Ett litet axplock:PUL,MOS,TF,MoS,WC,UMC,WH,OS,e-up,TL:DR,SOC,TH,FB,eg,SMP,DnB,IVF,FTW????
Det är inte lätt för en gammal pensionär att förstå detta

Moderator: Redaktion
För mig är FWD fortfarande framåtspolning på en kassettbandspelare och efterföljande liknande medier!Walker skrev:FWD är intressant....
När fyrhjuldriften började dyka upp på allvar (80-tal?) då stod det för Four Weel Drive. Nu betyder det framhjulsdrift.
Språket förändras....
Sparar ett tecken... Kan vara viktigt om man skriver ett Short Message Service-meddelanden... (ibland är det lättare att uppfatta förkortningen än vad den står för...)Jerker skrev:Och varför skriva kph istf km/h?
H står faktiskt för Henry, vilket är enheten för elektrisk induktans, så det kan i teorin förekomma i resonemang som hanterar inte minst växelström...Jerker skrev:H förekommer endast i Hz=Hertz (frekvens)
När det är så här kallt och jag kör elbil vill jag gärna veta hur många kelvinmeter per henry jag kan få ut.StefL skrev:H står faktiskt för Henry, vilket är enheten för elektrisk induktans, så det kan i teorin förekomma i resonemang som hanterar inte minst växelström...
TF har jag aldrig sett! TS - trådstartaren - däremot.joel80 skrev:TF stod inte här ovan.. Det har på andra ställen betytt TrådFörfattare.
Alltså den som ställt frågan/startat tråden.
Vet inte om det på teslaspråk betyder mått annat? Typ TeslaFront eller TeslaFordon.
_TonyV skrev:En populär här på forumet, ingen nämnd eller glömd.
SAS: Så Att Säga