Jag har även ett svagt ilande vindljud som kommer från förarsidan i huvudhöjd. Såg i en tråd att någon tipsade om en gummilist, får kanske kika på det.
För övrigt mycket nöjd med bilen

Moderator: Redaktion
Jag har/hade också det problemet. Boka en tid, du kommer fortsätta att störa dig på det annars.Coburn skrev:Jag hämtade ut min model 3 nu i måndags och har upptäckt ett gnisslande ljud när jag vrider ratten. Ljudet kommer och går, ibland är den tyst för att sedan börja gnissla igen. Är det någon som vet vad detta kan vara?
Du ska nog inte vara så säker på att Tesla återkommer till dig bara för att du mailat dem.Coburn skrev:Jag mailade Tesla nu och så får vi se vad de kan / vill göra. Jag 20 mil till närmsta service center så jag hoppas de kan fixa det undertiden jag är där i så fall. Hoppas det är ett ”enkelt” fel. Tack för svaren angående era upplevelser.
Vad var åtgärden? Smörjde? Kom de ut eller åkte du dit?slugger75 skrev:Ja för mig funkar det bra, efter att Tesla åtgärdade det.
Inget gnissel nu.
Verkar som att man inte riktigt har klarhet i vad som orsakar ljudet. Funktionsmässigt har jag inte upplevt några problem.Guldis-54 skrev:På min byttes Steering column, Thyssen Krupp S1, Ecoat,enligt arbetsorder.
Detta gjordes även i november -18 samt att man var hem till mig maj-19 och troligtvis enär det inte står att man bytt något.
Hoppas nu att det är fixat för gott.