Mellan 2 Teslor.....i 570 dagar!
Moderator: Redaktion
- Datordoktorn
- Teslaägare
Mellan 2 Teslor.....i 570 dagar!
Sådär, äntligen är det dags att bli Teslaägare igen!
Sålde min S85 redan i maj förra året och beställde en S75 som fick avbeställas på grund av sjukdom. Fick en obotlig cancerform, varit rejält sjuk i över ett år och har tillbringat över 5 månader inlagd på sjukhus, varit riktigt illa ute men klarade mig ifrån första ronden med ett par förstörda njurar. Men skam den som ger sig! Nu gäller det att hålla Liemannen bakom sig så länge det går och vad passar bättre än att göra det i en Tesla igen?
Så, på tisdag hämtar jag ut en sprillans ny S75D. Blå på utsidan och vit på insidan, panotak, kolfiber, AP och premiumpaket. Allt utom fetare fälgar men det är jag spekulant på om nån har till salu. Eller så får man hoppas på några referralls…
Nåväl, hursomhelst, det ska bli jäkligt skönt att hämta ut en Tesla igen! Skönt att vara tillbaka!
Sålde min S85 redan i maj förra året och beställde en S75 som fick avbeställas på grund av sjukdom. Fick en obotlig cancerform, varit rejält sjuk i över ett år och har tillbringat över 5 månader inlagd på sjukhus, varit riktigt illa ute men klarade mig ifrån första ronden med ett par förstörda njurar. Men skam den som ger sig! Nu gäller det att hålla Liemannen bakom sig så länge det går och vad passar bättre än att göra det i en Tesla igen?
Så, på tisdag hämtar jag ut en sprillans ny S75D. Blå på utsidan och vit på insidan, panotak, kolfiber, AP och premiumpaket. Allt utom fetare fälgar men det är jag spekulant på om nån har till salu. Eller så får man hoppas på några referralls…
Nåväl, hursomhelst, det ska bli jäkligt skönt att hämta ut en Tesla igen! Skönt att vara tillbaka!
Blå S75 AP2 beställd o avbeställd (pga sjukdom)
Leaf Tekna 2015
Blå S75D, vit insida, pano, AP, premium, kolfiber
Elskåp (e-NV200 2017)
Deläger Leaf 2021, Zoe 2017 & Ora 2022....
http://---
Re: Mellan 2 Teslor.....i 570 dagar!
Välkommen tillbaka! Liemannen har inte en chans. 

PS Är själv inne på blå med vit insida nästa omgång. Fantastisk fin kombo!

PS Är själv inne på blå med vit insida nästa omgång. Fantastisk fin kombo!
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/stefan9931
Underbart att höra, stort grattis att du tagit dig tillbaka!Datordoktorn skrev:Sådär, äntligen är det dags att bli Teslaägare igen!
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Grattis till både vunnen kamp och tesla!
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Grattis! Härliga besked!
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Dubbelt grattis från mig också såklart!
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Vad roligt att höra! Cancer är en lömsk jävel och det är så roligt att någon klarar det!
Det enda man kan göra är att leva och njuta av livet medan man kan!
(En av mina barndomskompisar ligger för döden i cancer. 42 år gammal. Så jag har fått mig en liten tankeställare. Blir så påtagligt.)
Det enda man kan göra är att leva och njuta av livet medan man kan!
(En av mina barndomskompisar ligger för döden i cancer. 42 år gammal. Så jag har fått mig en liten tankeställare. Blir så påtagligt.)
Grattis till en lyckad behandling! Hade själv cancer som tonåring, en jävla sjukdom.
Bilen känns oviktig i sammanhanget men ger mer livskvalitet efter en tuff tid
S75D
Bilen känns oviktig i sammanhanget men ger mer livskvalitet efter en tuff tid

S75D
Grymt att du är tillbaks!
Du kommer bli helnöjd med nya bilen och du hann få panotak också
Btw, tack för referal:en, nu blir det ut i rymden för mig
Du kommer bli helnöjd med nya bilen och du hann få panotak också

Btw, tack för referal:en, nu blir det ut i rymden för mig

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- jeppe_sthlm
- Teslaägare
Grymt kämpat - du är kung!!! Du är värd minst två Teslor efter den insatsen 

Model S Standard Range Raven
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Kontakt:
Jäklar vad skönt det måste kännas!
Härligt och Lycka till med bilen!
Härligt och Lycka till med bilen!

- Datordoktorn
- Teslaägare
Tack till Er alla!
Önskar verkligen jag kunde säga att kampen är vunnen men dessvärre så är bara första matchen över. Det kommer att behövas gå fler matcher mot den här motståndaren.
Det jag har är benmärgscancer och det är dessvärre obotligt, man kan bara vinna tid. Hur mycket tid kan man aldrig veta. 1 år, 3 år, 10 år? Tja, bara att vänta och se och hoppas att min hematolog och hennes kollegor forskar fram nån bra bromsmedicin eller ännu hellre ett botemedel. Som jag skrev innan, mina njurar blev kass på kuppen så jag går på dialys 2 dagar i veckan. Så det är en av mina kommande punkter på min "att göra lista", hitta en begagnad njure!
Andra punkter på listan är att bli godkänd för att flyga själv igen och sista punkten på listan är att dö av ålderdom (den kan bli tuff)! En punkt till har jag förresten redan uppfyllt, är tillbaka i arbete igen, åtminstone 50%. Det innebär att jag kör godståg igen så när nåt skramlar förbi mitt i natten kan det vara jag!
Önskar verkligen jag kunde säga att kampen är vunnen men dessvärre så är bara första matchen över. Det kommer att behövas gå fler matcher mot den här motståndaren.
Det jag har är benmärgscancer och det är dessvärre obotligt, man kan bara vinna tid. Hur mycket tid kan man aldrig veta. 1 år, 3 år, 10 år? Tja, bara att vänta och se och hoppas att min hematolog och hennes kollegor forskar fram nån bra bromsmedicin eller ännu hellre ett botemedel. Som jag skrev innan, mina njurar blev kass på kuppen så jag går på dialys 2 dagar i veckan. Så det är en av mina kommande punkter på min "att göra lista", hitta en begagnad njure!

