Förändring i interface (automatiken hänger sig)

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
M3Tom
Teslaägare

Förändring i interface (automatiken hänger sig)

Inlägg av M3Tom »

En fråga som kanske är lite konstig (ber om ursäkt på förhand men hittar ingen lösning och har sökt efter lämplig tråd här), men plötsligt på min Model 3 så ser jag inte grafiken som visar andra bilar, filer etc. Samt även symbolen för aktuell hastighet är borta. Endast min egen bil visas under körning. Undrar om jag kommit åt något, men kan inte hitta vilken inställning det skulle vara. Någon annan som upplevt detta?

Jag har Version 2019.16.3.2

Kass rubrik på tråden, pga jag vet inte vad detta kallas:)
Senast redigerad av M3Tom, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
dbar
Teslaägare

Re: Förändring i interface

Inlägg av dbar »

Starta om bilen, låter som en bugg.
Håll inne bromsen och båda skrollhjulen på ratten tills skärmen slocknar och du ser tesla loggan igen.

Du har en halvgammal mjukvara på bilen. Ta dig någon stans med wi-fi, koppla upp bilen och stå där 20-30 min så får du en notis i telefonen troligen.
Uppdateringarna brukar ta ytterligare 20 min.

Edit, är ju inte akut, med uppdatering på något sätt. Du för dem till sist ändå. Men tar längre tid över LTE
Model 3 LR Vit FSD+AccBoost såld
Model Y LR Grå med matt PPF+FSD ska säljas
Model 3 SR letar efter begagnad som andrabil
Model 3 P Highland blå beställd
Användarvisningsbild
M3Tom
Teslaägare

Inlägg av M3Tom »

Tack för replik, har inte slagit mig att det kanske hjälper att boota om den. Testar detta imorgon och skall även koppla upp mig mot wi-fi, fanns en notis om ny version att hämta. Eftersom ingen jag sett verkar ha upplevt samma sak, kan det vara något som hängt sig bara?
ironjack
elbilist

Inlägg av ironjack »

Fungerar farthållare/AP/parkeringssensorer fram? Om inte kan det bero på smuts på någon av parkeringssensorerna fram, då stängs all automatik av och grafiken blir sådan du beskrev. Prova att göra ren p-sensorer/kameror.
Model S 85 2014, Model S 90D 2016, Model 3 LR 2019
Skoda Enyaq 85x 2025
Användarvisningsbild
M3Tom
Teslaägare

Inlägg av M3Tom »

ironjack skrev:
Fungerar farthållare/AP/parkeringssensorer fram? Om inte kan det bero på smuts på någon av parkeringssensorerna fram, då stängs all automatik av och grafiken blir sådan du beskrev. Prova att göra ren p-sensorer/kameror.
Hmm, när du säger det har jag reagerat på att parkeringssensor fram betett sig lite tjurigt i veckan. Startade om bilen nyss men verkar inte vara någon större skillnad. Ser ingen enorm smuts på sensorerna, dock lite fågelskit och lätt smuts på bilen överlag så skall dra till biltvätten nu och hoppas det kan lösa saken. Därefter uppdatera firmware via wi-fi.

Tack för återkopplingar!
Användarvisningsbild
M3Tom
Teslaägare

Inlägg av M3Tom »

Ps. Någon moderator får gärna ändra rubriken om ni kommer på en bättre :)
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

M3Tom skrev:
Ps. Någon moderator får gärna ändra rubriken om ni kommer på en bättre :)
Du kan även själv ändra rubriken genom att redigera första inlägget. Om du kommer på någon bättre vill säga :)
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare

Inlägg av Walker »

Jag upplever att alla tekniska prylar (datorer, telefoner mm) är lite buggiga i början innan allt ”satt sig”
Så även min 3’a. Fick starta om och fick upp lite olika felmeddelanden i början. Men efter några veckor har allt nu varit lugnt (ca 2 månader)
Ja, jag vet.... jag jinxar det hela nu, så bilens MPU rasar säkert i eftermiddag. :lol:
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Användarvisningsbild
M3Tom
Teslaägare

Inlägg av M3Tom »

Problemet är löst för mig i alla fall nu. Jag bootade om allt, under tiden torkade jag lite med handen på sensorer och kamera. Såg dock inte jättesmutsiga ut, så känns som det mer var något som hängt sig bara. Blev en ordentligt tvätt sen i alla fall och nu uppdatera firmware. Tack för er hjälp!
Skriv svar