Ganska trevligt, mysigt och härligt att åka runt i (Vi skulle upp och köra Cykelvasan 45).
Blev klart sugen på att låna den fler gånger för att komma ut i naturen på ett annat sätt

Men självklart kan man inte låta bli att tänka på hur det vore med en Elhusbil istället för en Diesel.
Motorljud osv kändes här inte som något större problem, då vindbrus / vibrationer från speglar, överbyggnad/inredning m.m. blir mer påtagande än Dieselsmattret.
Men att ha vridmomentet och driftkostnaden från en Elbil i en husbil, måste vara riktigt grymt.
Plats för mycket batterier i bottenplattan, så räckvidd borde gå att lösas (om än blir dyrt?), vikten blir ett problem för oss "B-kortare".
Supercharging vore absolut bra, tänkte först "behövs inte", men då jag föredrar att stå i naturen framför att stå på en Campingplats (där ström finns) så vill jag nog kunna snabbladda på resvägen.
Solceller på taket borde ge en del, men troligen inte tillräckligt för att klara både förbrukare och drift i längden.
Så, vem slaktar två Teslor med 100-batteriet och bygger en Husbil till mig?
Obs, ska gärna kosta gratis, Supercharging ska fortfarande fungera och B-kort ett krav...seså

/Jocce