V9 Navi

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

V9 Navi

Inlägg av Kilowatt »

Så har man fått v9 som på hela taget verkar ganska vettig. Blir att lära om men jag litar på att det kommer flyta på bra generellt.

Men bi måste snacka om navigeringen. V8 hade ju precis blivit riktigt bra! I alla fall för mig. Men v9 är ju under all kritik.

Förutom att jag har en del synpunkter på själva UI (tex den nya mjukare pilen för ens position som känns lite luddig) så har själva grundfunktionen - att hitta snabbaste vägen - fått fullständigt spuck. Jag har inte blivit såhär vilseledd sedan kanske ett år tillbaka med V8... sjuka omvägar och konstiga vägval.

Hur upplever ni andra det?
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
Schelin
Teslaägare

Re: V9 Navi

Inlägg av Schelin »

Är på väg till Milano och Navin har blivit mycket sämre ger jättekonstiga vägval så måste köra google maps på Telefon och dubbelkolla. Laddningsförslagen är också mycket sämre vill flera gånger att jag ska ladda fullt fast det finns flera laddare på vägen.

S75D
Användarvisningsbild
nicklasandersson
Teslaägare

Inlägg av nicklasandersson »

Benägen att hålla med. På vägen mellan göteborg och Jönköping tyckte den jag skulle svänga av Rv 40 flera ggr. Både i Borås och åka lite genom stan samt vid Ulricehamn. Ok när man kan vägen, jobbigt när vi utforskar nya marker.
MY Performance 2023 | Midnight Cherry Red | 21" Überturbine | Vit inredning
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning
S75D | Midnight silver | Panoramatak | Svarta NextGen-säten | AP1 | Luftfjädring | Premiumpaket
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare

Inlägg av Jeppe_E »

Jo.. men :lol: :lol: :lol:

97 mil till Östersund, 113 mil till Åre... Hade varit väldigt spännande att se varför den väljer att köra genom Norge bara för att man ska till Åre. Kör man över Östersund så blir det 107 mil till Åre. Finns ju en SuC i Krokom.
ostersund.png
are.png
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
MaLund13

Inlägg av MaLund13 »

Jeppe_E skrev:

97 mil till Östersund, 113 mil till Åre... Hade varit väldigt spännande att se varför den väljer att köra genom Norge bara för att man ska till Åre. Kör man över Östersund så blir det 107 mil till Åre. Finns ju en SuC i Krokom.
ostersund.png
are.png
Det är 328 km mellan Mora och Krokom, den tycker antagligen det är aningen för långt.
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

MaLund13 skrev:
Jeppe_E skrev:

ostersund.png
are.png
Det är 328 km mellan Mora och Krokom, den tycker antagligen det är aningen för långt.
Precis. Den sträckan klarar man inte om det ska finnas 10% maginal i batteriet vid ankomst. Än mindre om det är vinter eller annat elände. Men i praktiken finns det gott om Chademo-laddare mellan Mora och Östersund. Man behöver inte åka genom Norge.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skriv svar