Sono Sion tillverkas av NEVS i Trollhättan
Moderator: Redaktion
Sono Sion tillverkas av NEVS i Trollhättan
Eftersom jag anar att många inte läser Sono Motorstråden så tycker jag att detta faktum förtjänar en egen tråd då det är en stor nyhet i bilsverige!
Sono Motors har avtalat med NEVS att deras Sion ska tillverkas i Trollhättan av NEVS.
Deras nyhetsbrev:
We made it! Today is the day. The day, we finally announce our biggest news yet. It took several meetings with several potential partners, negotiating every single detail of the Sion’s production. To meet your expectations, and to honor our values and our vision. And that we will. We are very proud to announce that the Sion will be produced in Europe. By NEVS. Climate-friendly, resource-saving and fair.
The good choice
It’s a long way between wanting to do things differently and really doing them differently. Choosing the right partner to ensure a sustainable future, is a handful. Especially when you do not only care about topics like high quality, timing, costs to build an affordable, safe, innovative and car. But also about fair working conditions, sustainable supply chains and ecology. This focus is what makes the Sion and our project so special. The Sion is more than just another electric car and our decisions are driven by our founders vision back in 2012. So we wisely chose the partner that really fits us and shares our values and our vision. This process took longer than expected. And so our production will start in the second half of 2020. We’re not happy about this delay but it wasn’t a hard decision to make. We have 10 months of delay securing an 8 year partnership that will make us keep our promises.
This is one of the last steps in achieving our goal: establish the first climate-friendly production line for an SEV in Europe. The Sion will be the first electric car with solar integration going into serial production.
NEVS: The perfect match
In NEVS (National Electric Vehicle Sweden) we found the perfect partner. The team builds on the strong heritage, team and know-how they took over from SAAB. Like us, they believe in shaping mobility for a more sustainable future for those around us and for coming generations. With NEVS we will have a climate friendly and resource-saving production. Powered by 100% renewable energy. Our location in Sweden allows for short and efficient supply chains. This protects the climate and saves costs. As SAAB did, NEVS stands for innovation, passion and quality.
Production
Test Drives in Sweden
You want to get to know the Sion and our team? Then we have great news for you. The Sion is coming to Trollhättan, Stockholm and Malmö. We’re already hyped and looking forward to meeting you.
Tour Information
Laurin and Jona have been working on this project for seven years and now with our team we made it. We’re in the home stretch now. We and you want sustainable electromobility, accessible for everyone. Together with our strong production partner, a strong vision and thousands of people supporting us in this process we will now get this car on the streets! Thank you for believing in us.
Best regards
Thomas
Chief Operating Officer (COO)
Sono Motors har avtalat med NEVS att deras Sion ska tillverkas i Trollhättan av NEVS.
Deras nyhetsbrev:
We made it! Today is the day. The day, we finally announce our biggest news yet. It took several meetings with several potential partners, negotiating every single detail of the Sion’s production. To meet your expectations, and to honor our values and our vision. And that we will. We are very proud to announce that the Sion will be produced in Europe. By NEVS. Climate-friendly, resource-saving and fair.
The good choice
It’s a long way between wanting to do things differently and really doing them differently. Choosing the right partner to ensure a sustainable future, is a handful. Especially when you do not only care about topics like high quality, timing, costs to build an affordable, safe, innovative and car. But also about fair working conditions, sustainable supply chains and ecology. This focus is what makes the Sion and our project so special. The Sion is more than just another electric car and our decisions are driven by our founders vision back in 2012. So we wisely chose the partner that really fits us and shares our values and our vision. This process took longer than expected. And so our production will start in the second half of 2020. We’re not happy about this delay but it wasn’t a hard decision to make. We have 10 months of delay securing an 8 year partnership that will make us keep our promises.
This is one of the last steps in achieving our goal: establish the first climate-friendly production line for an SEV in Europe. The Sion will be the first electric car with solar integration going into serial production.
