Bluetooth kopplar ned musiken
Moderator: Redaktion
Bluetooth kopplar ned musiken
Jag upptäckte ett annat problem, utöver att internetuppkopplingen strular. På min nya bil.
När jag spelar musik i Spotify via blåtand så tappar bilen och telefonen kontakten med jämna mellanrum. Det kan gå 2 till 10 minuter emellan det händer. när det inträffar så försvinner min telefon från "Device list" och blåtandsikonen högst upp växlar från blå till vit. Efter några sekunder dyker den upp igen och jag får på nytt starta uppspelningen. Hände säkert 10-15 ggr igår på min resa från Stockholm till Göteborg. Körde musik i min BMW på samma sätt och det hände nog aldrig på 3 år att de tappade kontakten.
Har gjort felanmälan till Tesla och de skulle kolla på loggarna. Har testat att para om mina enheter (IPhone 6) men det blev ingen skillnad. Nån som har haft liknande problem.?
När jag spelar musik i Spotify via blåtand så tappar bilen och telefonen kontakten med jämna mellanrum. Det kan gå 2 till 10 minuter emellan det händer. när det inträffar så försvinner min telefon från "Device list" och blåtandsikonen högst upp växlar från blå till vit. Efter några sekunder dyker den upp igen och jag får på nytt starta uppspelningen. Hände säkert 10-15 ggr igår på min resa från Stockholm till Göteborg. Körde musik i min BMW på samma sätt och det hände nog aldrig på 3 år att de tappade kontakten.
Har gjort felanmälan till Tesla och de skulle kolla på loggarna. Har testat att para om mina enheter (IPhone 6) men det blev ingen skillnad. Nån som har haft liknande problem.?
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Re: Bluetooth kopplar ned musiken
Har haft samma problem sedan jag fick bilen. (3 månader sedan.) Har haft en kontinuerlig dialog med support sedan dess.
Jag får problemet med iPhone 6 Plus, däremot inte med iPhone 5.
(Har också kört BMW tidigare, med exakt samma erfarenhet som dig. Där är det "rock solid".)
Jag får problemet med iPhone 6 Plus, däremot inte med iPhone 5.
(Har också kört BMW tidigare, med exakt samma erfarenhet som dig. Där är det "rock solid".)
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Samma problem med gamla bilen... Samma problem med nya bilen... Dera BT suger!!!
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Ok inget nytt alltså. Jag misstänkte det. Ska prova med en IPhone 5 och se om det blir nån skillnad.
Model YP 2024
Samma med Nokia Lumia 920, 1020, 930, Iphone 4, Iphone 6...
Blåtanden är hur sunkig som helst. Man brukar få boota om med jämna mellanrum
- Segelflygaren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Jag har haft samma problem med min IPhone 6+. Har även en Pebble klocka ansluten till den, och när jag stänger av blåtandsuppkopplingen på klockan så funkar det som det ska i bilen. Annars har jag samma problem som övriga.
Senast redigerad av Segelflygaren, redigerad totalt 1 gånger.
Just nu är även 3G-uppkopplingen sunkig och slutar fungera då och då. Men det verkar också vara ett känt problem, jag hoppas bara dom fixar det snart...hybris skrev:Blåtanden är hur sunkig som helst. Man brukar få boota om med jämna mellanrum
Model YP 2024
Jo 3g har varit katastrof sedan leverans... Internetradio fungerar inte.... Kan inte koppla upp remote mot bilen etc...mvad håller de på med? Skyller på Telia...
Intressant... kör också Pebble. Ska testa att se om det gör skillnad för mig att stänga av den.Segelflygaren skrev:Har även en Pebble klocka ansluten till den, och när jag stänger av blåtandsuppkopplingen på klockan så funkar det som det ska i bilen.
- Segelflygaren
- Teslaägare
Du behöver inte stänga av Pebbleklockan, det räcker att stänga av BT på klockan.
BT alltid funkat klockrent med min iPhone6 och min iPad vilkendetnuärkanske4? och dotterns iPhone 5S.
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Det var intressant! Jag har också en Pebble, ska testa att stänga av BT på den och se om det gör nån skillnad.Segelflygaren skrev:Jag har haft samma problem med min IPhone 6+. Har även en Pebble klocka ansluten till den, och när jag stänger av blåtandsuppkopplingen på klockan så funkar det som det ska i bilen. Annars har jag samma problem som övriga.
Model YP 2024
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Sådan detaljinfo kan underlätta felsökningen något enormt. Se till att meddela Tesla Motors.
Har inget annat BT i bilen...
- Nicklas
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ida2603
Jag har heller inget annat BT i bilen.
Under hemresan igår försökte vi spela spotify men det hackade till i flödet precis som tidigare skrivit var 2-10:e minut... Detta var givetvis med nedladdat (offline) material.
Under hemresan igår försökte vi spela spotify men det hackade till i flödet precis som tidigare skrivit var 2-10:e minut... Detta var givetvis med nedladdat (offline) material.
Min P85+ var strulig med nya ägarens telefon. Efter factory reset fungerande den bättre. Men Tesla har problem med sin BT. Aldrig varit med om något med BT som strulat som i Teslan...
Kan bara lägga till att tidiga BMW hade problem med BT och då pratar jag om bilar man köpte för 10+ år sedan. Men nu för tiden borde det ju inte vara något problem. Finns det någon skillnad i saker tillverkade för USA eller övriga världen när det gäller BT? (Jag hoppas verkligen att det inte är så, vore ju idiotiskt)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Min Galsxy S5 fungerar bra i bilen, tillsammans med en Gear fit också.
Testade att slå av bluetooth på Pebbeln...
Nu har blåtandskopplingen funkat klockrent 2h i sträck... har aldrig hänt förut!!
Bästa man kan säga är väl att Pebblen funkar klockrent
Några observationer:
- iPhone, Pebble o Tesla verkar inte vara en helt ovanlig kombination
- TCS forumet ger felsöker snabbare än Teslas support...
(Ska tipsa Teslas support om var dom ska gå med sina problem. Antar att dom kommer att posta sina frågor under en pseudonym.)
Nu har blåtandskopplingen funkat klockrent 2h i sträck... har aldrig hänt förut!!
Några observationer:
- iPhone, Pebble o Tesla verkar inte vara en helt ovanlig kombination

