Upptäckte precis att skärmen flimrade när jag körde en kort sträcka nu på morgonen. Det var tydligast i överkant. Men även "bilsymbolen" den röda pilen och bilar som dök upp på sidorna i displayen. Jag har lagt på ett skyddsglas på skärmen, men det var för några dagar sen.
Någon som haft upplevt samma flimmer? Ska testa lite mer under dagen och hoppas att det går bort.
Flimmer i skärmen
Moderator: Redaktion
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Re: Flimmer i skärmen
Helt OT, men varför har du skyddsglas på skärmen?
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Min skärm stängdes av och blev svart under färd... tog ca 1-2 minuter så dök tesla "T" upp och skärmen gick igång igen. Körningen påverkades inte av skärmstoppet men kunde detta vara en uppdatering av Tesla ? (M3LR)
- MrStarhouse
- Teslaägare
Nej uppdateringen kan inte göras under körning, du kommer att få ett meddelande om att den är tillgänglig efter att den laddats ner, därefter kan du välja tidpunkt för uppdateringen.steely skrev:Min skärm stängdes av och blev svart under färd... tog ca 1-2 minuter så dök tesla "T" upp och skärmen gick igång igen. Körningen påverkades inte av skärmstoppet men kunde detta vara en uppdatering av Tesla ? (M3LR)
Att skärmen blev svart var nog en mjukvarukrasch som resulterade i en omstart. Inget farligt i sig så länge det inte händer upprepade gånger. Hos mig har det alldrig skett så, utan bara när jag själv väljer att starta om.
Du kans också starta om manuellt om det skulle behövas. Håll bara dom två rullhjulen på ratten intryckta till skärmen blir svart, släpp sen. Detta har jag fått göra själv en gång när stereon började låta lite konstigt, det fixade problemet. Detta kan göras under körning.
Nu ägare till: M3 Performance, Röd 2022, EAP
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Jag fick samma svartskärm kort efter uppdatering till 2019.8.4, verkar vara en bugg. Hade även flimmer på skärmen direkt efter den uppdateringen, så att det inte fick att läsa release notes. Har aldrig sett det tidigare, men det försvinner säker vid nästa uppdatering.