"Fan, detta är framtiden"
Moderator: Redaktion
"Fan, detta är framtiden"
Vill bara dela med mig av en upplevelse som jag hade förra veckan.
Var i Västerås och hade ett arbetsmöte med tre andra företagare. De visade sig vara inbitna BMW-ägare och jag berättade att jag körde Tesla. De kände bara nätt och jämt till bilmodellen och gjorde sig lustiga över batteriernas räckvidd, hur jag skulle bli stående vid vägkanten när de susade iväg i 200 på Autobahn och andra klassiska elbilsmyter. De hade också hört att det kostade fem gånger så mycket att tanka elbilar som bensinbilar (tack för det Vattenfall och Fortum!).
Jag försökte svara med att korrigera deras bild av biltypen, men upplevde att det inte riktigt bet - de hade sin uppfattning klar för sig och det spelade ingen roll riktigt vad jag sa. De sa att de bara skojade och att min bil säkert var jättebra etc., men att "det är något speciellt med mullret från en riktig motor". Någon föreslog att jag skulle montera en högtalare på bilen med riktigt billjud. De andra skrattade.
Hade lite tid över och erbjöd dem en åktur i min bil. Från att de fick se den blev det ganska tyst - de tyckte att den var snygg och fällde kommentarer som att "här har ju faktiskt Tesla lyckats" och liknande. Efter att de satt sig i bilen, slog jag på insane-knappen och stampade plattan i botten. Nu var det inte tyst längre, utan två skrek högt och den tredje ropade "HERREJÄVLAR". Efter ytterligare några accelerationer följda av skrik och svordomar, blev det knäpptyst i bilen. Jag såg att tankarna snurrade i huvudet på de tre passagerarna, på det sätt som det ofta gör när ens världsbild abrupt ruckas och man snabbt måste försöka få grepp om vad man just varit med om.
Minuten senare hade hela samtalet svängt - nu bombarderades jag med praktiska frågor såsom vad bilen kostar, hur man beställer, frågor om service och liknande.
De avslutande kommentarerna tar jag med mig: "Det här är ju helt overkligt, fan - detta är framtiden. Helt otroligt. Tack som fan för att jag fick åka med!"
Var i Västerås och hade ett arbetsmöte med tre andra företagare. De visade sig vara inbitna BMW-ägare och jag berättade att jag körde Tesla. De kände bara nätt och jämt till bilmodellen och gjorde sig lustiga över batteriernas räckvidd, hur jag skulle bli stående vid vägkanten när de susade iväg i 200 på Autobahn och andra klassiska elbilsmyter. De hade också hört att det kostade fem gånger så mycket att tanka elbilar som bensinbilar (tack för det Vattenfall och Fortum!).
Jag försökte svara med att korrigera deras bild av biltypen, men upplevde att det inte riktigt bet - de hade sin uppfattning klar för sig och det spelade ingen roll riktigt vad jag sa. De sa att de bara skojade och att min bil säkert var jättebra etc., men att "det är något speciellt med mullret från en riktig motor". Någon föreslog att jag skulle montera en högtalare på bilen med riktigt billjud. De andra skrattade.
Hade lite tid över och erbjöd dem en åktur i min bil. Från att de fick se den blev det ganska tyst - de tyckte att den var snygg och fällde kommentarer som att "här har ju faktiskt Tesla lyckats" och liknande. Efter att de satt sig i bilen, slog jag på insane-knappen och stampade plattan i botten. Nu var det inte tyst längre, utan två skrek högt och den tredje ropade "HERREJÄVLAR". Efter ytterligare några accelerationer följda av skrik och svordomar, blev det knäpptyst i bilen. Jag såg att tankarna snurrade i huvudet på de tre passagerarna, på det sätt som det ofta gör när ens världsbild abrupt ruckas och man snabbt måste försöka få grepp om vad man just varit med om.
Minuten senare hade hela samtalet svängt - nu bombarderades jag med praktiska frågor såsom vad bilen kostar, hur man beställer, frågor om service och liknande.
De avslutande kommentarerna tar jag med mig: "Det här är ju helt overkligt, fan - detta är framtiden. Helt otroligt. Tack som fan för att jag fick åka med!"
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Re: "Fan, detta är framtiden"
Haha, underbart!
Vilken skön revansch
Härligt att kunna omvända folk med Insaneknappen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vilken skön revansch

