Uppdateringar

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Statil
Teslaägare
Inlägg: 12
Blev medlem: 30 dec 2016 10:24

Uppdateringar

Inlägg av Statil »

Min S 100D inköptes i september 2017. Saknar sedan köpet saknat regnsensor och för 4 veckor sedan slutade parkeringsensorn fram att fungera. Tesla service säger att de inte kan göra något, då det handlar om uppdateringar som ingen vet när de kommer. Reklamera köpet då bilen köptes med dessa funktioner? Vart vänder man sig??
Verdi

Re: Uppdateringar

Inlägg av Verdi »

Parkeringssensorn fram är känslig för fukt på AP2-bilar. Regnsensor har väl dock kommit?
Användarvisningsbild
Statil
Teslaägare
Inlägg: 12
Blev medlem: 30 dec 2016 10:24

Re: Uppdateringar

Inlägg av Statil »

Parkeringssensorerna slutade fungera i mitten av januari. Har fått flera uppdateringar angående regnsensorn, men fungerade inte vid test i dag. Senaste uppdateringen gjordes i natt.
Användarvisningsbild
Jensa
Teslaägare
Inlägg: 817
Blev medlem: 01 apr 2016 16:26

Re: Uppdateringar

Inlägg av Jensa »

Frost och snö gör att parkeringssensorerna inte fungerar så bra vintertid. Sommartid har jag dock inte haft några problem.
2016 Model S 75
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: Uppdateringar

Inlägg av e5m1r »

Statil skrev:
Min S 100D inköptes i september 2017. Saknar sedan köpet saknat regnsensor och för 4 veckor sedan slutade parkeringsensorn fram att fungera. Tesla service säger att de inte kan göra något, då det handlar om uppdateringar som ingen vet när de kommer. Reklamera köpet då bilen köptes med dessa funktioner? Vart vänder man sig??
Frågan är vad du har beställt och vad som har levererats
Stämmer inte de här två med varandra så har du en case men inte annars
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
mattiasottosson
Teslaägare
Inlägg: 225
Blev medlem: 30 mar 2016 17:33
Ort: Tjockhult

Re: Uppdateringar

Inlägg av mattiasottosson »

Någon dedikerad hårdvara för regnsensorn har du inte, men däremot är "funkar inte" lite vagt.
Är kameran helt trasig, eller är det vissa scenarion där torkarna inte triggas som du vill?

Har haft lite strul med min bil sen leverans, men just parkeringssensorerna fungerar faktiskt som de ska, så länge det inte är snö / is över dem.

2016.08 lär väl komma ganska snart, om de nu kör tvåveckorssprintar, så avvakta release av den.

Mjukvarumässigt är det spännande nu. Hoppas nya versionen av ap2 går fleet wide snart. Kommer förmodligen skillnader på både regnsensor och helljusautomatik där, och bara hoppas att mjukvaroproblematiken runt ultraljudssensorerna är lösta i den releasen också.
S75D (uncorked), pano, midnight silver. | Model 3 reserverad 2016-03-31
http://--- -> 9000kr rabatt + Fri supercharging.
Användarvisningsbild
Statil
Teslaägare
Inlägg: 12
Blev medlem: 30 dec 2016 10:24

Re: Uppdateringar

Inlägg av Statil »

Tack för all support. Tar ett snack med med säljare och service center igen, då parkeringssensorerna har fungerat. Synd med lite smolk på en så fantastisk bil.
Skriv svar