CCS vid Superchargers

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Bebopin

CCS vid Superchargers

Inlägg av Bebopin »

Tesla håller ju för närvarande på att komplettera sina Superchargers med CCS laddning.

Vet någon vart man svart på vitt kan se om detta har utförts på diverse Superchargers?

Nu har ju ens inte Model 3 börjat att levereras än men när de väl gör det, då måste man ju veta ifall man kan ladda sin bil eller inte när man ska på en längre resa.
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: CCS vid Superchargers

Inlägg av fth »

X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Sabbe

Inlägg av Sabbe »

Bebopin skrev:
Tesla håller ju för närvarande på att komplettera sina Superchargers med CCS laddning.

Vet någon vart man svart på vitt kan se om detta har utförts på diverse Superchargers?

Nu har ju ens inte Model 3 börjat att levereras än men när de väl gör det, då måste man ju veta ifall man kan ladda sin bil eller inte när man ska på en längre resa.
Mickep

Inlägg av Mickep »

Jag skulle säga att situationen är hyffsad för att göra långresor. Den är inte 100% just nu, men det kommer säkert att ändra sig. om 3 månader, i sommaren tror jag att det kommer bli en viss trängsel om alla får ideen att missbruka gratis SuC.
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare

Inlägg av fth »

Det finns ju som sagt en annan tråd där den här diskussionen förs och har förts under lång tid, det kanske går att stänga den här tråden och komma in i gemenskapen där? :)

/fth
Bebopin

Inlägg av Bebopin »

fth skrev:
Det finns ju som sagt en annan tråd där den här diskussionen förs och har förts under lång tid, det kanske går att stänga den här tråden och komma in i gemenskapen där? :)

/fth

Absolut! Kollade faktiskt en hel del innan jag gjorde tråden men kollade uppenbarligen inte tillräckligt väl! :)
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare

Inlägg av fth »

Bebopin skrev:
fth skrev:

/fth

Absolut! Kollade faktiskt en hel del innan jag gjorde tråden men kollade uppenbarligen inte tillräckligt väl! :)
Det finns lite kul information där, jag lade t.ex. nyss till en länk till en Google Map med samtliga Suc där man kan se hur konverteringen går :)

/fth
Skriv svar