Angående dina hjul till din nya Tesla
Moderator: Redaktion
Angående dina hjul till din nya Tesla
Fick mail från Euromaster i Göteborg med ett formulär att fylla i angående mina hjul.
Enligt formuläret kunde jag välja att ha kvar mina däck hos Euromaster i Göteborg mot en kostnad på 995:- / säsong (låter dyrt?)
Val två var att få det fraktat till en Euromaster nära mig mot en fraktkostnad (detta skulle ingå lät det som i Teslas första samtal till mig?)
Val tre var att hämta hjulen i Göteborg (helst inte då jag bor i Jönköping)
Har ni andra hört något kring detta?
Enligt formuläret kunde jag välja att ha kvar mina däck hos Euromaster i Göteborg mot en kostnad på 995:- / säsong (låter dyrt?)
Val två var att få det fraktat till en Euromaster nära mig mot en fraktkostnad (detta skulle ingå lät det som i Teslas första samtal till mig?)
Val tre var att hämta hjulen i Göteborg (helst inte då jag bor i Jönköping)
Har ni andra hört något kring detta?
Model 3 LR AWD, Red multicoat, EAP
Reservation: 31/3 -16
Beställning: 6/12 -18
Levererad: 18/3 -19
Reservation: 31/3 -16
Beställning: 6/12 -18
Levererad: 18/3 -19
Re: Angående dina hjul till din nya Tesla
Jag fick samma mail
Jag får försöka lösa hämtning, fan vet hur.
De går nog inte in 3:an så man måste få till det med någon annan
Om man fäller baksätena så måste det väl gå in.Crappy skrev:Jag fick samma mail
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
De går definitivt in i bilen.Crappy skrev:Jag fick samma mail
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Blev lovad gratis frakt av sommardäcken till Euromaster på hemorten och fri förvaring fram till första bytet. Jag förväntar mig att de håller sitt löfte....
Du känner till företaget Tesla va?Timpa skrev:Blev lovad gratis frakt av sommardäcken till Euromaster på hemorten och fri förvaring fram till första bytet. Jag förväntar mig att de håller sitt löfte....

Haha, jotack. Men om de försöker backa från sina löften så känner de inte mig....Alx skrev:Du känner till företaget Tesla va?Timpa skrev:Blev lovad gratis frakt av sommardäcken till Euromaster på hemorten och fri förvaring fram till första bytet. Jag förväntar mig att de håller sitt löfte....

- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Tja, i Kista kostar det 1450:- och de tycker det är ett erbjudandeMarcus88 skrev:Fick mail från Euromaster i Göteborg med ett formulär att fylla i angående mina hjul.

Galet dyrt. Hämtar de på studs. Undrar om omläggningen första gången ingår eller ej?TiborBlomhall skrev:Tja, i Kista kostar det 1450:- och de tycker det är ett erbjudandeMarcus88 skrev:Fick mail från Euromaster i Göteborg med ett formulär att fylla i angående mina hjul.
Jag valde transport till Skellefteå förra veckan.
1088:- inkl. försäkring.
Vem ringer man på Tesla?? Tror jag biter ihop och betalar så jag får några sommarhjul.
1088:- inkl. försäkring.
Vem ringer man på Tesla?? Tror jag biter ihop och betalar så jag får några sommarhjul.
2024 BMW i4 M50
Globen hade något erbjudande om 750kr första säsongen, men det är 2år sedan. När dom sedan ville ha 1800kr/säsong för ”SUV” så tog jag med däcken hem till mitt garage...
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Kolla in på Teslas hemsida angående vinterdäcken, svaret finns där..
TM3 LR 2019, Kona Electric 64kWh 2020 (med batteriknaset tydligen)
Vad betyder skickas till närmaste däckhotell utan extra kostnad?
Närmast Tesla eller närmast mig?
Skickat från min EVR-TL00 via Tapatalk
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Zero FXS, Elmotorcykel 7,2kWh
City slicker Elmoped, 1,8kWh
Tesla Model 3 LR AWD FSD HW2,5 såld
Super soco TS 1200R, Elmoped 3,2kWh
Tesla Model S85,3~fasladdning såld
BMW i3 REX, 1~fasladdning såld
Think såld
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Think såld
Närmast Tesla verkar det som. Mina ligger i Kista och frakt till Linköping skulle kosta 680kr.jonas skrev:Vad betyder skickas till närmaste däckhotell utan extra kostnad?
Spendera 680kr eller spendera mer tid i min Tesla, inte så svårt val, gäller bara att få ledigt från familjen på lördag.

