Priset för LR RWD
Moderator: Redaktion
Priset för LR RWD
beställde för några veckor sen, och bad direkt att ändra till LR RWD
Nu idag kom uppdaterat avtal: Jag hade inte räknat med 33200 för autopilot, det skulle ju "ingå".
Vad har ni andra som beställt LR RWD fått för pris ?
Nu idag kom uppdaterat avtal: Jag hade inte räknat med 33200 för autopilot, det skulle ju "ingå".
- loftux
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peter18116
- Kontakt:
Re: Priset för LR RWD
Det har blivit så för alla som beställt LR RWD, min har också uppdaterats idag, men inte med avtalat pris.
Ringde till Andreas på Tesla Mall Of Scandinavia. Han skulle kolla upp direkt, förvarande honom att det lär ringa fler lite lätt upprörda. Svaret var att visst ska de stå för avtalat pris.
Ringde till Andreas på Tesla Mall Of Scandinavia. Han skulle kolla upp direkt, förvarande honom att det lär ringa fler lite lätt upprörda. Svaret var att visst ska de stå för avtalat pris.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
Jag har fått bekräftat att autopilot ingår för alla LR RWD-beställningar gjorda innan 30/4. Antar att de justerar beställningsavtalen nu när vi är många som påpekar att det inte står med.
Senast redigerad av supachrgr, redigerad totalt 1 gånger.
hannes_e skrev:beställde för några veckor sen, och bad direkt att ändra till LR RWD
Om du beställde och betalade handpenningen för några veckor sedan så skall det ingå. Ring Tesla och fråga varför den inte ingår trots att de sagt det.
Samma konfiguration fast med LR AWD kostar 664.880 kr, alltså 23000 kr mer för 4WD och 0.6 sekunder snabbare 0-100.

Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Ja, de ger inte ett direkt proffsigt intryck...
Hoppas bilen är så bra att det väger upp deras brister i övrigt.

