Vad ska man egentligen ha för däckdimension för staggered 21" Turbinhjulen? 245/35 och 265/35 har jag förstått det som, men det verkar finnas lite flexibilitet med dimensionerna? Vad blir skillnaden om man väljer en annan däckdimension?
Detta må vara en väldigt dum fråga men har sökt och inte hittat svaret, och är genuint intresserad av vad skillnaden blir om man avviker från dessa dimensioner. Tack!
Jag hade 275 bak på mina. Någon rekommenderade det för att få lite mer gummi att skydda fälgarna med. Skulle dock gissa att det påverkade förbrukningen negativt, men har inget vetenskapligt belägg för det
Model S P85+ med AP Model 3 Long Range 2021 med FSD
Model S Standard Range Raven
Jag hade 275 bak på mina. Någon rekommenderade det för att få lite mer gummi att skydda fälgarna med. Skulle dock gissa att det påverkade förbrukningen negativt, men har inget vetenskapligt belägg för det
Tänkt göra det samma men känner dock att framhjulen är mest utsatta, har du vågat gå upp där också, tänker på att en del haft problem med plats?
Tänkt göra det samma men känner dock att framhjulen är mest utsatta, har du vågat gå upp där också, tänker på att en del haft problem med plats?
Nope - körde 245 fram. Det var nog inte ens något jag funderade på, men som du säger - det finns ju en risk att de tar i. Du får väl helt enkelt svänga mindre
Model S P85+ med AP Model 3 Long Range 2021 med FSD
Model S Standard Range Raven