Teslas serviceorganisation, eller avsaknaden av den

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Användarvisningsbild
Kaiser_Tesla
Teslaägare

Teslas serviceorganisation, eller avsaknaden av den

Inlägg av Kaiser_Tesla »

Måste skriva av mig, i 2 månader har jag försökt boka en servicetid genom appen. Efter att ha följt alla steg och valt en tid så blir det något fel och jag blir uppmanad att ringa något som verkar vara ett amerikanskt nummer (inte helt tydligt). Kontakt med säljaren ger inte mycket mer än svaret "boka via appen, supersmidigt!"

Ni som funderar på att köpa en Tesla just nu och som räknar med att få service/hjälp i paritet med vad ni betalar för bilen, glöm det. Köp något annat och vänta på att de får ordning på sig själva...

:evil: :evil: :evil:
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Re: Teslas serviceorganisation, eller avsaknaden av den

Inlägg av Franz »

Trist! För min del hörde de av sig efter ett par timmar erbjöd nästa vardag och kom ut och fixade problemet på min uppfart.
Driver sajten Car.info
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Min story of the day: jag la till ett serviceärende i appen och skulle välja SC. Mitt närmsta SC kom inte upp, så jag antog att det var nåt tekniskt fel. Valde ett som ligger en bit bort (5 Tim körning en väg) och skrev i kommentar att jag önskar att de vidarebefordrar till mitt lokala SC. Fick mail efter en dag att mitt lokala SC inte har några lediga tider och att det inte finns någon info om när de återigen kommer att ha tider tillgängliga. Case closed, bokningen försvann från appen och jag är lämnad utan lösning hahahahahahahahahaha, Teeeeeeeeeeeesla, hallåååååååå, vad håller ni på med????
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

Bokade i appen, fick ett felmeddelande på slutet men det kom ändå in som bokad tid, står också i appen. Fick sedan också ett bekräftelse mail.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Jeppe_E
Teslaägare

Inlägg av Jeppe_E »

Bokade ett besök i appen, utan problem. Malmö som närmsta SC, hade tider inom 14 dagar (dock inte många). "Problemet" försvann (dålig laddhastighet - visade sig vara dålig stolpe). Avbokade. Jättesmidigt. Har varit lite rädd för allt man läst om detta. Men det verkar vara lite lottodragning över det. Precis som när man köper en av deras bilar. Vissa är hur bra som helst, andra.. not so much.
Beställt Model 3 LR AWD den 28/4 2019 - Levererad den 24/5 2019
Beställt Model Y Performance den 12/2 2022 - Levererad den 15/6 2022

"Man kan inte använda sig av media om man ska förstå världen" - Hans Rosling 1948-2017
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare

Inlägg av Jojo »

Mina upplevelser på sistone var ungefär lika trista. Bokning via appen är kasst och obrukbart och via telefon får man knappast tag på någon man kan prata med. Jag åkte dock till närmaste Service Center (15 mil) på måfå och fick ett mycket trevligt och tillmötesgående bemötande, problemet fixades på plats och bilen är användbart igen. Alltihop tog detta dock mindre tid än alla timmar jag slösade bort i telefon och med appen för att försöka få ordning med allt.
Problemet ligger definitivt inte på Teslas personal utan i den ***** organisationen. De bör nog skärpa till sig. Köper man en bil i denna prisklass ha man vissa förväntningar på servicen.
Verdi

Inlägg av Verdi »

HelectriC skrev:
Min story of the day: jag la till ett serviceärende i appen och skulle välja SC. Mitt närmsta SC kom inte upp, så jag antog att det var nåt tekniskt fel. Valde ett som ligger en bit bort (5 Tim körning en väg) och skrev i kommentar att jag önskar att de vidarebefordrar till mitt lokala SC. Fick mail efter en dag att mitt lokala SC inte har några lediga tider och att det inte finns någon info om när de återigen kommer att ha tider tillgängliga. Case closed, bokningen försvann från appen och jag är lämnad utan lösning hahahahahahahahahaha, Teeeeeeeeeeeesla, hallåååååååå, vad håller ni på med????
Om Norge ligger före Sverige så vet jag inte.. är inte så konstigt att många väljer Jaguar och Audi.
Användarvisningsbild
foolip
Teslaägare

Inlägg av foolip »

Finns det något trick för att boka tid i Upplands Väsby? Hur jag än söker i appen så dyker det inte upp, men jag hittar Göteborg, Malmö, Olso, o.s.v...
Verdi

