Hej, Hämtade min nya S100 D 190703, efter 30-4milmärkte jag en snedställning i ratten samt att autopilotdisplayen vred dig till vänster vid aktivering. Mailade Tesla, inget svar, fick idag kontakt med EM trevlig och duktig kvinna på tesla, efter online koll rek hon en fyrhjulsinställning, min lokale, duktiga däckfirma klarar inte av jobbet, verkar för mig som ett SC jobb, är tyvärr 80 mil dit.
Har Tesla någon pickupservice vid fel på nya bilar eller är det bara att susa söderöver som gäller?
Brukar större däcksfirmor kunna göra fytjulsinställngar på teslor? Raven, påverkar det på nåt sätt?
Fantastisk bil, för övrigt.
Bor i Skellefteå
Fyrhjulsinställning
Moderator: Redaktion
- TeslaMartin
- Teslaägare
Re: Fyrhjulsinställning
En bättre däcksfirma bör kunna ställa in fyrhjulsinställning.
Jag ställde in med ”3D-teknik”/fyrhjulsinställning för något år sedan, efter att ha kört ner i ett potthåll som förstörde inställningen både fram och bak - blev superbra!
Upphängningen är gammal hederlig Mercedes, så inga konstigheter för någon som jobbar med det.
Jag ställde in med ”3D-teknik”/fyrhjulsinställning för något år sedan, efter att ha kört ner i ett potthåll som förstörde inställningen både fram och bak - blev superbra!
Upphängningen är gammal hederlig Mercedes, så inga konstigheter för någon som jobbar med det.
Re: Fyrhjulsinställning
Jag gjorde hjulinställning på min model 3 på en liten däckfirma här i Jönköping efter jag upptäckt en snedslitning på däcken, kostade typ 600kr medans Tesla ville ha 2700 kr.
De hade aldrig sett en model 3, så de fick leta lite för att hitta rätt skruv att skruva på.
De hade aldrig sett en model 3, så de fick leta lite för att hitta rätt skruv att skruva på.
Model 3 LR AWD, Red multicoat, EAP
Reservation: 31/3 -16
Beställning: 6/12 -18
Levererad: 18/3 -19
Reservation: 31/3 -16
Beställning: 6/12 -18
Levererad: 18/3 -19