Det första som slog mig var hur snabbt kommer SpaceX växa ur de lokalerna? Det går liksom inte att expandera, omringad av vatten. Nånstans i öknen skulle varit lämpligare. Fast BFR blir ju för stort för att fraktas på land, det var nog därför de valde en hamn.
Det första som slog mig var hur snabbt kommer SpaceX växa ur de lokalerna? Det går liksom inte att expandera, omringad av vatten. Nånstans i öknen skulle varit lämpligare. Fast BFR blir ju för stort för att fraktas på land, det var nog därför de valde en hamn.
Det är antagligen ingen masstillverkning i hundratal per år av BFR och produktionen skalar nog inte så värst bra. Vill de bygga fler så blir det nog ytterligare en fabrik på annan plats.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Det är antagligen ingen masstillverkning i hundratal per år av BFR och produktionen skalar nog inte så värst bra. Vill de bygga fler så blir det nog ytterligare en fabrik på annan plats.
BFR kommer att användas hundratals gånger innan den skrotas. Då behöver de inte tillverka den i hundratal.
Om BFR ska användas mellan Tellus' megacities, kommer det att behövas ett tiotal. Till skillnad från flygplan som köar i korridorer, kommer BFR att vara framme till destinationen efter en halvtimme. Då räcker det med några tiotal för att trafikera alla megacities.