jeppe_sthlm skrev:Lite svårt att matcha ihop det när det handlar om så pass dyra kapitalvaror. Gissningsvis står en lägenhet högre upp på priolistan. Även om det skulle gå att få tag i en elbil för ett par hundratusen, är det fel målgrupp.
Det enda jag skulle kunna tänka mig är någon form av bilpool. Kanske att man har möjlighet att lämna bilen vart man vill och att ungdomar får nyttja bilarna mot att de hämtar bilarna, ser till att de blir laddade och kanske även kör ut bilarna.
...det är ju dock bara en tidsfråga innan bilarna gör det själva.
Ja bilpool är en variant.
Jag tänkte också på om man i TCS kan tänka sig något ideellt/sponsrat så att de får en liten knuff i tankegångarna.
Eller
ekonomiskt.
Stora delar av
förstagångsväljarnas tankegångar var just på klimatfrågorna, har inte tabellerna framme nu men vi har helt klart en väldigt stor grupp Tesla-nyfikna!
Vi i vår förening
http://vuef.se möter stort intresse för det.
Bland annat deltog vi med en TESLA MODEL S på en elbilsmässa där ett gäng ungdomar försiktigt frågade om de fick titta närmare.
Gissa om de kom med nyfikna frågor så fort de fick provsitta!
De stannade dessutom hela dagen då de inte fick slut på frågorna!
Nu har vi faktiskt en ungdomssektion på gång, tack vare DEM!
Det var helt på deras initiativ. Med en kort förfrågan till styrelsen av mig, har det blivit verklighet!
Tanken är också att de får sköta den i stort sett själva så ser vi hur mycket de orkar engagera sig?
Men som det lutar, ser de väldigt mycket fram emot det.
Men vi kan inte själva göra allt, så...
Så jag undrar ändå om det inte är rätt läge trots allt göra något i varje fall.
Till nytta för framtiden och dem i deras yrkesval etc?