Inlägg av Verdi »

foolip skrev:
Finns det något trick för att boka tid i Upplands Väsby? Hur jag än söker i appen så dyker det inte upp, men jag hittar Göteborg, Malmö, Olso, o.s.v...
Om du loggar in på webben och väljer hantera på din bil?
Användarvisningsbild
foolip
Teslaägare

Inlägg av foolip »

Verdi skrev:
foolip skrev:
Om du loggar in på webben och väljer hantera på din bil?
Ja det går hitta via hemsidan. Tidigaste tid om två månader... wow.
Användarvisningsbild
Bodes_dad
Teslaägare

Inlägg av Bodes_dad »

Försöker boka tid i upplands väsby, appen hittar ej det SC och via browser fick jag först felmeddelande och USA telenummer (skrev ej upp det), när jag försöker andra datum så blir "boka" knappen greyed out. Har inget allvarligt fel men om det var något seriöst hade jag ju helt tappat det i detta läget. Helt sjukt dåligt.

Styra upp en namninsamling som protesterar mot detta?
Användarvisningsbild
David D
Teslaägare

Inlägg av David D »

De senaste två veckorna har jag bokat två servicetider i appen, först för min Model S (numera såld) och för min frus Model 3. För Model S fick jag först tid i oktober, och ett par dagar efter ett SMS med besked att de beställt reservdelar och kan genomföra arbete i mitten av september. För min frus Model 3 fick jag tid i oktober. Tiden för Model S kunde jag enkelt avboka.

I helgen när jag försökte fick jag dock inte upp SC i Bredden som alternativ utan då föreslog appen Oslo istället. Men det hade de fixat på måndag.
Model S Long Range 2019 - Midnight Silver Metallic
iAkita
elbilist

Inlägg av iAkita »

Undra om Tesla råkat försätta sig i en lite knepig situation i och med att de till skillnad från andra tillverkare inte kräver regelbunden ”service” (alltså menlösa kontroller). Det blir kostsamt med en serviceorganisation som är stor nog för att hantera garantiärenden inom rimlig tid, utan att samtidigt ha inkomster från regelbunden service av de bilar de säljer. Frågan är vad man föredrar som kund – hög tillgänglighet i kombination med onödiga servicekostnader, eller sämre tillgänglighet och låga eller inga servicekostnader.
Peugeot e-5008 GT Ultimate -25
BMW i4 M50 -24 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Inlägg av Remuz »

iAkita skrev:
Undra om Tesla råkat försätta sig i en lite knepig situation i och med att de till skillnad från andra tillverkare inte kräver regelbunden ”service” (alltså menlösa kontroller). Det blir kostsamt med en serviceorganisation som är stor nog för att hantera garantiärenden inom rimlig tid, utan att samtidigt ha inkomster från regelbunden service av de bilar de säljer. Frågan är vad man föredrar som kund – hög tillgänglighet i kombination med onödiga servicekostnader, eller sämre tillgänglighet och låga eller inga servicekostnader.
Om man istället levererar bilar som funkar redan från fabrik så kan man ha en väldigt slimmad org. Nu tror tesla att bilarna funkar, men kunderna vill ha service för bilarna inte funkar. Då blir det ohållbart lång kö
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
Användarvisningsbild
Kaiser_Tesla
Teslaägare

Inlägg av Kaiser_Tesla »

Har fått till en ticket hos apputvecklarna, hoppas på att det går att boka inom en snar framtid. Under tiden har jag löst problemet med att få bilen på service just nu, men det tog lite gnäll och tydlig kommunikation :) innan det hände nåt.
Referralkod: ts.la/svante12917

Inlägg av Syncronauten »

Jag bokade tid via appen idag till upplands väsby och fick svar efter ett par timmar. Har fungerat perfekt de 2 gånger jag försökt. Förstår frustrationen om det inte funkar.
Försökte ringa trygghansa men där fastnada jag i telefonvals limbo. Lyckades tillslut skicka ett mail via deras sajt men har inte fått något svar. Inte lika akut som att fixa en bil som inte fungerar men tycker inte Tesla är svårare att få tag på än andra företag.
Användarvisningsbild
pinussen
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av pinussen »

Lyckades boka i Upplands Väsby alldeles nyss, 1 okt.

Skickat från min Lenovo YB1-X90F via Tapatalk
Skriv svar