjälper dig och under tiden får du låna något kul som en X eller en P100DL.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare

Inlägg av kangru »

Att byta till en Tesla är som att byta ifrån en Nokia N95 till en iPhone 3Gs, du kan skriva en bok om saker (mestadels små) som irriterar dig och som skulle kunna vara bättre eller annorlunda MEN du kommer aldrig vilja byta bort den eller gå tillbaka till din gamla N95 eller liknande.

Det innebär att båda bilderna kan vara sanna samtidigt, dvs kundnöjdheten ligger i topp samtidigt som antalet fel och brister är höga. Dock är det som andra säger att service centret löser allt detta så att du blir nöjd.

Kort sagt är det nog ett av dina livs bästa beslut att köpa en Tesla och ni kommer inte ångra er.

Som enda bil kan det vara värt att tänka på ett par saker som gör det enklare att leva med den. Ta tex panoramataket så att du kan ha takräcke och takbox när ni skall åka skidor eller få hem julgranen tex.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Bra kommentarer här redan, men oavsett vilken bil du väljer så kolla NOGA vid leverans så har du bättre läge om det skulle vara nåt fel redan då iaf ;)
Min kod funkar oxo såklart men välj gärna någon annan för jag har redan lovat bort en miniTesla till
sambons syster-barn....
Nu kan man ju förvisso välja ytterligare en för värvning nr två men jag vet inte om det funkar osv :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Referralkod: ts.la/michael4548

Hjälp - akut!

Inlägg av Tars »

Skulle ta och ringa till tesla på: ‭+46 8-446 804 45‬ och tryck valet för sälj, fråga efter en lagerbil, just en 75d som du är ute efter så tror jag nog du kan hitta en billig lagerbil när du redan lägger ner en så stor summa pengar så finns det pengar att spara just på lagerbilar.
Min länk finns i min signatur längst ner.

Och ja, använder du min länk så får du min minitesla. Barnen kommer mörda mig, men förtur för teslataket går före.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning :mrgreen:
Användarvisningsbild
conan
Teslaägare

Inlägg av conan »

Hej,

Jag lånar tråden då jag är i en liknande situation.

Jag har bestämt mig för en Model S 75 och tänker att göra klart affären så snart som möjligt gärna innan den 31/10. Jag kommer att ta denna som personalbil och vill hålla ner förmånsvärdet så mycket som möjligt. Jag tänkte först att få tag i en lagerbil antingen rwd eller awd så får jag ner priset lite. Samtidigt har jag inte behov av bilen från i jan/feb 2018 så jag skulle lika gärna kunna beställa bilen.

Jag tror inte jag har behov av takräcke men skulle gärna vilja ha 21 tums då jag tycker de lyfter utseendet mycket på bilen. Hittar jag således ingen lagerbil så beställer jag bilen och kan styra leveransen till början av feb och får eventuella uppgraderingar. Jag ser vissa fördelar med detta men jag tar gärna emot er expertis.

Även jag har barn i som skulle bli mycket glada för en ”Tesla minibil” så är där någon som kan tänka sig kod för leksakbil i utbyte så är det av stort intresse.
Användarvisningsbild
Zoidberg
Teslaägare

Inlägg av Zoidberg »

Bor man nära Kungsbacka så lånar jag gärna ut våra röda leksaks-tesla (2st) on demand. Dom används inte 99% av tiden ändå.
Bor ni längre bort än typ göteborg får ni gärna ordna transport själva.
Kan kanske vara lämpligt vid födesedagskalas eller dylikt? :)

Skicka PM vid intresse.
Vill man använda min länk är man naturligtvis välkommen att göra det också. Dock inget krav.
Model X75D & Model S75D
Kört Tesla sedan feb. 2015
Användarvisningsbild
Jensa
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jens1164

Inlägg av Jensa »

PM:at en kalkyl till dig om det kan vara av intresse. Går bra att byta så du får en mini Tesla om du vill.
2016 Model S 75
joel80
elbilist

