Vart tog min uppdatering vägen
Moderator: Redaktion
Vart tog min uppdatering vägen
Idag fick jag en notifiering i telefonen att jag hade en ny software update tillgänglig nästa gång jag hade Wi-Fi uppkopplat.
Är hemma nu sen några timmar med WI-Fi uppkopplat och ingenting händer. Jag kan heller inte hitta något sätt att sätta igång uppdateringen. Kan inte ens hitta notifieringen jag fick.
Hur fungerar sånt här egentligen?
Är hemma nu sen några timmar med WI-Fi uppkopplat och ingenting händer. Jag kan heller inte hitta något sätt att sätta igång uppdateringen. Kan inte ens hitta notifieringen jag fick.
Model 3 LR AWD
Re: Vart tog min uppdatering vägen
Skumt, jag har inget wifi kopplat till min bil, och kan ändå starta software uppdateringar när bilen står hemma och jag är på jobbet tex, men ring / maila ditt SC de kan pusha ut en ny uppdateringperre skrev:Idag fick jag en notifiering i telefonen att jag hade en ny software update tillgänglig nästa gång jag hade Wi-Fi uppkopplat.
Hur gör du när du startar en uppdatering?anna__ skrev:Skumt, jag har inget wifi kopplat till min bil, och kan ändå starta software uppdateringar när bilen står hemma och jag är på jobbet tex, men ring / maila ditt SC de kan pusha ut en ny uppdateringperre skrev:Idag fick jag en notifiering i telefonen att jag hade en ny software update tillgänglig nästa gång jag hade Wi-Fi uppkopplat.
Har fått två tidigare och då gjorde jag inget, de bara kom. Skillnaden nu är att jag också fick en notifiering. Kan ju tycka den var rätt onödig om jag inte kan aktivera den.
Model 3 LR AWD
- westerlund
- Teslaägare
det händer att uppdateringar dras tillbaka, inget ovanligt. när det plingar till i telefonen kan du öppna appen och trycka på starta!perre skrev:Hur gör du när du startar en uppdatering?anna__ skrev:Skumt, jag har inget wifi kopplat till min bil, och kan ändå starta software uppdateringar när bilen står hemma och jag är på jobbet tex, men ring / maila ditt SC de kan pusha ut en ny uppdateringperre skrev:Idag fick jag en notifiering i telefonen att jag hade en ny software update tillgänglig nästa gång jag hade Wi-Fi uppkopplat.
Har fått två tidigare och då gjorde jag inget, de bara kom. Skillnaden nu är att jag också fick en notifiering. Kan ju tycka den var rätt onödig om jag inte kan aktivera den.
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Jag fick också en notifiering i mobilen att nytt release är redo att installeras men när jag klickade på den kom jag bara till appen som vanligt. Bilen visar heller ingen ny kod att installera. Nån drog tillbaka den i panik 

Samma för mig idag.
Model x performance Raven 2019
Model 3 LR svart med vit inredning
Model 3 LR svart med vit inredning
Samma för mig också
Model 3 LR AWD 2019 röd aero AP+FSD såld
Model 3 Highland LR AWD 2024 röd photon drag
Model 3 Highland LR AWD 2024 röd photon drag
Jag har 2019.8.5
Har ni som också fått indraget samma version?
Vad gissar ni det är vi kommer få nu om det släpps?
Har ni som också fått indraget samma version?
Vad gissar ni det är vi kommer få nu om det släpps?
Model 3 LR AWD
Samma version här och samma att den bara försvann.
Model 3 LR AWD Midnight Silver 18" med FSD
CyberTruck single engine förbokad
Renault Zoe R240
1,5 kW solel, 0,5 kW vindsnurra
CyberTruck single engine förbokad
1,5 kW solel, 0,5 kW vindsnurra
Det kan också vara så att det var en tidigare version än 2019.12.1.1 som låg på kö för din bil. Det kan exempelvis varit 2019.12.1 eller kanske 2019.8.6, beroende på vilken version din bil har för stunden.TiborBlomhall skrev:Jag fick också en notifiering i mobilen att nytt release är redo att installeras men när jag klickade på den kom jag bara till appen som vanligt. Bilen visar heller ingen ny kod att installera. Nån drog tillbaka den i panik
Tesla har då valt att makulera den versionen för installation eftersom där är buggar man inte vill installera, även om den skickats ut i bilen. Makuleringen kan göras efter det kommit en push till mobilen att en ny version är tillgänglig för installation.
Inom sinom tid kommer det med största sannolikhet en ny push till mobilen när det verkligen är 2019.12.1.1 som laddats ner till bilen.
Exakt detta hände nämligen mig på tidigare bil och det var då denna förklaringen jag fick när jag snackade med en tekniskt kunnig person på supporten

En liknande fråga: har beställt Ap 1 och undrar när får man uppdateringen? Någon här som har erfarenhet?
Det finns en egen tråd om det?Doosan skrev:En liknande fråga: har beställt Ap 1 och undrar när får man uppdateringen? Någon här som har erfarenhet?
Model 3 LR AWD
Buggfixen till buggfixen verkar var släppt nu enligt teslafi.
2019.12.1.2 5c87371 på en bil.
Det där med 2019.12.x resp. 2019.8.x har jag inte riktigt begripit.Kronberg skrev:Buggfixen till buggfixen verkar var släppt nu enligt teslafi.
Jag har fått från 2019.8.3 - 2019.8.5 sen jag köpte min.
Andra verkar få från en annan serie alltså 2019.12.x
Vad är skillnaden. Min enda gissning är att den ena är till performance och den andra till standard.
Nån som vet?
Model 3 LR AWD
Jag fick 2019.12.1.1 idag. Hann väl installera innan den drogs tillbaks. Hade 2018.8.5 innan om jag minns rätt.
Där rök min teori om att performance och standard hade olika versionsgrupper.bullen skrev:Jag fick 2019.12.1.1 idag. Hann väl installera innan den drogs tillbaks. Hade 2018.8.5 innan om jag minns rätt.
Model 3 LR AWD