Till min förvåning dök det upp ett förslag att parkera (backa in i parkeringsficka). Funktionen var föredömlig!
Hur gör man för att den skall gå in? Mera tips?
Å sjutton, autopark finns på AP1!
Moderator: Redaktion
Å sjutton, autopark finns på AP1!
Hälsningar
Lars
MY 4WD privatleasad för att ersätta ”Bettan”. Hon (MS 75) fungerar numera oklanderligt och fri el är fantastiskt. Min sjunde elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric och Nissan Leaf 24.
Lars
MY 4WD privatleasad för att ersätta ”Bettan”. Hon (MS 75) fungerar numera oklanderligt och fri el är fantastiskt. Min sjunde elbil efter Renault Clio electrique, Citroen Berlingo, Mercedes A-klass Electric och Nissan Leaf 24.
Re: Å sjutton, autopark finns på AP1!
Det fungerar ytterst sporadiskt på min.
Har fungerat av o till de senaste 2 1/2 året på min AP1.
Klagade vid en service när bilen var tämligen ny. Vid kontroll med tekniker, så fungerade det förstås klanderfritt.
De få gånger det indikerats p-ficka så har dock allt fungerat bra.
Problemet är att när den verkar fungera bäst att indikera är när jag kör på gatan där jag bor. Bilen vill parkera på nästan alla uppfarter
Har fungerat av o till de senaste 2 1/2 året på min AP1.
Klagade vid en service när bilen var tämligen ny. Vid kontroll med tekniker, så fungerade det förstås klanderfritt.
De få gånger det indikerats p-ficka så har dock allt fungerat bra.
Problemet är att när den verkar fungera bäst att indikera är när jag kör på gatan där jag bor. Bilen vill parkera på nästan alla uppfarter

S90D, 2016,Folierad Titanium brushed (Obsidian Black)Såld 4/9-23
MY RWD, 2023 Quick Silver, såld 28/6-25
MY RWD LR Juniper 2025+, röd, Hämtad 14/7-23
MY RWD, 2023 Quick Silver, såld 28/6-25
MY RWD LR Juniper 2025+, röd, Hämtad 14/7-23
Re: Å sjutton, autopark finns på AP1!
Kör max 28 km/h (eller så) förbi en ruta där det går att fickparkera eller att backa in. Det bör finnas en trottoarkant eller vägg så att den hör* djupet, och så måste det vara lämpligt avstånd mellan bilarna att parkera emellan. Den struntar blankt i linjer, det är bara objekt som kan uppfattas med ultraljud som används som referens. En fot som är beredd att avbryta med bromsen kan kännas bra, särskilt vid fickparkering i brant backe.
* det är ultraljud som används för att upptäcka parkeringsplatser.
* det är ultraljud som används för att upptäcka parkeringsplatser.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS