Tesla håller ju för närvarande på att komplettera sina Superchargers med CCS laddning.
Vet någon vart man svart på vitt kan se om detta har utförts på diverse Superchargers?
Nu har ju ens inte Model 3 börjat att levereras än men när de väl gör det, då måste man ju veta ifall man kan ladda sin bil eller inte när man ska på en längre resa.
CCS vid Superchargers
Moderator: Redaktion
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Re: CCS vid Superchargers
Bebopin skrev:Tesla håller ju för närvarande på att komplettera sina Superchargers med CCS laddning.
Vet någon vart man svart på vitt kan se om detta har utförts på diverse Superchargers?
Nu har ju ens inte Model 3 börjat att levereras än men när de väl gör det, då måste man ju veta ifall man kan ladda sin bil eller inte när man ska på en längre resa.
Jag skulle säga att situationen är hyffsad för att göra långresor. Den är inte 100% just nu, men det kommer säkert att ändra sig. om 3 månader, i sommaren tror jag att det kommer bli en viss trängsel om alla får ideen att missbruka gratis SuC.
- fth
- Teslaägare
Det finns ju som sagt en annan tråd där den här diskussionen förs och har förts under lång tid, det kanske går att stänga den här tråden och komma in i gemenskapen där?
/fth

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
fth skrev:Det finns ju som sagt en annan tråd där den här diskussionen förs och har förts under lång tid, det kanske går att stänga den här tråden och komma in i gemenskapen där?![]()
/fth
Absolut! Kollade faktiskt en hel del innan jag gjorde tråden men kollade uppenbarligen inte tillräckligt väl!

- fth
- Teslaägare
Det finns lite kul information där, jag lade t.ex. nyss till en länk till en Google Map med samtliga Suc där man kan se hur konverteringen gårBebopin skrev:fth skrev:Det finns ju som sagt en annan tråd där den här diskussionen förs och har förts under lång tid, det kanske går att stänga den här tråden och komma in i gemenskapen där?![]()
/fth
Absolut! Kollade faktiskt en hel del innan jag gjorde tråden men kollade uppenbarligen inte tillräckligt väl!

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options