Härligt att kunna omvända folk med Insaneknappen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hehe, kul!
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Jag brukar säga "i Tesla är det inte motorn som vrålar - det är passagerarna" 

Det är så att man blir tårögd av glädje 
Fick liknande kommentar av min far efter att jag bad dem besöka Infra City på vägen hem till oss för ca två veckor sedan. Detta utan att de åkt i bilen över huvud taget, de vill ha premiärturen i min bil sedan.
Men det är väl så när man får se och kanske framför allt åka/köra bilen så vänder de flesta om.

Fick liknande kommentar av min far efter att jag bad dem besöka Infra City på vägen hem till oss för ca två veckor sedan. Detta utan att de åkt i bilen över huvud taget, de vill ha premiärturen i min bil sedan.
Men det är väl så när man får se och kanske framför allt åka/köra bilen så vänder de flesta om.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Fantastisk anekdot 

Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Fick min pappa att provköra en fullutrustad p85+ i somras och han sa efteråt att det nog var den bästa bilen han har kört. Synd nog tar det nog ett tag innan han ska byta bil och jag tror han är lite osäker med räckvidd och liknande då vi brukar köra ner till Italien och tar väldigt få och korta stopp på vägen ner.
hela intresset før bilar har fullstændigt ændrats før mig. har alltid læst biltidningar av alla dess slag och dreglat øver stora V8:or och motorljud. sen jag køpte Teslan, så ær det næstan inte kul med vanlig bilporr længre:-( det kænns bara så gammalt. nær jag kørde fossilhyrbil på Teneriffa førra veckan, så kunde jag inte slæppa tanken "detta kænns som medeltid"
varje gång jag kør førbi en bensinstation, så påminner de mig dock om hur glad jag ær att inte fylla før tusentals kronor varje månad hahahahah!
ser ut på parkeringen utanfør kontoret och ser att en kollega har køpt en ny MB CLS, jo fin bil, men Diesel, usch, så tråkigt med 200 eller nåt dieselhæstar.
varje gång jag kør førbi en bensinstation, så påminner de mig dock om hur glad jag ær att inte fylla før tusentals kronor varje månad hahahahah!
ser ut på parkeringen utanfør kontoret och ser att en kollega har køpt en ny MB CLS, jo fin bil, men Diesel, usch, så tråkigt med 200 eller nåt dieselhæstar.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Precis samma för mig! Jag är nog en av Auto Motor & Sports mest trogna prenumeranter och läsare... men sedan jag gjorde första provkörningen av en Tesla har jag tagit emot nästa nummer med en axelryckning - om inte Tesla var med förstås.
Visst kan jag fortfarande uppskatta en riktig sportbil som en Ferrari 458:a som jag hade förmånen att prova. Men en stor del av magin är borta.
Hur länge dröjer det innan vi ser supersportbilar från etablerade märken gå EV fullt ut?
Visst kan jag fortfarande uppskatta en riktig sportbil som en Ferrari 458:a som jag hade förmånen att prova. Men en stor del av magin är borta.
Hur länge dröjer det innan vi ser supersportbilar från etablerade märken gå EV fullt ut?
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Den där framtidkommentaren hörde jag även i en BMW I3, vi får väl se tänkte jag då....

MODEL Y, DM LR Midnight Silver, Induction 20"
MODEL ≡, DM LR Svart Aero FSD
Nissan Leaf -15
Sånt här är jättekul att läsa, är det några fler som har bjudit på åktur/provkörning till vänner och bekanta, vad tyckte dom?
Fick gåshud av att läsa....!
Samtidigt känner jag igjen mig och har varit med om några liknande storries. Detta fast jag "bara" har en S85.
Förr i tiden var det jag som alltid vill låna Pappas bilar - nu är det tvärt om
Samtidigt känner jag igjen mig och har varit med om några liknande storries. Detta fast jag "bara" har en S85.
Förr i tiden var det jag som alltid vill låna Pappas bilar - nu är det tvärt om

