Uppdatering som hängt sig/inte laddar ned

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
EMTY
Teslaägare
Inlägg: 1
Blev medlem: 20 jul 2019 23:51

Uppdatering som hängt sig/inte laddar ned

Inlägg av EMTY »

Hej

Har en uppdatering av kartan som hängt sig på typ, 10% Stått så i ca 1mån nu. Har mejlat Tesla 3ggr via mitt konto men inte ett liv? Är det så dålig respons där? Hur kontaktar man dem enklast? Eller finns det nåt knep för att döda den hängda nedladdningen...

//Conny
Användarvisningsbild
flows_swe
Teslaägare
Inlägg: 92
Blev medlem: 17 maj 2019 19:16

Re: Uppdatering som hängt sig/inte laddar ned

Inlägg av flows_swe »

boka tid servicecenter via appen/hemsidan så hör de av sig
Model 3 LR AWD -19 HW3 dragkrok
Användarvisningsbild
Melkin
Teslaägare
Inlägg: 166
Blev medlem: 29 jan 2019 11:01
Ort: Täby

Re: Uppdatering som hängt sig/inte laddar ned

Inlägg av Melkin »

Jag har också haft problem att ladda ner kartuppdateringen. Det står att uppdateringen finns, men den vill inte starta när jag kopplar upp på wifi. Jag åkte till SC I Upplands Väsby häromdagen för att prova mot deras wifi, men samma sak där. Gick in och frågade om hjälp, men de kunde inte göra något då inga tekniker fanns på plats (de hade tidigare hjälpt mig att få igång en uppdatering). Fick rådet att ringa kundsupport (0775 88 80 36) och välja alternativ 4, sedan 1. Har inte hunnit ringa själv än, ska göra det på måndag.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Kia Soul EV 30kWh
Användarvisningsbild
pinussen
Teslaägare
Inlägg: 320
Blev medlem: 03 aug 2016 22:37
Ort: Brottby
Kontakt:

Re: Uppdatering som hängt sig/inte laddar ned

Inlägg av pinussen »

Min stannade, senare gjorde jag en factory reset och allt nollställdes. Det stod inte ens att det fanns en uppdatering. Försökte få ordning på wifiproblem med resetten eftersom bilen vägrade spara nätverken den varit på.

Bokade servicetid för mjukvara och blev uppringd direkt. Hon kunde inte göra så mycket och det gick inte att starta om nerladdningen. Däremot eskalerade hon ärendet.

Nån dag senare startade navuppdateringen om och laddade ner. Även nätverken började sparas, mystiskt. Fick inte nån återkoppling vad de gjort men avbokade servicetiden häromdagen i alla fall. Antar att nån gjorde nått remote.
sinvida
Inlägg: 62
Blev medlem: 06 jan 2019 01:10

Re: Uppdatering som hängt sig/inte laddar ned

Inlägg av sinvida »

Har samma problem! Fastnat på 1% och varit så i en månad. Skicka mail via kund supporten på sajten för en vecka sen men inget svar än. Får väl testa boka en tid via appen som tipsades om här!
Solid Black Model 3 P
Skriv svar