Är ju ny med egen teslabil och har dåligt koll på det där med suc.
Hur funkar det och vad är det som avgör hur länge man får ladda
utan man får betala extra?
Har det något att göra med hur man ställt in laddningen på batteriet?
Nu när jag kört till Stockholm så har det blivit lite charge fee
Är ju ny med egen teslabil och har dåligt koll på det där med suc.
Hur funkar det och vad är det som avgör hur länge man får ladda
utan man får betala extra?
Har det något att göra med hur man ställt in laddningen på batteriet?
Nu när jag kört till Stockholm så har det blivit lite charge fee
Är ju ny med egen teslabil och har dåligt koll på det där med suc.
Hur funkar det och vad är det som avgör hur länge man får ladda
utan man får betala extra?
Har det något att göra med hur man ställt in laddningen på batteriet?
Nu när jag kört till Stockholm så har det blivit lite charge fee
Om du satt limit till 100 så laddar den fullt dvs 100 % om du inte avbryter i förväg.
Jag förstår det när jag laddar hemma, tänker då förstås på suc, så om jag då sätter batteriet på 100% laddning
när jag laddar suc då hinner man äta i lugn och ro
Är det någon skillnad när man lägger upp en rutt på gps för då kan den ju tycka att man bara skall ladda kanske 10 min?
Klantiga frågor kanske, men vet inte riktigt hur jag skall ställa frågorna, för lite erfarenhet ännu.
Den laddar tills den blir fullladdad eller når charge limit, hur mycket den "behöver" tills nästa laddstopp har ingen betydelse för hur mycket den laddar.
Jag har en fråga, ser man någon skillnad i appen på om det är tryck på supercharger-stationen (+50% beläggning) eller inte? Inte för trängselavgiften, men om bilen laddat klart och det ändå inte är någon som drabbas av det så är det ingen brådska. Vore bra att se skillnad på det i appen.
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
Den laddar tills den blir fullladdad eller når charge limit, hur mycket den "behöver" tills nästa laddstopp har ingen betydelse för hur mycket den laddar.
Jag har en fråga, ser man någon skillnad i appen på om det är tryck på supercharger-stationen (+50% beläggning) eller inte? Inte för trängselavgiften, men om bilen laddat klart och det ändå inte är någon som drabbas av det så är det ingen brådska. Vore bra att se skillnad på det i appen.
Du kan se i appen de fyra närmsta Superchargers från där bilen är parkerad. Står du och laddar på en SuC är såklart denna närmast. Det visas då hur många stall som är lediga/upptagna så på det viset kan du se den aktuella tillgängligheten.
Vad som däremot kan skilja är push-meddelandet som skickas ut till telefonen när laddningen börjar närma sig klar. Är det då mer än 50% beläggning så är formuleringen i meddelandet lite annorlunda där det står typ att det är hög belastning på Superchargern nu så se till att flytta din bil så fort laddningen är klar annars kommer en avgift att belasta ditt konto.
Kan gissa att Tesla jobbar vidare med lösning/information kring det här och det kommer säkert fler uppdateringar i appen framöver med ännu mer info, men detta är som sagt som det ser ut i dagsläget.
Den laddar tills den blir fullladdad eller når charge limit, hur mycket den "behöver" tills nästa laddstopp har ingen betydelse för hur mycket den laddar.
Jag har en fråga, ser man någon skillnad i appen på om det är tryck på supercharger-stationen (+50% beläggning) eller inte? Inte för trängselavgiften, men om bilen laddat klart och det ändå inte är någon som drabbas av det så är det ingen brådska. Vore bra att se skillnad på det i appen.
Att den laddar upp till det som jag angivet det är helt klart, men när den tycker att jag bara skall ladda 10 min vid ett stopp på suc
blir det då trängselavgift efter de 10 min?
Jag kan tyvärr inte svara på din fråga, men det blir till o kolla noga när jag åker hem.
Att den laddar upp till det som jag angivet det är helt klart, men när den tycker att jag bara skall ladda 10 min vid ett stopp på suc
blir det då trängselavgift efter de 10 min?
Nej. Vad navigatorn beräknar/anger spelar ingen roll.
Det som avgör är vad du satt laddbegränsningen till. Så länge bilen laddar blir det ingen avgift.
Den laddar tills den blir fullladdad eller når charge limit, hur mycket den "behöver" tills nästa laddstopp har ingen betydelse för hur mycket den laddar.
Jag har en fråga, ser man någon skillnad i appen på om det är tryck på supercharger-stationen (+50% beläggning) eller inte? Inte för trängselavgiften, men om bilen laddat klart och det ändå inte är någon som drabbas av det så är det ingen brådska. Vore bra att se skillnad på det i appen.
Att den laddar upp till det som jag angivet det är helt klart, men när den tycker att jag bara skall ladda 10 min vid ett stopp på suc
blir det då trängselavgift efter de 10 min?
Jag kan tyvärr inte svara på din fråga, men det blir till o kolla noga när jag åker hem.
Vad den tycker du skall ladda spelar ingen roll. Du kan ladda fullt varje gång om du vill.
Jag har en fråga, ser man någon skillnad i appen på om det är tryck på supercharger-stationen (+50% beläggning) eller inte? Inte för trängselavgiften, men om bilen laddat klart och det ändå inte är någon som drabbas av det så är det ingen brådska. Vore bra att se skillnad på det i appen.
Du kan se i appen de fyra närmsta Superchargers från där bilen är parkerad. Står du och laddar på en SuC är såklart denna närmast. Det visas då hur många stall som är lediga/upptagna så på det viset kan du se den aktuella tillgängligheten.
Vad som däremot kan skilja är push-meddelandet som skickas ut till telefonen när laddningen börjar närma sig klar. Är det då mer än 50% beläggning så är formuleringen i meddelandet lite annorlunda där det står typ att det är hög belastning på Superchargern nu så se till att flytta din bil så fort laddningen är klar annars kommer en avgift att belasta ditt konto.
Kan gissa att Tesla jobbar vidare med lösning/information kring det här och det kommer säkert fler uppdateringar i appen framöver med ännu mer info, men detta är som sagt som det ser ut i dagsläget.
Perfekt! Smart och bra.
Hyundai Ioniq 5 AWD Advanced 2023
SÅLD: Model 3 LR 2022
SÅLD: Model S 85 "veterantesla", 2014 pre AP.
Har du "charge fee" så är det vad du får betala för strömmen. Om du borde ha gratis laddning av någon anledning så får du kontakta Tesla så dom rättar till det.
Står du och dräller för länge efter att ha laddat klart så debiteras du "Idle fee".
Har du "charge fee" så är det vad du får betala för strömmen. Om du borde ha gratis laddning av någon anledning så får du kontakta Tesla så dom rättar till det.
Står du och dräller för länge efter att ha laddat klart så debiteras du "Idle fee".
Jag har fått ca 750 mil gratis suc.
Skall verkligen kolla noga imorgon när jag kör hem.
Tack för alla svar.