Brutalt bra förbrukningsstal du hade, vilka hastigheter körde du i?
Jag körde själv Tor Göteborg på 198w/km. Då rörde det sig om motorväg och jag låg och pendlade mellan 90-130km/h . Så jag kan nog instämma att vädret är bra gynnsamt just nu.
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
Jag fick lite drygt 300Wh/km från Gävle till Fullerö i morse, vad gjorde jag för fel tro??
Fast Tehjimos landade ju ännu högre så.....
För låg hastighet tror jag! Jag låg på 330 Wh/km i snitt när jag körde Göteborg-Jönköping och tillbaks förra helgen, och det är ju en massa tradiga 100-vägar!
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Brutalt bra förbrukningsstal du hade, vilka hastigheter körde du i?
Jag körde själv Tor Göteborg på 198w/km. Då rörde det sig om motorväg och jag låg och pendlade mellan 90-130km/h . Så jag kan nog instämma att vädret är bra gynnsamt just nu.
Av de 7 milen så kan jag gissa det var 10 km 100km/h, 10 km 70/80 km/h, 40 km 90km/h, 10 km 50 km/h och jag låg plus 2 km/h på alla sträckor.
Jag har för mig att batteriet mår bäst vid 30 grader ute
Tesla S75D (85kWh) 0-100 på dryga 4s - 2018.42.3 + Nya navigatorn http://---
Jag fick lite drygt 300Wh/km från Gävle till Fullerö i morse, vad gjorde jag för fel tro??
Cyklar på taket?
Näe jag har inte ens möjligheten
300Wh/km med en S nu på sommarn? Går det ens? Hade du en elefant i bilen? Eller körde du upp för en lodrät vägg? Sirap på vägen? Motvind i orkanstyrka? Körde du under vatten?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Cyklar på taket?
Näe jag har inte ens möjligheten
300Wh/km med en S nu på sommarn? Går det ens? Hade du en elefant i bilen? Eller körde du upp för en lodrät vägg? Sirap på vägen? Motvind i orkanstyrka? Körde du under vatten?
För låg hastighet tror jag! Jag låg på 330 Wh/km i snitt när jag körde Göteborg-Jönköping och tillbaks förra helgen, och det är ju en massa tradiga 100-vägar!
330wh/km?! Stockholm-Fullerö, ca 65km blev 420wh/km.
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
345 000km på mätaren Mars 2025.
instagram.com/tehjimos
330wh/km?! Stockholm-Fullerö, ca 65km blev 420wh/km.