- TCS forumet ger felsöker snabbare än Teslas support...

(Ska tipsa Teslas support om var dom ska gå med sina problem. Antar att dom kommer att posta sina frågor under en pseudonym.)
Jag gjorde exakt samma iakttagelse idag. Stängde av BT på min Pebble och sedan dess har blåtanden funkat felfritt hela dagen. Inte en glitch i musikströmmen. Ska meddela Teslas support så får vi se om de blir nåt klokare.pegs skrev:Testade att slå av bluetooth på Pebbeln...
Några observationer:
- iPhone, Pebble o Tesla verkar inte vara en helt ovanlig kombination![]()
- TCS forumet ger felsöker snabbare än Teslas support...![]()
Model YP 2024
Låter som en ganska bra förklaring då BT inte är designat för flera enheter med hög överföringsvolym. Med Spotify konstant pumpande data till bilen kan det räcka med att en tredje enhet begär bandbredd, t ex en Pebble... Det förklarar naturligtvis inte varför en ren tvåvägskommunikation mellan telefon och bil inte fungerar för en del av er..mahulkp skrev:Jag gjorde exakt samma iakttagelse idag. Stängde av BT på min Pebble och sedan dess har blåtanden funkat felfritt hela dagen. Inte en glitch i musikströmmen. Ska meddela Teslas support så får vi se om de blir nåt klokare.pegs skrev:Testade att slå av bluetooth på Pebbeln...
Några observationer:
- iPhone, Pebble o Tesla verkar inte vara en helt ovanlig kombination![]()
- TCS forumet ger felsöker snabbare än Teslas support...![]()
MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
Stopp ett tag! Förklaring kanske, men inte en ursäkt. Eller?Bengt skrev:Låter som en ganska bra förklaring då BT inte är designat för flera enheter med hög överföringsvolym...
Inte ska Teslan låta förbindelsen krascha vid minsta avbrott.
En Pebble kan inte gärna vara så pratig att man kan kalla den för en enhet med hög överföringsvolym.
Den är ju i princip en nummerpresentatör för inkommande samtal och lite till.
Har ett blåtandhörlurar för 500kr. Där har jag inte dom här problemen då jag lyssnar på musik och har en Pebble på armen.
Varför har jag det med den här bilen?
- Segelflygaren
- Teslaägare
Ni som har samma problem med Spotify men inte någon Pebble.
Testa att ta bort alla andra BT-enheter från er smartphone och prova sedan.
Posta gärna i forumet hur det gick.
Testa att ta bort alla andra BT-enheter från er smartphone och prova sedan.
Posta gärna i forumet hur det gick.
Enligt Tesla support så är det iPhone-ändan som droppar förbindelsen (när även en Pebble är kopplad till telefonen).
Dom ska ha testat med Pebble och en Samsung Galaxy, men inte lyckats återupprepa det.
Det skulle ju kunna tyda på att problemet faktiskt finns i iPhone:ens hård eller mjukvara.
Skickade en felrapport till Apple också. Får se fall det ger någon effekt.
Ser framför mig en Apple-ingenjör som ber att få kvittera ut en Tesla för lite felsökning.
(Tufft jobb men någon måste väl göra det
)
Är genomgående otroligt imponerad av Teslas supportpersonals engagemang. Mailade om Pebble-kopplingen som Segelflygaren upptäckt i söndags och fick svar inom 30 minuter!!
Dom ska ha testat med Pebble och en Samsung Galaxy, men inte lyckats återupprepa det.
Det skulle ju kunna tyda på att problemet faktiskt finns i iPhone:ens hård eller mjukvara.
Skickade en felrapport till Apple också. Får se fall det ger någon effekt.
Ser framför mig en Apple-ingenjör som ber att få kvittera ut en Tesla för lite felsökning.
(Tufft jobb men någon måste väl göra det

Är genomgående otroligt imponerad av Teslas supportpersonals engagemang. Mailade om Pebble-kopplingen som Segelflygaren upptäckt i söndags och fick svar inom 30 minuter!!