Få rabatt på din Tesla: http://---
S85, Vit, Pano, Tech, Luftfjädring, Carbon, - beställd maj 2014 - leverans september 2014. 4,300mil
S85, Vit, Pano, Tech, Luftfjädring, Carbon, - beställd maj 2014 - leverans september 2014. 4,300mil
I Norge räcker det gott och väl med en vanlig S85 för att imponera på de flesta när majoriteten av fossilbilar har små 1.6-2.0 liters dieslar:-D
Model 3-24/Polestar 3-24
De funkar fint med min lilla roadster
att få det axa så folk tycker den går som ett skållat troll
och min fru har sagt gör inte så jag mår illa
att få det axa så folk tycker den går som ett skållat troll
och min fru har sagt gör inte så jag mår illa
Oldsmobile Cutlass 1966, Tesla Roadster Sport 2,5 #528, Fiat 500 E La Prima 2021 

Tja... i Norge finns det ju snart 10,000 Tesla och sista veckorna kom det många P85D på vägarna....HelectriC skrev:I Norge räcker det gott och väl med en vanlig S85 för att imponera på de flesta när majoriteten av fossilbilar har små 1.6-2.0 liters dieslar:-D
Få rabatt på din Tesla: http://---
Det är enerverande detta med Tesla. Älskar motorljud, men när jag nu fortfarande åker Audi så känns det så hopplöst omodernt efter att ha provkört ett par Teslor.
Var sugen på en S85D, men fick provköra en P85. Imponerande prestanda, men lite stötig.
Fick sen provköra en P85D. Första gången jag har mått fysiskt dåligt av att köra/åka i en bil. Helt otroligt! En supersportbil, en vinterbil och familjebil allt i ett.
Summan av detta blev för min del att jag kan inte köpa det jag skulle kunna sträcka ekonomin till att köpa - jag måste ha en P85D. Bara att jobba hårdare...
Var sugen på en S85D, men fick provköra en P85. Imponerande prestanda, men lite stötig.
Fick sen provköra en P85D. Första gången jag har mått fysiskt dåligt av att köra/åka i en bil. Helt otroligt! En supersportbil, en vinterbil och familjebil allt i ett.
Summan av detta blev för min del att jag kan inte köpa det jag skulle kunna sträcka ekonomin till att köpa - jag måste ha en P85D. Bara att jobba hårdare...
Model S P85DL+
10 000 är fortfarande få jämfört med hela bilparken.
Model 3-24/Polestar 3-24
Inte i detta prissegmentet.HelectriC skrev:10 000 är fortfarande få jämfört med hela bilparken.
- PatrikHjelt
Dagens asgarv.Herr X skrev:Vill bara dela med mig av en upplevelse som jag hade förra veckan.
Skulle vilja kunna modda GUi'n och byta ut knappen Insane till Herredjävlar.

I Norge är inte prissegmentet högt som i Sverige, Tesla kostar som en Volvo eller Audi och då är inte 10 000 särskilt många. Betydligt fler Volvo till samma pris och sett på totalen så är det få Tesla i Norge.
Fortfarande väldigt många som vet väldigt lite om Tesla även i Norge. Jag får i stort sett förklara grundläggande myter med de flesta som frågar om bilen, typ går det att köra längre än få mil på en laddning, supercharger vad är det?
Det jag vill säga är att det trots allt inte är så många teslor att de flesta har haft erfarenhet med den, provkörning eller bara suttit inuti.
Fortfarande väldigt många som vet väldigt lite om Tesla även i Norge. Jag får i stort sett förklara grundläggande myter med de flesta som frågar om bilen, typ går det att köra längre än få mil på en laddning, supercharger vad är det?
Det jag vill säga är att det trots allt inte är så många teslor att de flesta har haft erfarenhet med den, provkörning eller bara suttit inuti.
Model 3-24/Polestar 3-24
Hahaha en sån knapp vore verkligen kul att ha i sin bil!! Igår överraskade jag morsan och min bror helt när jag svängde förbi hemma hos dom. Dom hade ingen aning att jag hade en Tesla. Jag är glad att jag filmade reaktionerna.PatrikHjelt skrev:Dagens asgarv.Herr X skrev:Vill bara dela med mig av en upplevelse som jag hade förra veckan.
Skulle vilja kunna modda GUi'n och byta ut knappen Insane till Herredjävlar.![]()
![]()
![]()