Andra punkter på listan är att bli godkänd för att flyga själv igen och sista punkten på listan är att dö av ålderdom (den kan bli tuff)! En punkt till har jag förresten redan uppfyllt, är tillbaka i arbete igen, åtminstone 50%. Det innebär att jag kör godståg igen så när nåt skramlar förbi mitt i natten kan det vara jag!

Blå S75 AP2 beställd o avbeställd (pga sjukdom)
Leaf Tekna 2015
Blå S75D, vit insida, pano, AP, premium, kolfiber
Elskåp (e-NV200 2017)
Deläger Leaf 2021, Zoe 2017 & Ora 2022....
http://---
Förstår precis var du är!
Min far drabbades av detta och klarade sig i 8år innan han fick ge upp kampen, även om han aldrig erkände det. Han köpte sig en fullsmetad P90D Lubricous, som han ändå fick glädje av under några år.
Därför säger jag som jag sa till honom, lev och ha så kul du kan så länge det går. Gäller kanske oss alla på sätt och vis.
Min far drabbades av detta och klarade sig i 8år innan han fick ge upp kampen, även om han aldrig erkände det. Han köpte sig en fullsmetad P90D Lubricous, som han ändå fick glädje av under några år.
Därför säger jag som jag sa till honom, lev och ha så kul du kan så länge det går. Gäller kanske oss alla på sätt och vis.
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Materiella ting är värt noll. Livskvalitet och fri från sjukdom är rikedom. Riktig tuffing som är tillbaka, fortsätt kämpa!
Kämpa på, och dubbelt grattis!
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Min mamma dog hastigt i cancer när jag var 30 och så stod jag plötsligt där utan föräldrar eller släkt. Det är en jävla skitsjukdom det där. Yolo får en helt annan innebörd när man inser hur skört livet är.
Kämpa på och njut av livet så länge du kan.
Kämpa på och njut av livet så länge du kan.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Minns mycket väl när du beställde din 75:a förra året och att det strax därefter kom en uppgradering. Det märkliga är att jag bara för någon vecka sedan kom att tänka på detta och undrade hur det hela slutade.
Skönt att höra att du trots allt vad du har gått igenom kan, vill och orkar kämpa på.
Fuck cancer!
Skönt att höra att du trots allt vad du har gått igenom kan, vill och orkar kämpa på.
Fuck cancer!
Installerat 13,2 kWp solceller
- NEO
- Teslaägare
Hjälplösheten får mig att fundera över om vi på forumet kan starta en insamling till cancerfonden? Ord räcker inte till, man måste agera. Jag vet att det inte hjälper just Datordoktorn, men långsiktigt kan vi göra skillnad.
Vem hakar?
Vem hakar?
Grattis till bilen och jag håller tummarna för dig kring kampen mot din cancer!
Såld: Sept 2016, S60, Midnight Silver Metallic, Panoramatak, Svarta Nästa Generations Säte, Svart Alcantara
Okt 2018, S100D, Midnight Silver Metallic, Krämfärgad premium, Uppgraderad autopilot, Premium uppgradering, 21” Twin turbine
Okt 2018, S100D, Midnight Silver Metallic, Krämfärgad premium, Uppgraderad autopilot, Premium uppgradering, 21” Twin turbine
- jeppe_sthlm
- Teslaägare
Självklart!MDurante skrev:Hjälplösheten får mig att fundera över om vi på forumet kan starta en insamling till cancerfonden? Ord räcker inte till, man måste agera. Jag vet att det inte hjälper just Datordoktorn, men långsiktigt kan vi göra skillnad.
Vem hakar?
Kanske Tesla kan matcha summan?
Model S Standard Range Raven
- Gustafsson
- Teslaägare
Vi som inte vet om vi är sjuka eller inte blir alla sjuka eller försvinner förr eller senare och morgondagen är lika okänd för oss alla. Otroligt viktigt att uppleva livet medan det varar. Inte fel alls att köra Tesla som en del i det paketet ! Grattis till ny bil !
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
2xGrattis!
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
- NEO
- Teslaägare
Kör igång då, ensam kan inte gör allt, men alla kan göra något.jeppe_sthlm skrev:Självklart!MDurante skrev:Hjälplösheten får mig att fundera över om vi på forumet kan starta en insamling till cancerfonden? Ord räcker inte till, man måste agera. Jag vet att det inte hjälper just Datordoktorn, men långsiktigt kan vi göra skillnad.
Vem hakar?
Kanske Tesla kan matcha summan?