Krav på vinterdäck...

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Beigler
Teslaägare

Krav på vinterdäck...

Inlägg av Beigler »

Jag har varit en lycklig teslaägare i snart tre år. Precis som alla andra med frustration om att det inte går att ringa etc etc.

När jag nu beställer min andra X börjar jag bli mörkrädd. Jag vill inte köpa en ny uppsättning däck, då jag redan har extra original. Så jag ber om att få den nyveställda bilen med vinterdäck istället för sommardäck. Detta går inte, om man inte beställer extra vinterdäck. Ok, osnyggt, men kanske inte hela världen. Om jag kommer till er med mina vinterdäck, byter ni så att jag kan köra hem bilen. Nej!

Hur tänker de att man skall få hem bilen? Jag kan inte göra någon annan tolkningen att vinterdäck inte är ett tillval utan en del av standardutrustningen.

Betyder det att jag inte behöver ta upp dem som extrautrustning i förmånsvärdet? :lol:
Verdi

Re: Krav på vinterdäck...

Inlägg av Verdi »

Ta med fälgkorset! :D

(Alternativt boka tid på en däckverkstad i Upplands Väsby.)
Användarvisningsbild
Beigler
Teslaägare

Inlägg av Beigler »

Det finns ju alltid lösningar. Jag föreslog exempelvis att jag kunde köra dit däck och fälgkors i mitt släp och ställa där dagen innan. Kommer ju ta taxi dit för att hämta bilen.

Men inte ens det fick jag. Servicenivån är verkligen under all kritik. Men men, knappast något nytt under solen.

Skall ta mig en ordentlig funderare på om jag kanske skall avbeställa och vänta med den nya bilen till i vår istället. Kanske blir det då rent av något annat märke. Tål att fundera på.
Verdi

Inlägg av Verdi »

Nu när Ionity och Circle K bygger för fullt kan ju en E-Tron fungera också. Lägre förmånsvärde än en X också. Men passa dig för de stora fälgarna. :)
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Jag antar att du får köra bilen till en verkstad där du kan byta till vinterdäck. Om det nu inte råkar vara så att det är vinterväglag den dagen du hämtar bilen.

https://transportstyrelsen.se/vinterdack
Vid provkörning eller bogsering av fordonet i samband med reparation eller liknande ändamål.
Skriv svar