NEVS: The perfect match
In NEVS (National Electric Vehicle Sweden) we found the perfect partner. The team builds on the strong heritage, team and know-how they took over from SAAB. Like us, they believe in shaping mobility for a more sustainable future for those around us and for coming generations. With NEVS we will have a climate friendly and resource-saving production. Powered by 100% renewable energy. Our location in Sweden allows for short and efficient supply chains. This protects the climate and saves costs. As SAAB did, NEVS stands for innovation, passion and quality.
Production
Test Drives in Sweden
You want to get to know the Sion and our team? Then we have great news for you. The Sion is coming to Trollhättan, Stockholm and Malmö. We’re already hyped and looking forward to meeting you.
Tour Information
Laurin and Jona have been working on this project for seven years and now with our team we made it. We’re in the home stretch now. We and you want sustainable electromobility, accessible for everyone. Together with our strong production partner, a strong vision and thousands of people supporting us in this process we will now get this car on the streets! Thank you for believing in us.
Best regards
Thomas
Chief Operating Officer (COO)
Re: Sono Sion tillverkas av NEVS i Trollhättan
Läste om det ryktet, och tänkte att det faktiskt lät lite logiskt.
Roligt att det var sant, trevligt med mer biltillverkning i Trollhättan!
Roligt att det var sant, trevligt med mer biltillverkning i Trollhättan!
Leaf 24kWh -16 (2016-2018). Ioniq 28kWh - 19 (2019-2020). Kona 64 kWh - 20 (2020-2022).
Niro 64 kWh - 19 (2022-...) Leaf 30 kWh-16 (2023-...)
Roligt att Sverige äntligen får sin första tillverkning av rena elbilar! Tillgången till grön el var en avgörande anledning till att de valde Sverige och så förstås att det finns en bilfabrik som bara står och väntar på att få göra nåt!
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Grattis Trollhättan !
Hoppas företaget blir framgångsrik och de bevisar att det går att ta fram praktiska billiga elbilar.
Hoppas företaget blir framgångsrik och de bevisar att det går att ta fram praktiska billiga elbilar.
Detta är en avgasbilsdödare av rang.
Laddar upp till 238km räckvidd av egna solceller per vecka!!!
Laddar upp till 238km räckvidd av egna solceller per vecka!!!
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
De finns en Facebookgrupp för oss som är intresserade av Sono Sion:
https://www.facebook.com/groups/SonoMotorsSverige/
https://www.facebook.com/groups/SonoMotorsSverige/
Var på p1 nyheterna nyss 280000 bilar under 8år sa de
ms 76132 "Eleamore"
När jag såg rubriken tänkte jag att det här är bara något löst rykte någon har hört. När jag sedan går in i tråden och ser filmen blir jag jätteglad. Det här är toppen. Nu kan man börja tro att Sono blir verkligheten. Att den dessutom kommer att byggas i Nevs fabrik i Trollhättan, toppen.
Mitt konspiratoriska jag blir dock lite rädd att Volvo kommer att göra allt för att stoppa det.
Mitt konspiratoriska jag blir dock lite rädd att Volvo kommer att göra allt för att stoppa det.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Det här är ju hur kul som helst!
Med inhemsk elbilsproduktion kan vi kanske t.o.m få se lite större ekonomiska incitament för elbilar à la Norge?
/fth
Med inhemsk elbilsproduktion kan vi kanske t.o.m få se lite större ekonomiska incitament för elbilar à la Norge?
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Om inte annat kan man ju hoppas på att detta stressar Volvo att börja sin tillverkning av rena elbilar!fth skrev:Det här är ju hur kul som helst!
/fth
Detta är ju fantastiskt roliga nyheter.
Model Y LR Grå med matt PPF+FSD ska säljas
Model 3 SR letar efter begagnad som andrabil
Model 3 P Highland blå beställd
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Ja, kanske, men Sion konkurrerar väl inte riktigt i samma segment som Volvo?Jerker skrev:Om inte annat kan man ju hoppas på att detta stressar Volvo att börja sin tillverkning av rena elbilar!
