Det är inte så att du har signat upp på EON Drive förut? Jag fick mitt här om dagen när jag registrerade mig där.
Om jag har gjort det så var det i september
Ja men de verkar dragit igång systemet i förra veckan och skall börja ta betalt för laddningen nu. Kunde ju varit vettigt att skriva en avsändare dock :p.
Det är inte så att du har signat upp på EON Drive förut? Jag fick mitt här om dagen när jag registrerade mig där.
Om jag har gjort det så var det i september
Ja men de verkar dragit igång systemet i förra veckan och skall börja ta betalt för laddningen nu. Kunde ju varit vettigt att skriva en avsändare dock :p.
Håller med, nu kom jag på att jag iaf har ett EON laddkort hemma
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn http://---
Jag laddade nyss på OKQ8 Nykvarn. Varit gratis tidigare men idag tog de betalt.
50kr per laddning. Hade ett viktigt telefonsamtal så jag hann fylla på med 31kWh så hyfsat prisvärt.
Tesla Model Y LR 2023
Kia EV9 GT-line 2024 (såld)
Tesla Model X90D 2016 (såld)
Nissan Leaf 40kwh 2018 (såld)
Tesla Model S75D 2018 (såld)
VW e-Golf 2019 (såld)
Det kom ett mail i fredags
som sa att man skulle registrera om sitt kredit kort till EONs laddkort
har provat både fredags och i dag att göra det
funkar inte alls bara hänger sig när man försöker regga kortet
Oldsmobile Cutlass 1966, Tesla Roadster Sport 2,5 #528, Fiat 500 E La Prima 2021
50kr per laddning. Hade ett viktigt telefonsamtal så jag hann fylla på med 31kWh så hyfsat prisvärt.
ok.. har de börjat ta betalt också eller är de en Eon laddare? Är de alltid 50kr eller de finns alternativ (ja är de Eon så vet jag redan svaren dock). 50 kr är ju lite mycket om man laddar en 24kwh Leaf, blir ju inte så många kwh även om man tömt batteriet för en 100kwh Tesla kan de ju nästan bli billigt
ok.. har de börjat ta betalt också eller är de en Eon laddare? Är de alltid 50kr eller de finns alternativ (ja är de Eon så vet jag redan svaren dock). 50 kr är ju lite mycket om man laddar en 24kwh Leaf, blir ju inte så många kwh även om man tömt batteriet för en 100kwh Tesla kan de ju nästan bli billigt
Just nu gäller lite konstiga regler, om man har laddkort eller konto som man använder kostar det 4,5 kr/kWh för DC eller 2,5 kr/kWh för AC laddning iaf på stolparna hos mig. Använder man dock kreditkort kan de inte ta betalt per kWh ännu så det kostar 50 kr oavsett mängd just nu. De skall tydligen jobba på det, detta gäller då EON.
Senast redigerad av OfarligTesla, redigerad totalt 1 gånger.