TM3 P svart/svart -24
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
TM3 P vit/vit -23, såld
TM3 LR AWD grå/vit -21, såld
TM3 LR RWD vit/svart -19, såld
14,6 kWp
Att folk gillar bilarna och att konkurrensen inte är så hård (än) är väl det som gör att Tesla kommer undan med att behandla sina kunder så kasst. Vi får hoppas att det blir bättre. Min egen leveransupplevelse är kort sagt inget vidare, så långt.pefreli skrev:Ja, de ger inte ett direkt proffsigt intryck...![]()
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
Det är inte på något sätt acceptabelt att försöka pungslå sina kunder. 23 000 skillnad för att kommer till awd är inte på något sätt rimligt. (visst kan man hävda att kunderna fick ett bra mellanting och att tesla täppt igen det nu men ändå).
tydligt att tesla vill tvinga kunderna från lr rwd.
Om de ville att man ska beställa RWD så skulle man väl kunna göra det på webben.
Anledningen att man kan beställa RWD kan ju vara att man känner att man utlovat den, då man gett ett pris till skatteverket och fått ett förmånsvärde för den.
(förmånsvärdet är väl varför man beställer den också)
Anledningen att man kan beställa RWD kan ju vara att man känner att man utlovat den, då man gett ett pris till skatteverket och fått ett förmånsvärde för den.
(förmånsvärdet är väl varför man beställer den också)
Mickep skrev:Det är inte på något sätt acceptabelt att försöka pungslå sina kunder. 23 000 skillnad för att kommer till awd är inte på något sätt rimligt. (visst kan man hävda att kunderna fick ett bra mellanting och att tesla täppt igen det nu men ändå).
Volvo tar 20000 kr för 4WD på t.ex. XC60. Men, det är ju samma motor, "bara" extra drivning.
För det enda som skiljer LR RWD från LR AWD är väl just den extra motorn (som i sin tur även ger lite bättre prestanda). Är det så att LR RWD har varit för lågt prissatt från första början?
När SR+ lanserades så var det ju med AP. Priset för den är ju som bekant 540.880 kr, att jämföra då med 597.380, dvs 56.500 kr påslag över SR+. Tar man "bort" AP från SR+ landar den in på 507.680 kr och jag vet inte om 90.000 kr är en rimlig extrakostnad för det större batteriet i en LR?
Fick min uppdaterade config och pris idag jag med på LR RWD
Men där de lagt på 33000 för AP
Beställde 15/4
Min säljare är baserad i Täby så verkar som informationen inte gått hela vägen fram till hufvudstaden :/
Tänker ringa och vara ”lätt upprörd” när jag slutar för dagen..
//Christian
Men där de lagt på 33000 för AP
Beställde 15/4
Min säljare är baserad i Täby så verkar som informationen inte gått hela vägen fram till hufvudstaden :/
Tänker ringa och vara ”lätt upprörd” när jag slutar för dagen..
//Christian
Model 3 LR RWD FSD
- loftux
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/peter18116
- Kontakt:
Fått återkoppling nu, det kommer att batch-uppdatera alla som fått felaktigt pris. Oklart exakt när, men innan man måste betala något.
Alla som beställt innan den 30/4 med AP skulle få det inkluderat i priset (dvs utan den extra 33.200 kostnaden).
Skadar säkert inte att bevaka sin egen beställning, så att den verkligen kommer med i batch-uppdateringen.
Alla som beställt innan den 30/4 med AP skulle få det inkluderat i priset (dvs utan den extra 33.200 kostnaden).
Skadar säkert inte att bevaka sin egen beställning, så att den verkligen kommer med i batch-uppdateringen.
Model Y Performance, Midnattsskörsbärsröd, Vit interiör
Model 3 LR AWD 2019, Pearl White, Vit interiör, 18" Aero, FSD
Nissan Leaf Tekna 2013
loftux skrev:Fått återkoppling nu, det kommer att batch-uppdatera alla som fått felaktigt pris. Oklart exakt när, men innan man måste betala något.
Kul, eftersom jag pratade med Tesla (André) den 29/4 (beställde bilen den 28/4) och han sa att AP inte ingick, så därför fattade jag beslutet att inte välja LR RWD.

Pinsamt.
Kan säkert ändras igen.Jeppe_E skrev:loftux skrev:Fått återkoppling nu, det kommer att batch-uppdatera alla som fått felaktigt pris. Oklart exakt när, men innan man måste betala något.
Kul, eftersom jag pratade med Tesla (André) den 29/4 (beställde bilen den 28/4) och han sa att AP inte ingick, så därför fattade jag beslutet att inte välja LR RWD.![]()
Pinsamt.

Tesla Model Y 2022 Deep Blue LR 20" Dragkrok Cineastknapp
Är väl bara att lyfta på hatten för de som fått en någurlunda rimligt pris (beroende från vilket håll man räknar) för lr rwd.
588 kkr var ju med ap (underförstått) och nu när de lagt på kostnaden så blir det väldigt lite skillnad från awd som får en helt ny motor (att det inte känns rimligt dvs det känns som överpris för rwd i förhållande). Det värsta som kan hända n u är det "surprise" sänker priset på alla modeller med 100 000 i en crazytweetweek kampanj. (vilket med historien färskit i minne inte kan säga skulle vara helt omöjligt)
588 kkr var ju med ap (underförstått) och nu när de lagt på kostnaden så blir det väldigt lite skillnad från awd som får en helt ny motor (att det inte känns rimligt dvs det känns som överpris för rwd i förhållande). Det värsta som kan hända n u är det "surprise" sänker priset på alla modeller med 100 000 i en crazytweetweek kampanj. (vilket med historien färskit i minne inte kan säga skulle vara helt omöjligt)
Jag betalade motsvarande 653.000 kr om man bara lägger till moms och tar växelkursen 9,5. Det var för ett år sedan med blå färg och EAP. Så det första priset på 588 var väl ett kap relativt sett det priset.
Tull och transport ska ju också till.
Tull och transport ska ju också till.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.