Ligger 25% av summen själv och resten via DNB finans.
Min fråga : Hur betalar ni dom penga til Tesla, och vilken möjligheter finnes der
Moderator: Redaktion
Bg några dagar innan lev ska det betalas in till tesla som i sin tur reglerar med DnBkrabbe skrev:Skal håpningsvis snart hämta min S85Doch skal då ochså betala "lite" penga.
Ligger 25% av summen själv och resten via DNB finans.
Min fråga : Hur betalar ni dom penga til Tesla, och vilken möjligheter finnes der
Jag är förvånad att du över huvud taget lyckades med en "övertalning" gällandes att du hade betalat.Fredriksv skrev:Det tog mig 3 timmar att övertyga Tesla att jag betalat. Jag var ett hårstrå från att hoppa av hela affärer och åka hem igen.
Precis; ett bankkonto på "varje" bank (eller i alla fall de största)...hybris skrev:De får väl skaffa ett bankkonto där de kan se betalningen direkt då? Har de fortfarande utländskt bankkonto?
Hur BGC prissätter swisch mot bankerna vet jag inte men varje bank sätter egna priset på swishande mot sina kunder, för dom flesta är det helt gratis med ett antal swishningar i månaden. Tror dock det finns en ganska lågt satt maxgräns på en swishNicklas skrev:Jättebra idé... är inte det procentbaseratNiclas skrev:De får väl skaffa Swish
Fick min bankman att skicka ett mail med bevis på betalning... Att jag loggade in på banken och visade att pengarna hade lämnat kontot var till föga hjälp.Nicklas skrev:Jag är förvånad att du över huvud taget lyckades med en "övertalning" gällandes att du hade betalat.Fredriksv skrev:Det tog mig 3 timmar att övertyga Tesla att jag betalat. Jag var ett hårstrå från att hoppa av hela affärer och åka hem igen.
Själv hade jag aldrig släppt iväg bilen utan att jag sett pengarna på mitt konto, eller att transaktionen genomfördes framför mina ögon på en terminal jag tillhandahöll.
- Det är alldeles för lätt att fejka gränssnitt och "kvitton" idag
Ja, bilden på överlämnandet av pengarna ser jag verkligen fram emothybris skrev:Cash i väska, Nokia 8110, ray bans och en färgglad kostym... Kanske vore något vid leveransen...
Här faktiskt haft näst 100 tkr i femhundringar en gång, det blir en fet bunt men även ett tiotal sådan i en väska ser nog lite klent ut. Så kör hundralappar du eller selmorhybris skrev:Hundralappar måste väl var optimalt i en väska eller?
Skall ju vara riktiga hundralappar i väskan såklartHundralappar måste väl var optimalt i en väska eller?
Undra om det skulle gå med 3 kg 24k guld?hybris skrev:Frågade dem idag om de tar kontanter men de gör de inte.., vad fasen!!!
Handpenningen betalas med kort, resten via bankgiro, så det är ju om det finns "testa använda vår betala-räkningar-med-kreditkort-tjänst utan avgift", men det kan ju vara så att de har en övre gräns där som är betydligt lägre än priset på bilen...kangru skrev:Är det någon som har tittat på vilka möjligheter det finns att optimera betalningen här för att få utdelning via (helst) AMEX som är kopplat till SAS Eurobonus eller ett COOP Mastercard (också via MedMera kopplat till Eurobonus) eller liknande via Betaloo? Vi kommer köpa bilen privat.
Depositionen på 17000 kr betalas med kort men bara Visa eller MasterCard, inte Amex, men du kan ju få poäng via ditt Coop-kort den vägen.kangru skrev:Är det någon som har tittat på vilka möjligheter det finns att optimera betalningen här för att få utdelning via (helst) AMEX som är kopplat till SAS Eurobonus eller ett COOP Mastercard (också via MedMera kopplat till Eurobonus) eller liknande via Betaloo? Vi kommer köpa bilen privat.
Tack, är redan (miss)brukare av Businessclass.se, dock är det få som har köpt sin Tesla där och haft behovet/möjligheten att betala den. Jag såg även begränsningen med 100k poäng så det är inte så mycket man kan hämta där. Naturligtvis så letar jag efter en möjlighet att betala utanvidare avgift för mig men med en bonus/kickback.danni skrev:Depositionen på 17000 kr betalas med kort men bara Visa eller MasterCard, inte Amex, men du kan ju få poäng via ditt Coop-kort den vägen.kangru skrev:Är det någon som har tittat på vilka möjligheter det finns att optimera betalningen här för att få utdelning via (helst) AMEX som är kopplat till SAS Eurobonus eller ett COOP Mastercard (också via MedMera kopplat till Eurobonus) eller liknande via Betaloo? Vi kommer köpa bilen privat.
Att använda Betalo eller liknande för att samla poäng är i sällan värt det om du inte har ett väldigt specifikt syfte med poängen, som att du befinner dig precis på gränsen till någon ny nivå som gör stor skillnad, etc, eftersom de tar 2,5% i avgift, så avgiften blir större än vad poängen är värda. Undantaget är de kort som Betalo har sänkt avgift för, däribland (som du noterat) Coop MedMera. Där har dock Betalo en gräns på 100 000 kr om året som blir poänggrundande om jag förstått det rätt, så om du redan idag betalar dina räkningar på det viset är sannolikheten stor att du redan når upp till det.
Överlag känns det som att det finns andra forum med fler experter på poängmaximering än här. Jag hade rekommenderat dig att kika på businessclass.se där det redan finns ett antal trådar om poängmaximering med Betalo och liknande tjänster.