Tesla Auto Pilot hardware 3 - på gång?

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Kontakt:

Tesla Auto Pilot hardware 3 - på gång?

Inlägg av TeslaTissel »

Enligt Elektrec har Tesla nu börjat förbereda version tre för AP och även gått ut med vissa löften.
Länk: https://electrek.co/2018/12/27/tesla-au ... -vehicles/

Tesla to start testing new Autopilot Hardware 3 in employee vehicles

Despite first starting the program in September, CEO Elon Musk says that they still need “a few hundred more internal participants”.

Musk wrote in an email to employees this week:

“Tesla needs a few hundred more internal participants in the full self-driving program, which is about to accelerate significantly with the introduction of the Tesla designed neural net computer (known internally as Hardware 3). This has over 1000% more capability than HW2!”

The CEO added in the email:

“If you elect to participate in the program and provide feedback for improvement to the Autopilot team, the $8,000 cost of FSD will be waived. This is on a first to purchase basis and will close as soon as we have enough participants. this is the last time the offer will be made.”

Musk also reiterated that anyone, employees or customers, who ordered the Full Self-Driving Capability package will receive a free upgrade to the new Hardware 3 computer.

Om det där stämmer så menar han även oss i EU?? :?: :?:
Användarvisningsbild
Liibo
Teslaägare

Re: Tesla Auto Pilot hardware 3 - på gång?

Inlägg av Liibo »

Någon som lyckats beställa full self driving till 3:an?

Var in till tesla i Täby idag. Försökte beställa till detta i min beställning jag haft sedan första första dagen man kunde beställa.
Säljaren tittade på mig och fattade absolut ingenting.

Han visste att det gick till x och s. Men inte till 3:an.
Så han kunde inte göra något utan jag skulle maila tesla på någon Mail jag skulle fått när jag beställde min Model 3.

Märkligt kände jag när det ändå är tesla jag besöker.

Någon av er som beställt detta vid sidan av?
Användarvisningsbild
thedude
Teslaägare

Inlägg av thedude »

Så om man köper en FSD nu så får man uppgraderingen till HW3 gratis!? och vad skulle den kostat annars då?
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare

Inlägg av Jeppe_E »

Jag slänger ur mig en gissning att HW3 med AP3 inte är tillgängligt fören Q1-Q2 2020
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

thedude skrev:
Så om man köper en FSD nu så får man uppgraderingen till HW3 gratis!? och vad skulle den kostat annars då?
HW3 används till FSD så om du inte har FSD så behöver du inte HW3 men misstänker att HW3 lär komma med alla bilarna i framtiden oavsett om man köpt FSD eller ej.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
thedude
Teslaägare

Inlägg av thedude »

Svenssons skrev:
thedude skrev:
HW3 används till FSD så om du inte har FSD så behöver du inte HW3 men misstänker att HW3 lär komma med alla bilarna i framtiden oavsett om man köpt FSD eller ej.
Sant...enligt Musk så får alla nya bilar om ett halvår hw3 medan befintliga bilar får betala $5000 för hårdvaran och FSD.

Undrar när FSD blir verklighet i Europa och då menar jag VERKLIGEN och inte bara enligt rykten och löften.
Användarvisningsbild
Liibo
Teslaägare

Inlägg av Liibo »

thedude skrev:
Svenssons skrev:
thedude skrev:
Sant...enligt Musk så får alla nya bilar om ett halvår hw3 medan befintliga bilar får betala $5000 för hårdvaran och FSD.

Undrar när FSD blir verklighet i Europa och då menar jag VERKLIGEN och inte bara enligt rykten och löften.
Så du tror Tesla kommer ge bort detta gratis?

En sak om hårdvaran finns i bilarna då, men för att använda FSD så kommer det självklart kosta lika mycket som det kostar för dom som har 2.5. Hårdvaran kommer ingå i priset för aktiveringen.
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av TeslaTissel »

thedude skrev:
Svenssons skrev:
thedude skrev:

Håller med, det är lite luddigt få veta nyheter via Twitter och andra ”lite” lösa kanaler. Speciellt om det påverkar andra marknader där det uppstår osäkerhet vad som egentligen gäller? Måste skapa lite oreda i kommunikationsavdelningen på Tesla ganska ofta?

Hörde på vänstra örat att en Israelisk författare avlidit. Det meddelades av familjen via twitter! :o
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare

Inlägg av frippan »

Men att byta ut alla hw 2/2.5 till 3 gratis nämndes ju i q3s EC, och att man bara har nytta av den om man kör helt autonomt.

“[It’s] very important to emphasize that the only thing that needs to change between a car that’s produced today and a car that’s going to be produced in the second quarter of next year is probably the autopilot computer. This is a simply change that takes about half an hour to upgrade the computer. Anyone will be able to upgrade their car to Full Self-Driving capability with a simple service visit. Basically anything made in the last two years will be upgradable to Full Self-Driving. So its better important to emphasize that there’s no need to wait until that comes out because its just a very simple plug and play change to get to Full Self-Driving. Anyone who has made for Full Self-Driving option will get it done for free. It really ends up being a discount on future capability.”
Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av TeslaTissel »

frippan skrev:
Men att byta ut alla hw 2/2.5 till 3 gratis nämndes ju i q3s EC, och att man bara har nytta av den om man kör helt autonomt.

“[It’s] very important to emphasize that the only thing that needs to change between a car that’s produced today and a car that’s going to be produced in the second quarter of next year is probably the autopilot computer. This is a simply change that takes about half an hour to upgrade the computer. Anyone will be able to upgrade their car to Full Self-Driving capability with a simple service visit. Basically anything made in the last two years will be upgradable to Full Self-Driving. So its better important to emphasize that there’s no need to wait until that comes out because its just a very simple plug and play change to get to Full Self-Driving. Anyone who has made for Full Self-Driving option will get it done for free. It really ends up being a discount on future capability.”
Var står den texten om man nyfiket får fråga?
Minns inte att den stod i den artikel jag länkade till?
Användarvisningsbild
frippan
Teslaägare

Inlägg av frippan »

Här kan du lyssna

Model 3 - LR - AWD - FSD - Midnight Silver
Användarvisningsbild
TeslaTissel
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av TeslaTissel »

frippan skrev:
Här kan du lyssna

Superbraaaa! Tack Frippan! ;)
Skriv svar