Ser att snön på fönsterrutan smält bort och kikar jag i appen så ser det alltid ut som det är 5-6 grader som lägst.
Till det har jag även noterat att bilen drar mycket mer när den står still. Förrut fick jag aldrig notiser om att bilen börjat ladda efter vampire drain men nu händer det titt som tätt. Har tesla börjat värma kupén efter problemen med M3s dörrhandtag?
Har tyvärt vare sig en termometer eller möjlighet att mäta drain på nått vettigt sätt men måste nog skaffa det. Vill inte elda för kråkorna.
Snön smälter på rutorna
Moderator: Redaktion
Snön smälter på rutorna
Om du har appen remote s så kan du se vad bilen drar just nu ( i alla fall om den drar så pass att det märks) hmm verkar som om min bil gör lika i alla fall just nu

Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Re: Snön smälter på rutorna
Är du medveten om att du måste sätta på värmen för att temperaturen ska uppdateras?OlleBack skrev:Ser att snön på fönsterrutan smält bort och kikar jag i appen så ser det alltid ut som det är 5-6 grader som lägst.
Min just 6 grader av någon anledning, men när värmen sätts på så visar den uppdaterad temperatur.
Just nu har vi tex -4 grader här på Tyresö. Appen visade (som vanligt) 6 grader i kupén, men när jag satte på värmen så uppdaterade den och visade 0 grader i kupén.
Senast redigerad av Legato, redigerad totalt 1 gånger.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Jg har visserligen en mx100d men det var liknande på s85 också.Legato skrev:Är du medveten om att du måste sätta på värmen för att temperaturen ska uppdateras?OlleBack skrev:Ser att snön på fönsterrutan smält bort och kikar jag i appen så ser det alltid ut som det är 5-6 grader som lägst.
Min står ofta på just 6 grader av någon anledning, men när värmen sätts på så visar den uppdaterad temperatur.
Just nu har vi tex -4 grader här på Tyresö. Appen visade (som vanligt) 6 grader i kupén, men när jag satte på värmen så uppdaterade den och visade 0 grader i kupén.
På morgnarna så startar jag appen och ser t ex +1C i bilen, väntar man efter två/tre uppdateringar(den uppdaterar ju sig var 5e sekund eller så) så ser jag den egentliga tempen som e snarlik utomhus, som imorse från +2 till -5. Säkert något med sleep effekt
Jag har inte smart precon på.
För att svara snabbt på orginalet så märker inte jag av avfrostade rutor om jag glömt värma upp bilen, då ere kört helt enkelt...
Gissar det finns i apit då på nått sätt att hämta ut. Om jag hämtar ut det tillsammans med riktig temp om nu den initiellt är felaktig så kanske jag kan använda det för felsöka vidare. Tack!e5m1r skrev:Om du har appen remote s så kan du se vad bilen drar just nu ( i alla fall om den drar så pass att det märks) hmm verkar som om min bil gör lika i alla fall just nu