Idag fick jag upp en massa varningsmeddelanden i Teslan. Det var dessa som dök upp som gubben i lådan.
Bilen gick att köra men vissa funktioner funkade inte. Övriga saker som inte fungerade var helljuset, dimljusen blinkade lite som de ville. Det som kortsiktigt kändes som som mest jobbigt var att det inte gick att ställa bilen i parkeringsläget. Det var endast drive som fungerade. Inga reboot:s fungerade.
Jag ringde assistanshjälpen som svarade snabbt och gav mig lite hjälp och rön. där blev jag positivt överraskad måste jag säga. Fick rådet att reboota en gång till och då fungerade det i alla fall att ställa bilen i parkeringsläget. De övriga felen trodde hon berodde på att vi hade skiftat till vinterhjul. De har dock suttit på i 1 1/2 vecka och då har bara TPMS:en klagat ( antar att det inte sitter på vinterhjulen?).
Hennes råd var i alla fall att köra vidare så kunde det gå över, och att det inte borde vara någon fara. Om inte meddelanden försvann så skulle vi boka tid för service.
Har ni kära forummedlemmar någon erfarenhet eller råd att ge om detta?
Har ni varit med om något liknande? Borde man ställa bilen och boka tid för service?
Som vanligt är jag lite förvirrad så jag har säkert glömt förklara något, allt är så klart i min skalle

Tack för denna gång och en önskan om en trevlig halloween till er alla....
Mvh
Fredrik