Service och reparationer
Moderator: Redaktion
Service och reparationer
Jag har 30mil till närmaste service center. Det här känns som en deal breaker...
Hur ofta behöver man besöka detta? Svårt att hitta info om det.
Lackskador och bucklor? Kan det göras på tex Mekonomen?
Re: Service och reparationer
Jag har 40 mil och har inte upplevt det som ett stort bekymmer under 3 år. Har varit på SC några gånger per år men Model 3 verkar inte ha lika många barnsjukdomar som Model X och Tesla har börjat med ambulerande servicebilar och har blivit bättre på att identifiera fel på olika sätt (ljud, loggar, kunskapsdatabas osv) så det behövs troligen inte lika många besök för Model 3. Jag har dessutom betalat för årlig service vilket inte finns/behövs längre.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Vagnskador kan Werksta göra. https://www.werksta.se/tjanster/el-och- ... eparation/teslaTT skrev:Jag har 30mil till närmaste service center. Det här känns som en deal breaker...
-
Service behövs inte göras . Bara byta bromsvätska och kupefilter vart 2/3 år . Kupefilter kan man byta själv.
Det enda är om bilen behöver lämnas in på garantin. Så småningom lär det komma fler service centers det är ett måste.
Det enda är om bilen behöver lämnas in på garantin. Så småningom lär det komma fler service centers det är ett måste.
Umeå och Linköping är på gång.vibrationsfri skrev:Service behövs inte göras . Bara byta bromsvätska och kupefilter vart 2/3 år . Kupefilter kan man byta själv.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Lämna in och få bromsarna smorda en gång om året om du vill slippa seg bromsverkan. Men det kan du göra på vilken verkstad som helst eller själv om du är lite händig. Behovet är som störst om du bor i salt- och regnområden, västkusten tex 

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
När jag köpte min första Tesla så hade jag också ca 30 mil till närmsta Service Center och det gick bra. Hade en incident där insidan av dörren lossnade och jag fick köra upp och fixa bar för att den skulle lossna direkt när jag kom hem igen. Då kändes det sådär kul att bo 60mil t/r ifrån men frånsett det var det inga konstigheter.teslaTT skrev:Jag har 30mil till närmaste service center. Det här känns som en deal breaker...
För de flesta så är det inga problem att bo långt ifrån och för vissa är det asjobbigt. Har en kompis som bor i Växjö och fick köra ner till Malmö 4-5 gånger med samma problem. Han var inte så glad. Men hanns kollega som också köpte en X samtidigt har aldrig behövt köra ner.
Jag skulle nog inte se det som en dealbreaker, dels kommer det poppa upp fler center och servicebilar och dels har Tesla rättat till väldigt många av barnsjukdomarna, så på S och X borde det vara mindre risk för garantiärende
- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
- RagWal
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ragnar71607
Inte någon hjälp för TS men jag fick nyss ett samtal angående en service bokad på SC Infracity norr om Stockholm i början av oktober för lite fix med knarr i inredningen.
De hade det lite körigt just nu så de undrade om jag kunde boka om till "mobil service" i Kista eller Nacka... redan i övermorgon!! Skulle ta 2h att fixa trodde de.
Heja Tesla! Fy fanken va gött. Inte bara för mig utan för att de jobbar för att fixa och komma ikapp med service på allsköns vis. Enklare och bättre för oss kunder.
Kan säkert komma motsvarande på andra ställen i landet. Tror helt enkelt att man har ett semimobilt / ambulerande servicecenter som hyr in sig i något parkeringsgarage eller så för en tid och ser till att ha delar, verktyg etc på plats.
Hursomhelst riktigt smart och bra för alla!
De hade det lite körigt just nu så de undrade om jag kunde boka om till "mobil service" i Kista eller Nacka... redan i övermorgon!! Skulle ta 2h att fixa trodde de.
Heja Tesla! Fy fanken va gött. Inte bara för mig utan för att de jobbar för att fixa och komma ikapp med service på allsköns vis. Enklare och bättre för oss kunder.
Kan säkert komma motsvarande på andra ställen i landet. Tror helt enkelt att man har ett semimobilt / ambulerande servicecenter som hyr in sig i något parkeringsgarage eller så för en tid och ser till att ha delar, verktyg etc på plats.
Hursomhelst riktigt smart och bra för alla!
MY LR 2022
https://trine.com/just-invested/170729
https://trine.com/just-invested/170729
Kapar denna tråd då rubriken var passande.
Jag har bilen på service idag för fix av lack och kontroll av lös förarstol. Nu kan jag inte se bilen i min app längre, är detta vanligt och varför?
Har haft bilen på service i Upplands Väsby flera gånger förut men aldrig upplevt att kontakten försvunnit med bilen.
Jag har bilen på service idag för fix av lack och kontroll av lös förarstol. Nu kan jag inte se bilen i min app längre, är detta vanligt och varför?
Har haft bilen på service i Upplands Väsby flera gånger förut men aldrig upplevt att kontakten försvunnit med bilen.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
De slår av mobilåtkomst numer de gånger min varit inne (vilket de inte gjorde för några år sedan).
- Gustafsson
- Teslaägare
Tror det var för många som inte kunde låta bli att tuta via appen, lagom kul när någon jobbar i/ vid bilen
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
En anledning till att jag tittade var att dom sa att jag kunde följa arbetet via appen och jag vart då nyfiken. Någon som vet vad dom menade med det?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Står att bilen är på service samt när den förväntas bli klarPontus skrev:En anledning till att jag tittade var att dom sa att jag kunde följa arbetet via appen och jag vart då nyfiken. Någon som vet vad dom menade med det?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se