Vi måste ju såklart ha en egen tråd där vi diskuterar släpvagnskörning med model 3 (det finns ju en för e-tron). Jag har idag varit och hälsat på mina bröder och låtit dem provköra. Min lillebror har en husvagnsservicefirma och har en hel del vagnar att välja på och plockade fram en som vägde c:a 1000 kg som vi hakade på. Kan bara säga att nån lyckligare än min bror när han trampade plattan i botten med en husvagn på släp har jag inte sett på länge! Han testade dessutom att köra om en bil på landsvägen. Visst, det kan man göra, men inte så snabbt! Alltså, att så snabbt komma upp i den fart som krävdes för omkörningen och sen lika snabbt in i rätt fil igen, det klarar man inte med många bilar!
Hans omdöme var att det inte alls kändes att det satt nåt på kroken, och jag håller med honom. Och att slippa denna eviga växling, vare sig det är manuellt eller med en automat. Jag påpekade gång på gång att detta är Teslas slöaste och långsammaste bil.
Tyvärr har jag ingen bild på detta lyckliga tillfälle för det regnade våldsamt och vi glömde bort det.
Måste nog införskaffa en husvagn också...