Jag är nu mest inne på att ha en Kia e-Niro med drag - när nu det kommer!

Efter att ha varit i kontakt med Kiahandlare och läst vad andra har fått för besked verkar det som att en krok verkligen är på G och att det blir först efter sommaren, kanske i september.
Blir det det en krok på 3:an är det väl antagligen samma tidshorisont - eller ännu längre bort.
Att fortsätta köra Zoe nästan ett år till känns ärligt talat rätt - tröstlöst! Jag vill ha en bil med längre räckvidd och snabbare laddning nu!
Just nu bearbetar jag två olika planer, som båda innebär att köpa en ny bil hyfsat snabbt och sälja den när det går att få en bil med krok. Alltså äga minst 6 månader och sen ta förlusten för att så snart som möjligt få en dragkrok.
Plan 1: Lägga en beställning på en Kia e-Niro utan drag och få den under våren.
Plan 2: utnyttja reservationen på 3:an och få den under våren.
Jag har aldrig gjort nåt sånt här tidigare. Hur mycket kan man tänkas på förlora på detta? Låt säga att jag hinner köra 2000-2500 mil på ett halvår. Är det oförsvarbart, rent ekonomiskt?
Nån som har nåt annat förslag för att jag ska slippa köra Zoe längre än absolut nödvändigt och istället få en bil med hyfsad räckvidd och hyfsad snabb laddning i väntan på en bil med krok?