Hej!
Dags för besiktning av min S60D med stålfjädring.
Någon som har stålfjädring på sin som har besiktat och har koll på om det är något speciellt att tänka på?
KONTROLLBESIKTNING
Moderator: Redaktion
Re: KONTROLLBESIKTNING
Kan vara värt att kolla ljusbilden, ofta ett problem, men vet inte om det är värre eller inte med stålfjädring. Min var på gränsen. Lät Tesla fixa när jag ändå var på service nästa gång.
D kör de inte på bromsrullarna. Annars inga konstigheter.
Du kan ju ta reda på var chassinumret sitter på din bil. Det brukar vara lite svårt för dem (och skylten under rutan duger inte).
Tow mode vill de ha när de lyfter bilen så hjulen rullar fritt.
Du kan ju ta reda på var chassinumret sitter på din bil. Det brukar vara lite svårt för dem (och skylten under rutan duger inte).
Tow mode vill de ha när de lyfter bilen så hjulen rullar fritt.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Hade också problem med ljusbilden när vi besiktigade. På gränsen till för låg tyckte de.
Chassi# tog de på skärmen, och ingen brydde sig om tow mode där vi besiktigade. Men så var de helt ställda och hade inte haft en tesla innan.
Chassi# tog de på skärmen, och ingen brydde sig om tow mode där vi besiktigade. Men så var de helt ställda och hade inte haft en tesla innan.
Model Y LR.
Model S70D
Tack för alla tips. Menar du att de inte kör på bromsrullarna eller att de inte ska ha i läge D när de kör på bromsrullarna?bylund skrev:.
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
De kör inte fyrhjulsdrivna Teslor där, sa han som besiktade min tvåhjulsdrivna.MangeT skrev:Tack för alla tips. Menar du att de inte kör på bromsrullarna eller att de inte ska ha i läge D när de kör på bromsrullarna?bylund skrev:.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Alright. Intressant. Får se hur de gör med min.
MangeT
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
2022 Model 3 LR
2016 Model S60D - Såld!
Det gjorde de inte med min heller. De skippade rullarna och provbromsade på provkörningen istället.MangeT skrev:Alright. Intressant. Får se hur de gör med min.
Model Y LR.
Model S70D
Inga fyrhjulsdrivna bilar körs på rullarna. Det visade sig att det kan skada differentialen på vissa bilar om man rullar axlarna för sig. Samma orsak som att man ska köra bilarna på flakbädd istället för att dra bakom i dolly.