Måste skriva av mig, i 2 månader har jag försökt boka en servicetid genom appen. Efter att ha följt alla steg och valt en tid så blir det något fel och jag blir uppmanad att ringa något som verkar vara ett amerikanskt nummer (inte helt tydligt). Kontakt med säljaren ger inte mycket mer än svaret "boka via appen, supersmidigt!"
Ni som funderar på att köpa en Tesla just nu och som räknar med att få service/hjälp i paritet med vad ni betalar för bilen, glöm det. Köp något annat och vänta på att de får ordning på sig själva...
Min story of the day: jag la till ett serviceärende i appen och skulle välja SC. Mitt närmsta SC kom inte upp, så jag antog att det var nåt tekniskt fel. Valde ett som ligger en bit bort (5 Tim körning en väg) och skrev i kommentar att jag önskar att de vidarebefordrar till mitt lokala SC. Fick mail efter en dag att mitt lokala SC inte har några lediga tider och att det inte finns någon info om när de återigen kommer att ha tider tillgängliga. Case closed, bokningen försvann från appen och jag är lämnad utan lösning hahahahahahahahahaha, Teeeeeeeeeeeesla, hallåååååååå, vad håller ni på med????
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Bokade ett besök i appen, utan problem. Malmö som närmsta SC, hade tider inom 14 dagar (dock inte många). "Problemet" försvann (dålig laddhastighet - visade sig vara dålig stolpe). Avbokade. Jättesmidigt. Har varit lite rädd för allt man läst om detta. Men det verkar vara lite lottodragning över det. Precis som när man köper en av deras bilar. Vissa är hur bra som helst, andra.. not so much.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022
"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Mina upplevelser på sistone var ungefär lika trista. Bokning via appen är kasst och obrukbart och via telefon får man knappast tag på någon man kan prata med. Jag åkte dock till närmaste Service Center (15 mil) på måfå och fick ett mycket trevligt och tillmötesgående bemötande, problemet fixades på plats och bilen är användbart igen. Alltihop tog detta dock mindre tid än alla timmar jag slösade bort i telefon och med appen för att försöka få ordning med allt.
Problemet ligger definitivt inte på Teslas personal utan i den ***** organisationen. De bör nog skärpa till sig. Köper man en bil i denna prisklass ha man vissa förväntningar på servicen.
Min story of the day: jag la till ett serviceärende i appen och skulle välja SC. Mitt närmsta SC kom inte upp, så jag antog att det var nåt tekniskt fel. Valde ett som ligger en bit bort (5 Tim körning en väg) och skrev i kommentar att jag önskar att de vidarebefordrar till mitt lokala SC. Fick mail efter en dag att mitt lokala SC inte har några lediga tider och att det inte finns någon info om när de återigen kommer att ha tider tillgängliga. Case closed, bokningen försvann från appen och jag är lämnad utan lösning hahahahahahahahahaha, Teeeeeeeeeeeesla, hallåååååååå, vad håller ni på med????
Om Norge ligger före Sverige så vet jag inte.. är inte så konstigt att många väljer Jaguar och Audi.
Finns det något trick för att boka tid i Upplands Väsby? Hur jag än söker i appen så dyker det inte upp, men jag hittar Göteborg, Malmö, Olso, o.s.v...
Finns det något trick för att boka tid i Upplands Väsby? Hur jag än söker i appen så dyker det inte upp, men jag hittar Göteborg, Malmö, Olso, o.s.v...
Om du loggar in på webben och väljer hantera på din bil?
Finns det något trick för att boka tid i Upplands Väsby? Hur jag än söker i appen så dyker det inte upp, men jag hittar Göteborg, Malmö, Olso, o.s.v...
Om du loggar in på webben och väljer hantera på din bil?
Ja det går hitta via hemsidan. Tidigaste tid om två månader... wow.
Försöker boka tid i upplands väsby, appen hittar ej det SC och via browser fick jag först felmeddelande och USA telenummer (skrev ej upp det), när jag försöker andra datum så blir "boka" knappen greyed out. Har inget allvarligt fel men om det var något seriöst hade jag ju helt tappat det i detta läget. Helt sjukt dåligt.
Styra upp en namninsamling som protesterar mot detta?
De senaste två veckorna har jag bokat två servicetider i appen, först för min Model S (numera såld) och för min frus Model 3. För Model S fick jag först tid i oktober, och ett par dagar efter ett SMS med besked att de beställt reservdelar och kan genomföra arbete i mitten av september. För min frus Model 3 fick jag tid i oktober. Tiden för Model S kunde jag enkelt avboka.
I helgen när jag försökte fick jag dock inte upp SC i Bredden som alternativ utan då föreslog appen Oslo istället. Men det hade de fixat på måndag.
Model S Long Range 2019 - Midnight Silver Metallic
Undra om Tesla råkat försätta sig i en lite knepig situation i och med att de till skillnad från andra tillverkare inte kräver regelbunden ”service” (alltså menlösa kontroller). Det blir kostsamt med en serviceorganisation som är stor nog för att hantera garantiärenden inom rimlig tid, utan att samtidigt ha inkomster från regelbunden service av de bilar de säljer. Frågan är vad man föredrar som kund – hög tillgänglighet i kombination med onödiga servicekostnader, eller sämre tillgänglighet och låga eller inga servicekostnader.
Peugeot e-5008 GT Ultimate -25
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Undra om Tesla råkat försätta sig i en lite knepig situation i och med att de till skillnad från andra tillverkare inte kräver regelbunden ”service” (alltså menlösa kontroller). Det blir kostsamt med en serviceorganisation som är stor nog för att hantera garantiärenden inom rimlig tid, utan att samtidigt ha inkomster från regelbunden service av de bilar de säljer. Frågan är vad man föredrar som kund – hög tillgänglighet i kombination med onödiga servicekostnader, eller sämre tillgänglighet och låga eller inga servicekostnader.
Om man istället levererar bilar som funkar redan från fabrik så kan man ha en väldigt slimmad org. Nu tror tesla att bilarna funkar, men kunderna vill ha service för bilarna inte funkar. Då blir det ohållbart lång kö
Har fått till en ticket hos apputvecklarna, hoppas på att det går att boka inom en snar framtid. Under tiden har jag löst problemet med att få bilen på service just nu, men det tog lite gnäll och tydlig kommunikation innan det hände nåt.
Jag bokade tid via appen idag till upplands väsby och fick svar efter ett par timmar. Har fungerat perfekt de 2 gånger jag försökt. Förstår frustrationen om det inte funkar.
Försökte ringa trygghansa men där fastnada jag i telefonvals limbo. Lyckades tillslut skicka ett mail via deras sajt men har inte fått något svar. Inte lika akut som att fixa en bil som inte fungerar men tycker inte Tesla är svårare att få tag på än andra företag.