Model 3, LR-AWD, röd, 18", svart interiör, EAP (uppgraderad till FSD), Nokian R3 18".
Bor i Linköping, hyresrätt i innerstaden.
Fast på lördagar har de inte öppet, annars hade jag kunnat hämta mina där på lördag då jag ändå är där, blir att böta 680kr.
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Think såld
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Think såld
Ska vara öppet lördagar 9-13 enligt deras webb?jonas skrev:Fast på lördagar har de inte öppet, annars hade jag kunnat hämta mina där på lördag då jag ändå är där, blir att böta 680kr.
Model 3, LR-AWD, röd, 18", svart interiör, EAP (uppgraderad till FSD), Nokian R3 18".
I det bud jag fick via tfn när de ringde för att bekräfta köpet av vinterhjul mm. var det väldigt tydligt att det var gratis leverans till ett Euromaster däckhotell på hemorten och gratis förvaring fram till första däckskiftet (gratis även det) som gällde. Därefter får man bestämma sig om man vill fortsätta förvara på däckhotellet till ordinarie pris. Någon annan som fått samma besked?jonas skrev:Vad betyder skickas till närmaste däckhotell utan extra kostnad?
Lätt förvirrande, detta. Av denna text på teslas hemsida (länk i post här ovanför) står det att det är närmast leveransplatsen som gäller. Torde väl vara Trosta i mitt fall. Bekvämt med däcken på däckhotell 65 mil hemifrån.... Jag är dock 100% säker på att det var hemorten som gällde i telefonsamtalet. Undrar om de spelar in dem? I annat fall lär man ju ha rätt lite att sätta emot. Hade jag vetat vilken cirkus detta skulle bli så hade jag spelat in alla samtal själv. I värsta fall så är det inte försent att börja med det....
"Kan jag hämta upp mina andra däck på leveransdagen?
Nej, dina andra däck kommer att skickas till närmaste däckhotell utan ytterligare kostnad.
Kan jag skicka mina andra uppsättning däck till en annan plats?
Nej, vi skickar den andra uppsättningen till det närmaste däckhotellet till din leveransplats."
"Kan jag hämta upp mina andra däck på leveransdagen?
Nej, dina andra däck kommer att skickas till närmaste däckhotell utan ytterligare kostnad.
Kan jag skicka mina andra uppsättning däck till en annan plats?
Nej, vi skickar den andra uppsättningen till det närmaste däckhotellet till din leveransplats."
fick detta svar
"
Tack för ditt mail.
Enligt info från Tesla kommer de inte att stå för något skifte, förvaring eller transport framöver. Dock har Tesla stått för förvaring fram tills hämtning eller skifte är gjort hos verkstad.
Vill du hämta dina hjul hos Euromaster Kista kan du göra detta under öppettiderna: Mån-Fre 07:00-17:00.
Önskar du transport till Linköping så kommer det att hamna på 680:- (inkl försäkring under transporten) som betalas hos vald verkstad vid skifte eller hämtning av hjul.
Pris för förvaring och skifte hanteras sedan på vald verkstad.
Vänligen återkoppla om hur du vill göra.
Ha en fortsatt fin dag!
"
"
Tack för ditt mail.
Enligt info från Tesla kommer de inte att stå för något skifte, förvaring eller transport framöver. Dock har Tesla stått för förvaring fram tills hämtning eller skifte är gjort hos verkstad.
Vill du hämta dina hjul hos Euromaster Kista kan du göra detta under öppettiderna: Mån-Fre 07:00-17:00.
Önskar du transport till Linköping så kommer det att hamna på 680:- (inkl försäkring under transporten) som betalas hos vald verkstad vid skifte eller hämtning av hjul.
Pris för förvaring och skifte hanteras sedan på vald verkstad.
Vänligen återkoppla om hur du vill göra.
Ha en fortsatt fin dag!
"
Beställd MYP
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Think såld
Tesla Model 3 SR RWD HW3
Think såld
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Tesla alltså.............. som vanligt.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Ja fick info via telefon med Tesla att sommardäcken va på Euromaster Sisjön (gbg). Så ringde dit och kollade samma dag som leveransen var, han skulle kolla upp att däcken var där efter VIN och annars ringa upp. Fick inget samtal så antog att allt var på sin plats och åkte tid för bokad hjulskifte dagen efter leverans, men efter lite letande så visade det sig att däcken inte var där..
Så de sa att däcken var på väg med postnord (känns betryggande
), men hur långt efter leverans har det tagit att få sommar-däcken leverade för er andra (ja fick leverans i måndags)? Mailade Tesla men inte fått nått svar.
I övrigt helt fantastiskt otrolig bil, känns overkligt att köra den
Så de sa att däcken var på väg med postnord (känns betryggande

I övrigt helt fantastiskt otrolig bil, känns overkligt att köra den

Hämtade mina däck i Kista idag. Känns bättre att ha dem på mitt vanliga däckhotell, även om Euromaster ändå tycks ha koll på grejerna (till skillnad mot Tesla). Sjukt många Teslaloggor på fälgar jag såg där idag, så de har nog att göra även utan mina däck...
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
- Syncronauten
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/svante12917
Var det lätt att få in dem i bilen?themax skrev:Hämtade mina däck i Kista idag. Känns bättre att ha dem på mitt vanliga däckhotell, även om Euromaster ändå tycks ha koll på grejerna (till skillnad mot Tesla). Sjukt många Teslaloggor på fälgar jag såg där idag, så de har nog att göra även utan mina däck...
Är det alltså meningen att istället för att få den extra uppsättningen med sig direkt i bilen när man hämtar ut bilen hos Tesla, så får man åka separat för detta senare till en annan plats eller betala för att firman på denna andra plats ska skicka hjulen närmare där man bor? Låter hyggligt...
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Inga som helst problem.Syncronauten skrev:Var det lätt att få in dem i bilen?themax skrev:Hämtade mina däck i Kista idag. Känns bättre att ha dem på mitt vanliga däckhotell, även om Euromaster ändå tycks ha koll på grejerna (till skillnad mot Tesla). Sjukt många Teslaloggor på fälgar jag såg där idag, så de har nog att göra även utan mina däck...
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.