Jag spontanköpte en model s i veckan och hämtar ut den imorgon och inser nu att jag inte har några direkta laddningsmöjligheter hemma.
Kan man koppla in den på ett vanligt uttag med förlängningssladd tills jag fått en väggladdare installerad?
Ny model s, laddning?
Moderator: Redaktion
Re: Ny model s, laddning?
Det ska gå bra. Jag brukar göra det vid sommarstugan.
För att vara på den (lite) säkrare sidan kan man ju ställa in laddning på ca 8 A.
Se till att skarvsladdshonan hänger neråt, så att det inte regnar in i uttaget (annars kan det lätt bli kortslutning).
För att vara på den (lite) säkrare sidan kan man ju ställa in laddning på ca 8 A.
Se till att skarvsladdshonan hänger neråt, så att det inte regnar in i uttaget (annars kan det lätt bli kortslutning).
Model 3 LR AWD 2019 Blå, FSD, krok
Tack så mycket! ska se till att säkra alla kontakter för kortslutning.Etoo skrev:Det ska gå bra. Jag brukar göra det vid sommarstugan.
Det gick så fort detta så jag han inte förbereda något. Sjukt smidigt att köpa ny Tesla.
Model S (Raven)
Grattis till köpet 

Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
Jag kör också på 8 ampere i vår sommarstuga men det tar tid, 9 km per tim får jag i. Du kan få 55 km via teslas laddare.Etoo skrev:Det ska gå bra. Jag brukar göra det vid sommarstugan.
Model S P100D Raven, lev 201909
- NEO
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Att räkna i km är bara onödigt, att du laddat 10km betyder inte att du får 10km range, allt beror ju på hur lätt du är på foten sommar/vinter osv. Bättre med kW. Du laddar med cirka 1.8kW på 8A, och att du kommer ladda 55km/hr är inte heller säkert, då måste din stuga ha möjlighet till 16A 400V 11kW. Oavsett är det alltid smartast att ha en WallCharger och UMCn som reserv där man tänkt ladda fast, slippa krångla med UMC liggandes i snön eller liknande.
Ska du ladda med förlängningssladd på schuko bör du ha en med 2.5mm2 tjocklek inte mindre.
Ska du ladda med förlängningssladd på schuko bör du ha en med 2.5mm2 tjocklek inte mindre.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Fy faen va coolt!dezent skrev:Jag spontanköpte en model s i veckan och hämtar ut den imorgon och inser nu att jag inte har några direkta laddningsmöjligheter hemma...

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Hade varit värre om du hade "råkat" köpa ..hahaBjelke skrev:Fy faen va coolt!dezent skrev:Jag spontanköpte en model s i veckan och hämtar ut den imorgon och inser nu att jag inte har några direkta laddningsmöjligheter hemma...![]()