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Nej, iofs inte, men en inhemsk tillverkare som visar att det går att göra billiga elbilar påverkar dem säkert.fth skrev:Ja, kanske, men Sion konkurrerar väl inte riktigt i samma segment som Volvo?Jerker skrev:Om inte annat kan man ju hoppas på att detta stressar Volvo att börja sin tillverkning av rena elbilar!
/fth
Jag tror att 48000 bilar per år är för lite. Om de väl kommer till ett läge där de visar att de verkligen kan leverera, vilket kom otroligt mycket närmare nu idag, så kommer de gå åt som smör. Detta är ju en glasklar andra bil för mig om den nu kommer med en dragkrok som får dra säg 1250kg. Den kommer förhoppningsvis kunna ersätta Leafen 2020!
48000 var för tvåskift? Så det betyder att de kan få till en ordentlig ökning om de går upp till fler skift. Men det kanske inte är fabriken i Trollhättan som är begränsningen utan batterierna?
Så hur länge vågar jag vänta innan jag lägger en beställning? Det är ju just en beställning här och inte någon återbetalningsbar reservation.
48000 var för tvåskift? Så det betyder att de kan få till en ordentlig ökning om de går upp till fler skift. Men det kanske inte är fabriken i Trollhättan som är begränsningen utan batterierna?
Så hur länge vågar jag vänta innan jag lägger en beställning? Det är ju just en beställning här och inte någon återbetalningsbar reservation.
Jag ligger lågt, vore ju kul med en andrabil med dragkrok, men än så länge är alltför mycket oklart. Andra halvan av 2020 ska de starta produktionen, med lite försening trillar det över till 2021. Vänta tills de åtminstone visare upp en riktig prototyp av serieversionen, det kommer jag att göra. Vad jag förstår planerar de att visa en sådan prototyp andra kvartalet nästa år.LarsL skrev:Jag tror att 48000 bilar per år är för lite. Om de väl kommer till ett läge där de visar att de verkligen kan leverera, vilket kom otroligt mycket närmare nu idag, så kommer de gå åt som smör. Detta är ju en glasklar andra bil för mig om den nu kommer med en dragkrok som får dra säg 1250kg. Den kommer förhoppningsvis kunna ersätta Leafen 2020!
Elbilist sedan 2014
Tänker också ungefär så. Borde blir bra att hänga på köpknappen runt det datum då de visar produktionsbilen och linan är uppe och kan börja producera.
Redan idag är det nästan 10000 reservationer så det är bara att göra matten och räkna ut hur lång väntetiden efter produktionsstart blir. Jag har nummer 2170.
Vi får hoppas att allt nu går vägen för Sono. Ett fiasko här (i gamla SAAB fabriken) skulle väl älskas av media att skriva om.
Leaf 24kWh -16 (2016-2018). Ioniq 28kWh - 19 (2019-2020). Kona 64 kWh - 20 (2020-2022).
Verkligen jättekul för Trollhättan och Sverige, håller tummarna stenhårt för att det kommer gå vägen. Precis som du säger så har ju vi Svenskar (och framförallt Svensk media) någon märklig fetisch för att vara skadeglada och klanka ner på oss själva.FredrikR skrev:Vi får hoppas att allt nu går vägen för Sono. Ett fiasko här (i gamla SAAB fabriken) skulle väl älskas av media att skriva om.
Jag överdriver inte när jag säger att jag får glädjetårar i ögonen av att se det där videoklippet.
Det här var riktigt glada nyheter och håller tummarna att det här blir en succé! Verkar vara ett skönt team bakom spakarna och verkligen kul att SAAB-fabriken kommer till användning och skapar nya jobb i regionen. Mer sånt här!
Ett tips till eventuella andra youtube-analfabeter: det går att slå på undertexter, finns t.o.m. svenska!Jerker skrev:
Som det heter: man lär sig nåt varje dag!

Volvo V70N 2.5T 2004
[Annulerad] Model 3 reservation 31/3-16
[Annulerad] Sono Sion #51xx 17/6-18
Lightyear 2 waitlist SE0007x 5/1-23
[Annulerad] Model 3 reservation 31/3-16
[Annulerad] Sono Sion #51xx 17/6-18
Lightyear 2 waitlist SE0007x 5/1-23