Stol och rattvärmare i app
Moderator: Redaktion
Stol och rattvärmare i app
Jag har fw 2018.42.1 (har inte fått 2018.42.2 uppdateringen än trots att jag är ansluten till wifi) och tesla appen 3.8.0 men jag kan inte slå på sätesvärmarna eller rattvärmaren via tesla appen. Har googlat järnet och detta bör fungera med versionerna 2018.42.x och 3.8.0 så vet inte om det är någon inställning i bilen som bör göras eller vad felet kan vara? Bifogar en bild på hur det ser ut i min app
Re: Stol och rattvärmare i app
Du behöver 2018.48.12 i bilen för att funktionerna ska dyka upp i appen.
Något de måste göra eller är det bara att stå utanför och koppla upp sig mot deras wifi?kontakten2 skrev:Åt till ett sc och pusha in det via Tesla wifi
Du kan stå utanför. Ibland hjälper det om du startar om mcu och står med fören mot nordpolen. Innertemperatur måste står på 20.5° 

- SolnaGnagarn
- Teslaägare
Hade samma problem så jag ringde Tesla. Dom la upp ett ärende och nån timme senare så hade bilen fått uppdateringen.
En konstig bug(?) som jag har upptäckt de senaste dagarna är om jag sätter igång förvärmning via appen, så blir stolsvärme aktiverat i alla stolar och ratten. Om jag i appen stänger av eller gör några ändringar på dessa stolsisntällningar så kommer jag ofta ut till kall bil. Har då bara kört in lite varm luft genom ventilationen, inte full fräs som vanligt och ingen värme i stol eller ratt trots att appen visar att förarstolen ska ha nivå 3
Så nu får det bli att bara aktivera hela paketet även om det är onödigt.

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- OfarligTesla
- Teslaägare
Hos oss har det istället varit så att vad vi än gör från appen så startar inte stol eller rattvärme, eller ena bakstolen verkar gå igång. Kommer man ut till bilen ser det ut som de skall vara igång men de blir inte varma förens man stänger av och sätter på i bilen.HelectriC skrev:En konstig bug(?) som jag har upptäckt de senaste dagarna är om jag sätter igång förvärmning via appen, så blir stolsvärme aktiverat i alla stolar och ratten. Om jag i appen stänger av eller gör några ändringar på dessa stolsisntällningar så kommer jag ofta ut till kall bil. Har då bara kört in lite varm luft genom ventilationen, inte full fräs som vanligt och ingen värme i stol eller ratt trots att appen visar att förarstolen ska ha nivå 3Så nu får det bli att bara aktivera hela paketet även om det är onödigt.
Om du går in i ventilation settingen i appen och trycker en gång på sätet och väntar några sekunder så hoppar den igång med rätt inställning och även batterivärmaren går igång. Väldigt udda 

- OfarligTesla
- Teslaägare
Inte hos mig iaf, funkar som sagt inte alls förens man stänger av det i bilen och sen sätter på det igen. Ringde Tesla om det för några veckor sedan och inte hört något alls sedan dess, ringde tillbaka idag och tydligen så har ingen haft tid att titta i loggar ännu. Vilket är intressant eftersom jag vet att jag kunde ha fått lämna in bilen för andra fel till verkstaden redan om jag ville, min gissning är att de helt enkelt inte vet vad som är fel och fördröjer.kontakten2 skrev:Om du går in i ventilation settingen i appen och trycker en gång på sätet och väntar några sekunder så hoppar den igång med rätt inställning och även batterivärmaren går igång. Väldigt udda
Sa att eftersom detta inte fungerar så uppfyller inte bilen specifikationerna som gällde när jag köpte den så jag förväntar mig att de löser det inom skälig tid i enlighet med de lagar som gäller. Jag är annars en sådan person som tar det via advokat och ARN om det behövs, om man hamnar inom områdena som inte längre kan anses vara skäliga såklart.
Har dock som vanligt full förståelse för att det ibland kan ta lång tid att få lämna in bilen och att saker inte alltid löses på första försöket (de har ju faktiskt 3 försök på sig) men när de uppenbarligen ljuger för att fördröja så är det inte okej längre.
- TeslaLoveten
- Teslaägare
Har samma fel (att alla stolar och ratten slår på och bilen kall om jag stänger av bakre stolarna) i min Model X 90D, 9.0, vet ej om felet är i appen eller bilen. Påpekade detta då jag provkörde 3:an och tjejerna jag träffade hade hade höt talas om det men ingen lösning f n.HelectriC skrev:En konstig bug(?) som jag har upptäckt de senaste dagarna är om jag sätter igång förvärmning via appen, så blir stolsvärme aktiverat i alla stolar och ratten. Om jag i appen stänger av eller gör några ändringar på dessa stolsisntällningar så kommer jag ofta ut till kall bil. Har då bara kört in lite varm luft genom ventilationen, inte full fräs som vanligt och ingen värme i stol eller ratt trots att appen visar att förarstolen ska ha nivå 3Så nu får det bli att bara aktivera hela paketet även om det är onödigt.
Med vänlig hälsning Lars-Åke
(Vit X90D AP2, Nissan Leaf, tidigare P85+)
(Vit X90D AP2, Nissan Leaf, tidigare P85+)