Inlägg av joel80 »

Vad är det för leveranstider på en Model S nu för tiden? Rätt snart börjar det ju bli värt att lugna sig med inköp så att man inte får ut bilen innan 1:a Juli då väl bonus-malus ska börja gälla och bonusen höjs från 40k till 60k.
(Kommer nog säljas rätt dåligt med elbilar Q2 i Svergie... men förhoppningsvis rejält rekort Q3 och Q4! :)
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inlägg av Bjelke »

joel80 skrev:
Vad är det för leveranstider på en Model S nu för tiden? Rätt snart börjar det ju bli värt att lugna sig med inköp så att man inte får ut bilen innan 1:a Juli då väl bonus-malus ska börja gälla och bonusen höjs från 40k till 60k.
(Kommer nog säljas rätt dåligt med elbilar Q2 i Svergie... men förhoppningsvis rejält rekort Q3 och Q4! :)
Leverans januari står det nu typ, dvs typ 3 månader... Tror oxo det blir en rejäl dipp för att matcha nya bonusen...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

De där 21” kostar mer än vad de smakar :) både i penga å förmån
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Skulle det vara värt 20 000 att vara utan Tesla i ett halvår? Knappast!
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare

Inlägg av oscfor »

bylund skrev:
Skulle det vara värt 20 000 att vara utan Tesla i ett halvår? Knappast!
[HEAVY BLACK HEART]️
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Användarvisningsbild
oscfor
Teslaägare

Inlägg av oscfor »

Walker skrev:
Personligen misstänker jag att det ganska snart blir så att Tesla ger 20” extra i rabatt fram till sista juni. De har ju omvänt problem mot fosilarna. Om de inte gör det kommer deas Q2 bli en katastrof
Fast det är bara på en liten marknad som Sverige. Inga andra marknader har ju högre subventioner från Tesla.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare

Inlägg av kangru »

e5m1r skrev:
Tänk även på att det blir kortare räckvidd med 21" kontra 19", troligen inget du vill på en 75a.
vigge50

Inlägg av vigge50 »

Walker skrev:
oscfor skrev:
Walker skrev:
Personligen misstänker jag att det ganska snart blir så att Tesla ger 20” extra i rabatt fram till sista juni. De har ju omvänt problem mot fosilarna. Om de inte gör det kommer deas Q2 bli en katastrof
Fast det är bara på en liten marknad som Sverige. Inga andra marknader har ju högre subventioner från Tesla.
Precis. Just därför tror jag att de går in under en begränsad tid för att Q2 inte ska dö.
De senaste kvartalen har Tesla levererat några hundra bilar till Sverige av 25 000, med Model 3 förhoppningsvis i hög produktion då så kommer de göra väldigt lite skillnad så Tesla kommer nog inte bry sig ifall några Svenskar väntar med att beställa.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inlägg av Bjelke »

Jag har verkligen svårt att se att Tesla skulle "avsluta" programmet helt just precis nu... Lite beroende
på hur produktionen av model 3 utvecklas så tror jag vi kommer att få se en kortare förlängning av programmet...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Inlägg av Legato »

kangru skrev:
e5m1r skrev:
Tänk även på att det blir kortare räckvidd med 21" kontra 19", troligen inget du vill på en 75a.
Beror ju helt på hur ens körmönster ser ut. För mig blir det troligen 22" på S75an. Tycker räckvidden på min x60 duger gott och S75an får ju ett överflöd i jämförelse, även med 22"...
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare

Inlägg av kangru »

Naturligtvis är det så, jag antar att man inte sätter på takbox och åker på skidsemester då.
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alexander7331
Kontakt:

Inlägg av AGCF »

Nya bonusen betalas ju ut efter 6 månader. Så man kan få 40 000 kr direkt fram till sista juni men 60 000 kr efter årsskiftet till 2019 om man får leverans 1 juli.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Skriv svar