Jag snubblade över den här videon från 2009 om att konvertera fossilbilar till eldrift. Mot slutet säger en av dem: "Ingen av de stora biltillverkarna planerar att börja bygga elbilar. Och även om de gör, så kommer företag som Pheonix och Tesla inte att bygga fler än 300 bilar/år och det kommer inte ens att vara i närheten av efterfrågan. Så det kommer alltid att finnas utrymme för konverteringar."
Det är sånt här som är så roligt att se tillbaka på!
Uttalandet kommer c:a 3:30 in i videon.
2009: "Tesla kommer inte bygga fler än 300 bilar/år"
Moderator: Redaktion
Re: 2009: "Tesla kommer inte bygga fler än 300 bilar/år"
Den här är också kul där Elon Musk förutspår att Tesla kommer tillverka 500.000 bilar/år 2020. Han sade det 2014.
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
Re: 2009: "Tesla kommer inte bygga fler än 300 bilar/år"
Ja, för en gång skull var han inte överoptimistisk.boreno skrev:Den här är också kul där Elon Musk förutspår att Tesla kommer tillverka 500.000 bilar/år 2020. Han sade det 2014.
Re: 2009: "Tesla kommer inte bygga fler än 300 bilar/år"
Rich Rebuilds la nyligen upp en video som förklarar varför konverteringar inte är rimligt av kostnadsskäl. Endast för specialbyggen, där kostnad inte är en viktig faktor, kan det funka.
Kort sagt är det alltid billigare att köpa en "riktig" elbil, än att försöka konvertera en avgasbil.
Kort sagt är det alltid billigare att köpa en "riktig" elbil, än att försöka konvertera en avgasbil.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: 2009:
Som t.ex. för att få en bil med dragkrok och bra dragvikt!taliz skrev:Rich Rebuilds la nyligen upp en video som förklarar varför konverteringar inte är rimligt av kostnadsskäl. Endast för specialbyggen, där kostnad inte är en viktig faktor, kan det funka.
Kort sagt är det alltid billigare att köpa en "riktig" elbil, än att försöka konvertera en avgasbil.