Key fob pris
Moderator: Redaktion
Re: Key fob pris
ok tack, var inte så blodigt då.leiflodde skrev:Har själv köpt en tror det var ca 1800.
Det viktiga är att fixa en ny innan den andra försvinner också, för finns ingen nyckel kvar krävs byte av något i bilen också. Men det kanske inte gäller nya bilar.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Tror inte detta gäller nya, min saknade en vid leverans. De kopplade bara in laptopen och programmerade in en nyckel till på 5min. Hade den andra inte ens i närhetenbylund skrev:Det viktiga är att fixa en ny innan den andra försvinner också, för finns ingen nyckel kvar krävs byte av något i bilen också. Men det kanske inte gäller nya bilar.
Off topic men någon kanske vet svaret... Vad står f o b för i key fob?
Glad för att jag sålt min Tesla
Det är väl mest så att i brist på en svensk term används det engelska ordet. Det är inte en förkortning.
Fjärrnyckel?
Fjärrnyckel?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
"Nyckelbricka" tycker Google translate
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Fast det är ju inte nödvändigtvis en bricka.
Det kanske är ett ord, jag har förutsatt att det var en förkortning.

Glad för att jag sålt min Tesla
- loftux
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peter18116
- Kontakt:
Skulle kunna vara
FOB stands for Frequency Operated Button
https://www.acronymfinder.com/Frequency ... (FOB).html
FOB stands for Frequency Operated Button
https://www.acronymfinder.com/Frequency ... (FOB).html
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
ur ett engelskt-svenskt lexikon från 1983,
fob
1 urficka (nedanför byxlinningen)
2 nyckelring (med emblem), emblem
fob
1 urficka (nedanför byxlinningen)
2 nyckelring (med emblem), emblem
ms 76132 "Eleamore"
BCU eller Body Control Unit är det som kan behöva bytas.bylund skrev:Det viktiga är att fixa en ny innan den andra försvinner också, för finns ingen nyckel kvar krävs byte av något i bilen också. Men det kanske inte gäller nya bilar.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Nä, fast om batteriet dör är den en "brick"bylund skrev:Fast det är ju inte nödvändigtvis en bricka.

Hertsh skrev:Off topic men någon kanske vet svaret... Vad står f o b för i key fob?
Om man vill nörda ner sig

https://www.quora.com/What-does-fob-mean-as-in-key-fob
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Detta va ju helt klockrent!Jeppe_E skrev:Hertsh skrev:Off topic men någon kanske vet svaret... Vad står f o b för i key fob?
Om man vill nörda ner sig
https://www.quora.com/What-does-fob-mean-as-in-key-fob
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Tappade bort nyckel till min Model X för ett halvår sen.
Som redan nämnts måste den nya nyckeln programmeras. När jag ringde servicecenter hade de slut på ämnen/fjärkontroller/fob's så jag fick vänta nästan en månad innan de kom in i lager.
När de programmerade den nya kom de till mig med sin mobila serviceenhet, och gjorde jobbet i mitt garage på jobbet. Smidigt.
Kostnad 1650:-, de tog bara betalt för nyckeln.
Sen hade jag OKQ8's extraförsäkring som täckte kostnaden.
Som redan nämnts måste den nya nyckeln programmeras. När jag ringde servicecenter hade de slut på ämnen/fjärkontroller/fob's så jag fick vänta nästan en månad innan de kom in i lager.
När de programmerade den nya kom de till mig med sin mobila serviceenhet, och gjorde jobbet i mitt garage på jobbet. Smidigt.
Kostnad 1650:-, de tog bara betalt för nyckeln.
Sen hade jag OKQ8's extraförsäkring som täckte kostnaden.
MYP
X90d
Idag när jag vaknade så var bilen borta, så antingen hittade frun sin key fob, eller så har någon stulit bilen och frun. Jag har iallafall insett att nyckeln till lycka är en nyckel!